טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

רופאים קוראים לבתי חולים להגיש ארוחות טבעוניות

דודי שטרן 25.6.2017

רופאים קוראים לבתי חולים להגיש ארוחות טבעוניות

האיגוד הרפואי האמריקאי (The American Medical Association - AMA), שמאגד בתוכו 200,000 רופאים, אומר, כי הגיע הזמן להשמיט מזון מסרטן מתפריט בתי החולים ברחבי המדינה.

הארגון פרסם בשבוע שעבר הצהרת מדיניות, בה כתב: "AMA קורא בזאת לכל בתי החולים בארצות הברית לשפר את בריאותם של המטופלים, אנשי הצוות והמבקרים על ידי אספקת מגוון מזונות בריאים, ובכלל זה ארוחות טבעוניות, ארוחות דלות שומן, נתרן ותוספת סוכר… שמשו דוגמה והשמיטו בשר מעובד מהתפריטים, וקדמו משקאות בריאים."

ד"ר ניל ברנרד, מייסד ארגון רופאים למען רפואה אחראית (Physicians Committee for Responsible Medicine - PCRM), שמאגד 12,000 רופאים, נאם במפגש ארגון AMA וציין כמה יעיל היה הארגון בהוצאת סיגריות ממוסדות רפואיים. הוא אמר: "לפני שנות דור, AMA תמך ברופאים שדחפו להוצאת הטבק מבתי החולים. זה עזר לכולם, בעיקר לאלו שהיו צריכים לשים סוף להרגל המגונה."

מומחי בריאות זעקו במשך שנים שהמזון והמשקאות המוגשים בבתי חולים מזיקים לבריאות, דבר שסותר את מטרתם של בתי החולים. מחקר שפורסם בשנת 2002 בעיתון ארגון ה-AMA חשף, כי יותר משליש מ-16 בתי החולים הגדולים בארצות הברית חתם על חוזים עם מסעדות מזון מהיר שיגישו את מוצריהם בבתי החולים. מחקר שנעשה על ידי ארגון PCRM בשנת 2014 גילה, כי יותר מ-20% מ-208 בתי החולים שהארגון סקר אירחו מסעדות מזון מהיר בתחומם, והגישו בקפיטריה מזון עתיר כולסטרול, מלח וסוכר.

צפו בראיון עם ד"ר ניל ברנרד:


המצב בבתי החולים בישראל איננו שונה מזה שבבתי החולים בארצות הברית. בתי החולים בישראל מגישים למטופליהם מוצרים מן החי, למרות שכבר ידוע לכל על הנזקים הבריאותיים של מוצרים אלו ושמשרד הבריאות כבר המליץ לא פעם להפחית את צריכתם. בתי חולים רבים בישראל, כגון איכילוב, וולפסון ואסף הרופא, מארחים בתחומם סניפים של רשת מקדונלדס. מטופלים שדורשים מזון טבעוני מוצאים עצמם עומדים מול קיר אטום.

לכתבה המקורית:
Doctors Want Sugar and 'Cancer-Causing' Foods Out of Hospitals

לקריאה נוספת:
המלצות תזונה חדשות של משרד הבריאות: לא יותר משלוש מנות בשריות בשבוע
הדיאטנית הראשית של משרד הבריאות ממליצה לאכול יותר מוצרים מהצומח ופחות מוצרים מהחי



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS