טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

שחרור בעלי חיים - ראיונות לקראת הכנס הראשון

‎דודי שטרן 22.6.2016

שחרור בעלי חיים - הכנס הראשון

ביום שישי הקרוב, ה-24.6.2016, בשעה 9:15, יתקיים כנס שחרור בעלי חיים הראשון, בקמפוס אמנויות בתל אביב (שושנה פרסיץ 3). לקראת האירוע, ראיינתי כמה ממשתתפי הכנס: טל גלבוע, רועי שפרניק, לילך עופר ודנה קסידי.

מה המטרות של הכנס?

טל:
מטרת הכנס היא חד משמעית אחת - וזה לייצר עוד אקטיביסטים. יש לנו אחלה תנועה. המון אנשים שעושים. תמיד צריך יותר.

רועי:
אני רואה את זה כישיבת צוות ענקית. החזית לשחרור בעלי חיים זה כבר לא מה שהיה פעם. אנחנו התחלנו לפני שלוש שנים עם חמישה עשר פעילים. היום זה כבר מעצמה. תאים. פעילות בכל הארץ - מאילת עד הצפון הרחוק. הולכים להיות מאות פעילים בכנס הזה. זה זמן לכולנו להיות ביחד וליהנות ביחד. יהיה אוכל טוב. יהיה אפשר לקנות חולצות. לשמוע תכנים - לראות איך כולם מעצימים את מהפיכת שחרור בעלי החיים הרבה יותר חזק.

לילך:
לכנס יש מספר מטרות, המטרה העיקרית היא לייצר עוד ועוד אקטיביזם. לייצר עשייה ופעילות בכל מקום בארץ - לשמר עשייה קיימת ולהרחיב את העשייה. מטרה נוספת היא ללמוד מפעילים מובלים שכבר עושים היום, לקבל כלים, להבין את זירות האקטיביזם הקיימות ולהעביר את המסר העיקרי - כל אחד יכול למצוא את הפעילות המתאימה לו רק צריך לרצות לפעול לשחרור מלא. מבחינתי אחת המטרות החשובות ביותר היא ההבנה שלכל אחד מאיתנו יש כוח לעשות גם לבד וגם יחד!

דנה:
בראייה שלי, מטרת העל של הכנס היא, קודם כל, להראות לכולם - שכל אחד יכול. לא צריך איזשהו אופי מיוחד, לא צריך אומץ יוצא מגדר הרגיל. לא צריך דבר, מלבד הידיעה הזו שמקננת בנו שזה הדבר הנכון לעשות. אנחנו לא יכולים להשלים עם מה שעושים להם, אנחנו לא יכולים להשלים עם העובדה שבועטים למישהו בפרצוף או שמרביצים לו, חותכים אותו או שורפים אותו. אנחנו פשוט חייבים לעשות את כל מה שאנחנו יכולים, שמא נהפוך למי שמשלימים עם העוולות האלו.

מה החשיבות של הכנס הזה?

טל:
החשיבות של הכנס ברורה. שלוש שנים שהתנועה בועטת חזק. הגיע זמן לרכז את הכל. ניסינו בעבר לעשות כנס של החזית. נאלצנו לעשות אותו בפעמיים, כי היו המון אנשים שהתלוננו שלא היו. זה צריך להיות כנס אקטיביסטי, בלי זיוני מוח. אנחנו לא מכניסים שום דבר שלא קשור אך ורק לעשיה ולעשיה של החזית. החשיבות היא גדולה מאוד. גם שאנשים יידעו מה אנחנו עושים, גם אם הם רוצים להצטרף, וכולי. בעיקר בוסט גדול.

רועי:
זו הפעם הראשונה שהחזית לשחרור בעלי חיים מארגנת כנס לבד, לא עם עוד עמותות. זו תהיה רק האנרגיה שלנו. זה שחרור בעלי חיים נטו. זה פחות דברים שוליים כמו זכויות בעלי חיים ורווחת בעלי חיים, שאנחנו לא כל כך תומכים בסיפור הזה. כל עשייה היא טובה, אבל אנחנו בעד שחרור מוחלט. הפרוייקטים שלנו מאוד מסויימים. צריך המון פעילים ומשאבים לפעילות הזאת. אנחנו מאוד שמחים על זה שסוף סוף יש כנס שלנו על טהרת שחרור בעלי חיים, בלי כל מיני דמויות. רק דמויות של הארץ. רק הפעילים המשמעותיים יותר.

לילך:
חשיבות הכנס היא בריכוז הפעילים בכל הארץ ליום אחד שכולו אקטיביזם: הרצאות, חלוקה לתאים, שאלות וקונפליקטים שמשותפים להרבה פעילים. יום אחד רווי תכנים של שחרור בעלי חיים של התנועה הגדולה ביותר בישראל. ישנה חשיבות מאוד גדולה לחלוקה לתאים בכל הארץ כדי להגביר את הפעילות ולייצר עשייה מקומית. וכמובן- גיוס פעילים חדשים שרוצים להתחיל ולפעול.

דנה:
החשיבות עצומה, בעיקר עבור אלו שלא מוצאים את עצמם בעולם הזה של "שחרור בעלי חיים". כשאני עשיתי את צעדיי הראשונים באקטיביזם, לא ידעתי איפה מתחילים, מה עושים, מה נכון, מה לא נכון, מה יעזור להם ומה פחות יעיל. הייתי צריכה מישהו שיתפוס לי את היד ויעזור לי ללכת - וכך הכרתי את תנועת החזית לשחרור בעלי חיים. אבל זה לא צריך להיות ככה. היום אני קצת צוחקת על עצמי, כי אני כאילו מרגישה שלא יכולתי לבד. אבל כן יכולתי, וזה בדיוק העניין. כולם יכולים לבד. אף אחד לא צריך את המישהו הזה שיחזיק לו את היד - ובכל זאת, גם אם מישהו מרגיש שזה מה שהוא צריך כדי להתחיל לשחות, בכנס אנחנו הולכים לשטוח בפני כולם את כל הזירות שבהן פועלת החזית, מאקטיביזם בעולם הדתי ועד פעולות מחאה, משתיקות רועמות ועד פעולות ישירות, מפעולות הסברה ועד פעולות שחרור. החזית פועלת באמת באינספור מישורים, כל אחד יכול למצוא את הנישה שמתאימה לו, ובדיוק בשביל זה אנחנו מקיימים את הכנס.

מה הולך להיות בכנס?

טל:
אנחנו נותנים בכנס הרבה מאוד מקום לאקטיביסטים חדשים. שיהיה ברור דבר אחד - זה לא אנשים שתמיד מסתכלים על איך מישהו הגיע להיות מאוד ידוע, סטייל אופיר בן-חמו, זה כי הם בעצמם לקחו את המושכות, עבדו חזק, והביאו את עצמם קדימה. ניתן מקום לשלי בן-יוסף, אופיר, לילך, שהיא אקטיביסטית כבר הרבה זמן. אנחנו נותנים מקום לפן המשפטי - ליהונתן רבינוביץ' עורך הדין.

רועי:
יהיו דברי פתיחה של טל. תהיה הרצאה של פעילה יחסית חדשה אבל מהממת ותותחית - שלי בן-יוסף - שהרימה את כל החזית הצפונית. תהיה הרצאה שלי על זירות של אקטיביזם, כל מיני סוגים של פעילויות שאפשר לקחת בהם חלק ועל ההשפעות השונות של העשייה הזאת. יהיה פאנל מהמם - פאנל שחרור בעלי חיים - עם אחלה פעילים: ירון לפידות, אופיר בן-חמו, טל גלבוע, לילך עופר, אייל שמשי וצבי גולדין. ניר קלוש ינחה את הפאנל. אני מקווה שלא שכחתי אף אחד. תהיה הרצאה של קרן נאור על הכלה ועל איך מתמודד האקטיביסט בעולם קרניסטי ובכלל בעולם האקטיביזם. זה לא תמיד קל. תהיינה מילות סיכום של טל. יהיו הפסקות. יהיה אוכל. יהיו תאי פעילות לפי אזורים. המטרה לשטוף את כל ישראל בשחרור בעל חיים.

לילך:
בכנס יהיו הרצאות, פאנל שחרור שיתמקד בשאלות וקונפליקטים שמשותפים לנו כפעילים. חלוקה לתאי פעילות, אוכל מעולה, חלוקת חומרי הסברה ומכירת חולצות של החזית.

דנה:
בכנס נפגיש את מיטב האקטיביסטים מהתנועה לדיון שעוסק כולו בשחרור, ברדיקליות של הנושא, איך משנים עולמות. האנשים האלו קמו בבוקר והחליטו שהם לעולם יותר לא ישלימו עם הזוועה, אלה אנשים שיש להם תכלית חיים, הם מתעוררים בכל בוקר עם מטרה אמיתית, עם משמעות. נפגוש את עורך הדין יהונתן רבינוביץ', שמייצג את פעילי החזית בפעולותיהם, נעסוק בנושאים כמו "איך מתחילים?", נתחלק לתאי פעילות לפי איזורים גאוגרפיים ונקיים דיון ער על הנושא הכואב הזה שמעסיק את כולנו.

מה הציפיות שלכם מהכנס?

טל:
הציפיות שלי הן שהתנועה תגדל פי שתיים לפחות.

רועי:
אני מצפה, שמעבר לתחושה הטובה שלכל פעיל ירגיש שיש לו בית לעשייה, שאנשים ייצאו "מורעלים", שיהיה להם דלק ומוטיבציה. שיבינו שהמאבק של החזית לשחרור בעלי חיים זה לא כמו להתנדב בעמותת "צער בעלי חיים" פעם בשבוע, עם כל הכבוד לצער בעלי חיים. האינטרס שלי שהעסק הזה יצליח. שאנשים ילכו הביתה ויעשו הרבה יותר ממה שהם עשו עד היום. שיחשבו 24/7 שחרור בעלי חיים. שיבנו פרוייקטים. אני מקווה שבשנה הבאה נהיה לפחות כפול, או אפילו כפול שלוש. שנצטרך אולם גדול יותר, של אלף או אפילו אלף חמש מאות אנשים.

לילך:
וואוו יש לי מלא ציפיות! הציפייה העיקרית היא שלאחר הכנס תתחיל עשייה מקומית, שיהיו יוזמות בכל עיר. שהפעילים יבינו ששיח השחרור חייב להיות 24/7 כל הזמן. שאנשים יבינו ששחרור בעלי חיים חייב להיות על סדר היום הציבורי והכי חשוב - שכולם יבינו שזה תלוי בכל אחד מאיתנו והמהפכה בידיים שלנו.

דנה:
אני מצפה מכל באי הכנס, כולם עד האחרון שבהם, לצאת משם עם התחושה שהדבר הזה נמצא על הכתפיים שלהם. של כל אחד ואחת מהם. שאם הם לא יעשו, אם הם לא יתנו את כל מה שהם יכולים, בעולם יהיה פחות בן אדם אחד שעוזר לבעלי החיים, ואני לא חושבת שבעלי החיים, במצבם, יכולים להרשות לעצמם להפסיד בן אדם כזה. הם צריכים את כולנו. אני מצפה שכל אחד מבאי הכנס ייצא משם בתחושה שהוא יכול להיות אותו אחד שאליו פונים פעילים חדשים שרוצים לעשות. שהוא האחד שיכול להוביל אחרים.

יש משהו אישי שאתם רוצים להוסיף?

טל:
יהיה מהמם, זה בטוח.

רועי:
אני חושב שכל אחד מסוגל להיות פעיל מעולה. אין פה ספר חוקים. החוק היחיד זה לעשות, לעשות, לעשות. ברגע שאתה פעיל ועושה - אתה משמעותי למען המאבק הזה, לא משנה אם אתה בפרונט ומדבר בטלוויזיה ובהרצאות, או שאתה בשקט במתן בסתר, בהצלה של בעלי חיים בכל מיני דרכים. יש המון דברים שאפשר לעשות. נדבר בכנס על כל הדרכים. חשוב שכל הפעילים יידעו שהם משמעותיים. זה מה שגורם לנו לגדול והתעצם.

לילך:
רק תעשו, רק תפעלו, שימו את כל התירוצים בצד - אין להם אף אחד אחר מלבדכם שיכול לשחרר אותם. תאמינו במהפכה ותאמינו בעצמכם! יש לכם כוח לעשות ולשנות! יהיה מהמם!

לדף האירוע בפייסבוק:
שחרור בעלי חיים הכנס הראשון

טל גלבוע   רועי שפרניק

דנה קסידי   לילך עופר

שלי בן-יוסף   ירון לפידות

קרן נאור   אופיר בן-חמו

יהונתן רבינוביץ'



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS