טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

המחתרת הטבעונית, נפש חיה: ידיעות אחרונות בעקבות החזית לשחרור בעלי חיים

דודי שטרן 24.10.2017

המחתרת הטבעונית - ההפניה לכתבה משער ידיעות אחרונות
המחתרת הטבעונית - ההפניה לכתבה משער ידיעות אחרונות

הבוקר פורסמה כתבה גדולה בעיתון ידיעות אחרונות אודות פעילותה של החזית לשחרור בעלי חיים, תחת הכותרת 'נפש חיה'. הכתבה קיבלה הפניה משער העיתון תחת המלים 'המחתרת הטבעונית'.

אתמול נחשפו פעילי החזית לשחרור בעלי חיים לעובדה, כי פעילה מביניהם היא כתבת של ידיעות אחרונות, שהשתלבה בפעילויות התנועה על מנת לפרסם 'תחקיר'. הפעילה הציגה את עצמה בפני הפעילים בשם ליאור כהן, אך מסתבר ששמה האמיתי (על פי הכתבה) הוא ליאור אילתי. התחקיר, כאמור, התפרסם הבוקר. זאת על רקע הקמפיין של החזית לקידום התחקיר שבצעה עמותת 'קירות שקופים' בבית המטבחיים בחיפה, שישודר מחר בערב בערוץ 2, בתכנית 'הצנרת'.

הכתבה, המתפרשת על פני שלושה עמודים בעיתון, מפרטת את פעילויותיה המגוונים של החזית, ומציינת את ההשמצות ואת האלימות הפיזית המופנים כלפי הפעילים. הכותבת מדגישה שהחזית היא הארגון הנועז והבולט ביותר בנוף התנועה למען בעלי חיים בישראל, שלא בוחל באמצעים בשביל להעביר את המסר, כולל הצגת תוכן גרפי ללא צנזורה, התעמתות עם בעלי עסקים ועם המשטרה. לכתבה צורפו צילומים רבים מפעילויות הארגון, מאת אלעד גרשגורן, שמציגים את הפעילים ואת השלטים עם המסרים החד-משמעיים.

אילתי התחברה עם מספר פעילים באופן אישי, וכתבה על כך שהפעילים באים מקבוצות שונות ומגוונות בחברה הישראלית. הכתבה נפתחת כך: "יש רק מחתרת אחת בישראל שאפשר למצוא בה אשה עם שביס וחצאית, ילד בן 12 וזוג נשים תל-אביביות: המחתרת הטבעונית. בחזית לשחרור בעלי חיים לא פוחדים להתעמת עם החוק, לחטוף ולהקריב הכל למען המטרה הנעלה."

בעקבות העבודה על הכתבה, עברה לבסוף אילתי לטבעונות. היא הקדישה למעבר עמודה נפרדת בכתבה, בו היא תיארה את הצפייה שלה בסרטון שחיטה של פרה. היא כתבה: "(הפרה) מתחילה להרגיש שאלה השניות האחרונות שלה, והנה עוד רגע הוא בא לבצע את הפעולה. היא שכובה על הרצפה חסרת אונים… מסכנה, היא רוצה לנשום את טיפת האוויר האחרונה שנשארה לה. לפתע היא פולטת צווחה איומה, ואז דממה… אני פורצת בבכי… כל הפעילים שנראו לי מאיימים נראים לי פתאום הכי אנושיים, טבעיים. הרי מבעד לחזות שלנו ושל בעלי החיים יש נשמה. אני לא חושבת שיש לי הזכות לקחת אותה… אהבה ודאגה כזאת כלפיי לא הרגשתי אפילו מחבריי הקרובים ביותר, רק ממשפחתי וממשפחת החזית לשחרור בעלי חיים."

לקריאת הכתבה אונליין:
נפש חיה (ידיעות אחרונות)
המלחמה הטבעונית: מבט מבפנים (ynet)

נפש חיה - הכתבה בידיעות אחרונות, היום
נפש חיה - הכתבה בידיעות אחרונות, היום

ליאור כהן - פרופיל הפייסבוק של הכתבת ליאור אילתי
ליאור כהן - פרופיל הפייסבוק של הכתבת ליאור אילתי (צילום מסך)

עדכון - 25.10.2017:

היום בבוקר התפרסמה כתבת המשך לכתבה הנ"ל, תחת הכותרת טיפול בהלם.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS