טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

כרוניקה של אסון

קרן לסרי 20.6.2016

ביום שבת ה-11 לחודש מתקיימת פגישה בה נוכחים סגנית ראש עיריית חדרה, נבחרת המועצה מטעם הירוקים, חדוה יחזקאלי, נורה ליפשיץ מקימת ומטעם עמותת ע.ט.ל.ף, גם זואולוג נוכח בפגישה. נורה מבקשת שהות לפני הריסת המבנה ברחוב תרנ"א 20 בעיר לפינוי מושבת עטלפים ובעיקר עטלפי פירות המונה מעל 5000 פריטים ודרה במקום עשרות שנים. הסגנית מבטיחה לעמוד בקשר עם היזם ולמנוע הרג של החיות במבנה.

ביום שלישי בבוקר ב-14 לחודש נצפתה התארגנות בתרנ"א 20 בחדרה במבנה

המכונה "הפיל הלבן": נראה כי הוכן שטח אולי להנחת אבן פינה, יתכן שגם הופל קיר קטן.

ביום רביעי ה-15 לחודש בשעה 10 בבוקר תועדה התחלה של פעילות ההריסה במקום:

"מה שאני ראיתי זה, בבוקר התחילו עם פטיש האויר העצום לפרק את הקומה העליונה בצד המערבי. אחרי הצהריים כבר חפרו לעומק יותר. מה שראיתי היה שם רק אחד כזה..."

בשעה 18:00 בתעוד נוסף "הפיל הלבן" כבר היה הרוס בחלק גדול ממנו. מר פטר ויט מתעד עומד בקשר הדוק עם נורה ליפשיץ מעמותת ע.ט.ל.ף

יום חמישי ה-16 לחודש עבודות ההריסה נמשכות ביתר שאת, עמותת ע.ט.ל.ף. מבינה כי עיריית חדרה הפנתה לה גב ויוצאת בקריאה לפעולה ובגיוס וטרינרים ומתנדבים להצלה ולחילוץ אוכלוסיית אלפי העטלפים שהופלו ונדרסו בכוונת תחילה, מתחת לגל ההריסות. מתנדבים מגיעים בלילה ומתחילים במלאכת החילוץ הסיזיפית בכוכים וכיסים מתחת להריסות. העמותה מבקשת מצביקה גנדלמן, ראש עיריית חדרה, קו חשמל להאיר את דרך המחלצים בהריסות, הוא מסרב. הם מחלצים ומטפלים עד 4 בבוקר.

יום שישי ה-17 לחודש ההריסות נמשכות עד שעות הצהריים המוקדמות. ראשוני המתנדבים מתחילים בפתיחת חמ"ל ומיון במקום עם עצירת עבודת הבאגר.

מסה של מתנדבים מגיעים ב 16:00. במקום מוקמים: ע"ר, אבחון, מיון, הזנה, תינוקייה, חילוץ פצועים ולכידה של עטלפים מבולבלים "תקועים".

בשעות אחר-הצהריים-ערב מוקדמות, מגיעים שוטרים לסגור את כל מערך ההצלה שהוקם ולפנות את כל המתנדבים, לדבריהם בעקבות תלונה שהוגשה על ידי היזם צפריר בכנר.

יום שבת ה-17 לחודש העמותה משיגה צו מניעת הריסה זמני ליזם צפריר בכנר.

יום ראשון ה-18 לחודש הקבלן מתייצב על עובדיו, אך מקבל מנציגת העמותה את צו מניעת ההריסה ומפסיק את עבודתו לאלתר.

יום שלישי ה-21 לחודש תוכנן בבית משפט השלום בחיפה משפט בשעה 12:00.

עדכון: ישנו מסמך הבנות שעומד להיחתם בין המחלקה המשפטית של תל"ל לבין יזם הבניין המקולל בחדרה. הדיון בבית המשפט נדחה. משמרת המחאה שתוכננה לא תתקיים.

כרוניקה של אסון

כרוניקה של אסון

כרוניקה של אסון

כרוניקה של אסון

כרוניקה של אסון
תיעוד: פטר ויט



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS