טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

פולקסווגן: ניסויים בבעלי חיים, ניסויים בבני אדם

צוות טבעוניוז 30.1.2018

פולקסווגן: ניסויים בבעלי חיים, ניסויים בבני אדם
צילום אילוסטרציה. מקור: Pixabay

הרשת רעשה וגעשה בימים האחרונים בעקבות הידיעה שפורסמה לאחרונה, כי יצרנית כלי הרכב פולקסווגן ערכה ניסויים בבעלי חיים. כעת מתברר, כי היא ערכה גם ניסויים בבני אדם.

במסגרת ניסוי שנערך בשנת 2014 במימון פולקסווגן, ב.מ.וו ודיימלר (מרצדס) במטרה להוכיח כי מנועי דיזל מודרניים אינם מזיקים לבריאות, הוזרמו גזי פליטה ממנועי דיזל לחלל סגור שבו שהו עשרה קופים. כעת מסתבר שלא רק קופים לקחו חלק בניסויים שכאלה, אלא גם בני אדם. תחקיר שנערך על ידי מספר עיתונים גרמניים מגלה כי כ-25 בני אדם בריאים וצעירים השתתפו בניסוי ונאלצו לנשום במשך שעות חנקן דו-חמצני (NO2), המדמה גזי פליטה ממכוניות.

על פי הדיווחים, מרצדס התנערה מהניסויים שנערכו בבני אדם ופרסמה בתגובה: "אנחנו מזועזעים מהניסויים שנערכו וממשמעותם ומגנים אותם נחרצות. למרות שלדיימלר לא הייתה השפעה על עריכת הניסוי, פתחנו מיד בחקירה כוללת בנושא". טרם פורסמו תגובותיהן של ב.מ.וו ופולקסווגן.

על פי אתר ויינט, זו לא הייתה הפעם הראשונה בה נערך הניסוי המדובר בקופים, לפני כן נערך ניסוי דומה בארצות הברית, גם הוא על ידי פולקסווגן. נהג המכונית שהשתתף בניסוי נכנס לאחרונה לכלא בגין השתתפותו.

בתגובה לחשיפת ניסוי הקופים אמרו בפולקסווגן כי החברה מתייחסת לגילויים ברצינות ומתנצלת בשם העובדים שהשתתפו בניסוי על שיקול דעתם המוטעה. "אנחנו מאמינים כי שיטות המחקר המדעיות שבהן השתמשו אז (בניסוי) היו שגויות. פולקסווגן מתנערת מכל סוג של התעללות בבעלי חיים. ניסויים בבעלי חיים מנוגדים לאמות המידה האתיות שלנו".

בב.מ.וו אמרו כי "לב.מ.וו לא הייתה כל השפעה על המחקר ודרך ביצועו על-ידי ה-EUGT (קבוצת מחקר אירופית לאיכות סביבה ובריאות בתחבורה)". במרצדס (דיימלר) אמרו כי "החברה אינה מוכנה לקבל שום דרך של התנהלות לא אתית עם בעלי חיים. אין לנו קשר למחקר שנערך ב-EUGT".

לכתבה המקורית:
יצרניות רכב גרמניות ערכו ניסויי גז בבני אדם

עדכון - 31.1.2018
בעקבות הפרסומים וההד התקשורתי, פולקסווגן מבטיחה להפסיק את הניסויים בבעלי חיים.

מקור:
Volkswagen Vows to Eliminate Testing Cars on Animals



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS