טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מחקר: חיידקי סלמונלה שורדים ב-100 מעלות ובתנאי יובש

דודי שטרן 6.11.2017

מחקר: חיידקי סלמונלה שורדים ב-100 מעלות ובתנאי יובש

ממחקר שנערך במכון וולקני עולה, כי חיידקי סלמונלה יכולים לשרוד גם לאחר חימום של עד 100 מעלות למשך 30 דקות. עוד התגלה במחקר כי החיידקים שרדו לפחות שנתיים במקרר ללא פגיעה משמעותית בחיותם.

בכתבה שהתפרסמה היום בעיתון 'ישראל היום' מזהיר הכתב דניאל רוט-אבנרי מפני מוצרים שלא טופלו כיאות לקטילת חיידקי סלמונלה. בכתבה נכתב: "מקפידים לאכול רק ביצים קשות? מתברר שהסלמונלה חזקה יותר. חלק מהמוצרים עוברים טיפולי חום שאינם יעילים בקטילת החיידק."

המחקר נעשה על ידי פרופסור שלמה סלע-סלדינגר ותלמידת המחקר ד"ר נדיה גרוזדב. פרופסור סלע-סלדינגר הדגיש, שההנחות המקובלות מהעבר, שהחיידק איננו יכול להתרבות בתנאים של חוסר מים, התבררו כלא נכונות על ידי מקרים רבים שאירעו בשני העשורים האחרונים של הידבקות בסלמונלה מצריכת מזון יבש. בכתבה צוין, שמפעלים שאינם משמידים כיאות את חיידקי הסלמונלה מזהמים גם את המוצרים הסופיים וגם את פסי הייצור.

לכתבה:
מחקר: חיידקי סלמונלה יכולים לשרוד גם בחימום של 100 מעלות

עדכון - 9.11.2017:

אתר וואלה מדווח, כי משפחה בת שמונה נפשות מבני ברק אושפזה עם תסמינים קשים של מחלת הסלמונלה לאחר ארוחה במסעדה. מהמרכז הרפואי בעיר נמסר כי ביצים ממקור לא ידוע אותרו בבני ברק בפשיטה שנערכה על ידי משרדי הבריאות והחקלאות.

מהיחידה למניעת זיהומים בבית החולים מעייני הישועה נמסר: "חרף כל ההתרעות, עדיין קיים הרגל שהשתרש משום מה בקרב משפחות רבות הרוכשות ביצים ממקור לא מוסמך ממשווקים ניידים או מבתים פרטיים, שיש חשש שאוחסנו בניגוד לתנאים הדרושים במהלך שרשרת השיווק מהלול ועד לצרכן. ביצים אלה עשויות להיות נגועות בחיידק הסלמונלה הגורם לסבל קשה מאוד לחולים".

לכתבה:
בעקבות אכילה במסעדה: משפחה שלמה מבני ברק חלתה בסלמונלה

צוות טבעוניוז ממליץ להימנע מצריכת ביצים באופן גורף. מבדיקות שהצטברו על ידי חברי הצוות, בנוסף לתיעודים רבים של צוות 'קירות שקופים' ושל פעילים נוספים עולה, כי התנאים בהם מופקים הביצים, גם בלולים גדולים וממוסדים שמשווקים על ידי רשתות השיווק הממוסדות, יוצרים סיכון גבוה מאוד להתפתחות זיהומים שונים, ביניהם חיידקי סלמונלה, חיידקי אי-קולי ועוד. תוצאות המחקר הנ"ל ממכון וולקני רק מגביר את החשש ומחזק את ההמלצה לא לקחת שום סיכון.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS