טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בשר הודו - אל תאכלו את זה

דודי שטרן 27.7.2017

בשר הודו - אל תאכלו את זה

במסגרת פרויקט אמת בפרסום של אתר 'העין השביעית' והפורום לתזונה בת קיימא, בדק צוות האתר יחד עם מומחי הפורום כמה מההצהרות של מועצת הלול בקמפיין שלה לאכילת בשר הודו. המסקנות היו ברורות: אל תאכלו את זה.

כתבה שהתפרסמה בתחילת השבוע באתר 'העין השביעית' מאת שוקי טאוסיג מעבירה ביקורת חריפה על הקמפיין שמנהלת בימים אלו מועצת הלול, לקידום צריכת בשר הודו. הקמפיין מובל על ידי השף אביב משה תחת הסיסמה "הודו - הכי טעים, הכי בריא". על פי הכתבה, "בכל הקשור לבריאות, קביעות שניפקה מועצת הלול במסגרת הקמפיין שלה מתבררות כמוגזמות, מטעות ולפעמים מסולפות ממש."

בנוסף לאביב משה, מככבת בקמפיין הדיאטנית אולגה רז. בין השאר, רז מקדמת בשנים האחרונות צריכת מוצרי חלב, כשהיא עובדת עם מועצת החלב, וזאת לאחר שלפני ההתקשרות שלה עם מועצת החלב, היא לא הייתה חסידה של מוצרי חלב, בלשון המעטה. בזמן שמשה מתמקד בפן הקולינרי של הקמפיין, רז מתמקדת בפן הבריאותי שלו.

רז קובעת בקמפיין, שבשר הודו עשיר בוויטמינים ובמינרלים, במיוחד בוויטמין B12, בברזל ובסלניום, ופירטה את הנתונים בהזדמנויות שונות. צוות האתר והפורום גילה, שנתונים אלו אינם נכונים. הצוות התבסס על נתונים של משרד הבריאות ועל נייר עמדה של האקדמיה האמריקאית לתזונה שהתפרסם לאחרונה. רז אמרה לאחרונה בראיון בערוץ 2: "המלצות התזונה (של משרד הבריאות) שיצאו בשבוע שעבר מדברות על ערכו התזונתי של בשר ההודו" - קביעה שאיננה נכונה.

צוות האתר קיבל את תגובתה של מועצת הלול לדברים אלו. המועצה פירטה את מקורות המידע של רז, והפחיתה בערכן של מקורות המידע של הנתונים הסותרים. יש לציין, שמקורות המידע הגדולים שמדברים לטובתם של מוצרים מן החי, גם בישראל, גם בארצות הברית וגם במדינות נוספות, מומנו על ידי קשרי הון-שלטון.

לכתבה:
האמת מאחורי קמפיין ההודו של מועצת הלול

לקריאה נוספת:
המלצות תזונה חדשות של משרד הבריאות: לא יותר משלוש מנות בשריות בשבוע
האקדמיה לתזונה נותנת אור ירוק לטבעונות - נייר העמדה של האקדמיה האמריקאית לתזונה
בשר הודו מתורבת יגיע למדפים בשנת 2030
חג ההודיה: עובדי משחטות תרנגולי הודו עובדים בתנאים מסוכנים
לולי ההודים, מעלה גמלא - תיעוד של צוות 'קירות שקופים'
חשיפה מלול תרנגולי-הודו - תיעוד של ארגון Direct Action Everywhere



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS