טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

קנדה: המלצות התזונה נותנות עדיפות לחלבון צמחי ומבטלות את קטגוריית מוצרי החלב

דודי שטרן 16.7.2017

קנדה: המלצות התזונה נותנות עדיפות לחלבון צמחי ומבטלות את קטגוריית מוצרי החלב

כתבת טור שפורסמה באתר Huffington Post מתארת את תהליך ניסוח המלצות התזונה של ממשלת קנדה, מנקודת מבטה של עורכת דין ואקטיביסטית למען בעלי חיים בשם אנה פיפוס.

באוקטובר 2016 כתבה פיפוס בפרופיל הפייסבוק שלה ביקורת על המלצות התזונה של ממשלת קנדה, וטענה שהן חסרות ערך, כי הן משקפות את הלובי של תעשיית המוצרים מן החי במקום את המדע. הממשלה פרסמה סקר, בו ביקשה להתייעץ עם הציבור אודות תכניתה לערוך מחדש את ההמלצות. פיפוס קראה לציבור לענות בסקר, שצריך לבטל את קטגוריות המזון, במיוחד את קטגוריית מוצרי החלב, ולהחליף את קטגוריית הבשר בקטגוריית חלבון, עם דגש על קטניות.

למרות הבסיס המדעי של טענותיה, פיפוס לא תלתה את תקוותיה בקריאה שלה. המלצות התזונה של ממשלת קנדה הושפעו מתעשיית המוצרים מן החי כבר מאז שנות ה-40 של המאה הקודמת, אך היא הופתעה לטובה. ממשלת קנדה פרסמה טיוטה להמלצות תזונה חדשות, בה היא העבירה את ההתמקדות מקטגוריות מזון לדפוסי אכילה. הטיוטה הדגישה את החשיבות של ביסוס התזונה על מזון צמחי, העלימה את קטגוריית מוצרי החלב והעלתה את העדיפות של קטניות מעל מוצרים מן החי. הטיוטה ממליצה על מזון צמחי על פני מוצרים מן החי גם בדרך נוספת: היא ממליצה על מזונות שמכילים שומן בלתי-רווי במקום מוצרים שמכילים שומן רווי.

בנוסף, הטיוטה מכירה בכך, שתעשיית המזון קשורה לנזקים אקולוגיים, ביניהם פליטת גזי חממה, ירידה באיכות קרקעות, ירידה באיכות מי שתייה ובזמינותם, והיכחדות של חיות בר. הטיוטה מרחיבה את תפיסת הבריאות כאשר היא מקשרת בין איכות הסביבה לבריאות הציבור.

הטיוטה הביאה ביסוס של ראיות רפואיות להמלצות. דוחות שקודמו על ידי התעשייה לא נלקחו בחשבון בניסוח ההמלצות.

ההמלצות בטיוטה עדיין אינן חפות מהשפעתה של תעשיית המוצרים מן החי. משפט כללי אחד מדבר על הערכים התזונתיים של מוצרים מן החי. ההמלצות מדברות על "הגבלת" צריכת שומן רווי במקום הימנעות. למרות זאת, טיוטה זו מהווה פריצת דרך. הטיוטה איננה סופית עדיין, ולציבור עדיין יש את האפשרות להשפיע על ההמלצות. פיפוס ממליצה לציבור לנצל את כוחו נגד התעשייה, שעדיין מנסה להפעיל את כובד משקלה.

לכתבה המקורית:
Progress! Canada's New Draft Food Guide Favors Plant-Based Protein and Eliminates Dairy as a Food Group



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS