טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אור יהודה: שוטרים פשטו על משחטה והשמידו עשרות קילוגרמים של עופות

דודי שטרן 13.2.2018

אור יהודה: שוטרים פשטו על משחטה והשמידו עשרות קילוגרמים של עופות
העופות שנתפסו בפשיטה (צילום: דוברות משטרה)

אתר החדשות ויינט מדווח, כי עשרות שוטרים פשטו אתמול על משחטה בעיר אור יהודה והשמידו עשרות קילוגרמים של עופות שהוחזקו בתת-תנאים רגע לפני שהופצו לציבור.

על פי ויינט, החוקרים מצאו בנוסף כי במשחטה, שפעלה ללא היתרים, הועסקו כ-50 נערים, חלקם בני 14 בלבד, שעבדו במהלך שעות הלילה בניגוד לחוק. מהפרקליטות נמסר כי במקום היו עשרות עובדים המועסקים ללא רישיון. שמונה עובדים עוכבו לחקירה במקום. בשטח המשחטה נמצא הר זבל בגובה של כ-15 מטרים שמורכב משלדות כלי רכב ישנים, פסולת בנייה ופגרי עופות. בנוסף, תיעדו החוקרים כי לא היו במקום אמצעי בטיחות אש וכי ליקויים שנמצאו בביקורת קודמת לא תוקנו.

המשטרה מסרה כי בהמשך יוגש נגד בעלי המקום כתב אישום בגין ניהול עסק בניגוד להיתרים והיא תפעל להוצאת צו סגירה למקום. הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה להעמיד לדין את בעלי המשחטה. עוד דווח, כי המשרד להגנת הסביבה ביצע בעבר אכיפה נגד המשחטה בגין עבירות סביבתיות, וכיום מתנהלים שלושה כתבי אישום נגדה בבית המשפט. זאת, בנוסף למספר רב של תיקי חקירה שהמשטרה הירוקה ניהלה ועודנה מנהלת נגדה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר לוויינט, כי במהלך הפשיטה עלו חשדות כי מתרחשות הזרמות שפכים תעשייתיים - תוצרי הלוואי של השחיטה - למערכת הביוב העירונית ושפכי ביוב גולמיים לאפיק נחל איילון, שמהווים עבירות לפי חוק המים ושמירת הניקיון. המשטרה הירוקה העבירה שתי הודעות תשלום קנס לבעלי המשחטה בגין תשטיפי פסדי עופות (שאריות שנותרו אחרי השחיטה) שנזלו ממשאיות של המשחטה. המשך הטיפול במשחטה בנושאים אלה הועבר לידי המשטרה הירוקה.

מהפרקליטות נמסר לוויינט, כי "פעילות האכיפה תימשך בנחישות על מנת למנוע את המשך הפרות החוק. אנו רואים בחומרה העסקת קטינים בכלל, ובפרט בשעות הלילה ולא כל שכן, בעבודות הדורשות מאמץ פיזי רב. נלחם בתופעה זו בנחישות רבה".

לכתבה המלאה:
עשרות ק"ג של עופות לא ראויים למאכל נתפסו באור יהודה

לקריאה נוספת:
בעקבות הזרמת דם ושומן למי נחל: צו סגירה למשחטת באר טוביה



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS