טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

יוטה: שופט מבטל את חוק Ag-Gag

דודי שטרן 12.7.2017

יוטה: שופט מבטל את חוק Ag-Gag

יוטה, ארצות הברית: שופט פדרלי בשם רוברט ג'יי שלבי פסק ביום שישי האחרון, כי חוק Ag-Gag, האוסר על פעילים לצלם או להסריט ניצול בעלי חיים בתעשייה, נוגד את החוקה.

השופט הסביר, שהחוק, שחוקק במדינת יוטה בשנת 2012, נוגד את חופש הביטוי - הסעיף הראשון בחוקת ארצות הברית. השופט הצהיר: "הקונצנזוס במערכת המשפט הוא, שפעולת ההסרטה מוגנת מתוקף סעיף חופש הביטוי בחוקה, ובית המשפט הזה מסכים עם כך. אם החוק היה שונה, המדינה הייתה יכולה להרשיע, לדוגמה, יוצרי סרטוני מוזיקה, סרטי ביקורת על הממשלה או כל סרט אחר ללא הפרעה."

הנושא הובא לשולחנו של השופט שלבי לאחר שבשנת 2013, אקטיביסטית בשם איימי מאייר הסריטה, כשהיא עומדת על מדרכה ציבורית, פרה חולה מורמת על ידי טרקטור בבית מטבחיים. היא הייתה עלולה לרצות 6 חודשי מאסר אם היא הייתה מורשעת. מאייר אמרה: "הייתי בהלם כשאני הייתי זאת שהואשמה בפשע, ולא המתעללים בבעלי חיים. אסור שזה יהיה פשע לספר את סיפורו של בעל חיים מנוצל שמובל לשחיטה, גם אם זה לצורך מאכל."

ארגונים למען בעלי חיים במדינת יוטה נאבקו במשך השנים נגד החוק בהפגנות ובהגשת תביעות נגד המדינה, ורשמו לעצמם ניצחון בעקבות הפסיקה. לטענתם, זהו איננו הניצחון הראשון שלהם בארצות הברית, וגם לא יהיה האחרון. כיום, חוקי Ag-Gag קיימים במדינות צפון קרולינה, מונטנה, צפון דקוטה, מיזורי, קנזס, אייוה, ארקנזס.

בסיכומו של פסק הדין נכתב: "אין שום ספק היום, אחרי יותר מ-200 שנים בהן ארצות הברית מגינה על ענף החקלאות, שהענף חשוב ביותר לקיום האומה. הזכויות הבסיסיות המעוגנות בחוקה חשובות באותה מידה. למדינת יוטה יש אינטרס ברור לטפל באיומים על החקלאות בה, ויש לה את הכלים החוקתיים והביצועיים לעשות זאת. דיכוי חופש הביטוי איננו אחד מהם. בית המשפט קובע, כי חוק 76-6-112 של מדינת יוטה איננו חוקתי… ובזאת התיק נסגר."

זהו הדיווח ברשת Fox13, המשדרת מהעיר סולט לייק סיטי, יוטה:


פסק הדין המלא (קובץ pdf)

מקור: Federal judge strikes down Utah's 'Ag-Gag' law

עדכון: 26.11.2017:

מדינת יוטה שילמה 349,000 דולר לארגונים למען בעלי החיים לכיסוי הוצאות התביעות שהוגשו במשך השנים נגד החוק המדובר. בין הארגונים היו PETA ו-Mercy for Animals. בכך סימנו הארגונים ניצחון מול המדינה ומוסדותיה ויצרו תקדים לאומי ועולמי.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS