טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

לווייתנים מתים נמצאו בגרמניה, קיבתם מלאה שברי פלסטיק

דודי שטרן 24.4.2016

לווייתנים מתים נמצאו בגרמניה, קיבתם מלאה שברי פלסטיק

29 לווייתני זרע (ראשתנים) נמצאו על חופי הים הצפוני בחודש ינואר, באזור בו הים רדוד מדי בשבילם. רק לאחרונה התפרסמו תוצאות הנתיחה שלאחר המוות שלהם. המדענים הוטרדו מאוד ממה שהם מצאו בקיבות הלווייתנים.

על פי הודעה לעיתונות של הגן הלאומי ואדן סי במדינת שלזוויג-הולשטיין שבגרמניה, קיבותיהם של רבים מהלווייתנים היו מלאים בשברי פלסטיק, ביניהם רשת דיג באורך 13 מטרים, חלק מתוך מכונית באורך 70 סנטימטרים וחתיכות נוספות של זבל מפלסטיק.

ההערכה היא שהלווייתנים חשבו שהפריטים הם מזון, כמו דיונונים, המאכל העיקרי שלהם. מה שבטוח הוא שהטרגדיה היא תוצאה של התעלמותה של האנושות מבעלי החיים הימיים, כשכמויות אדירות של פלסטיק מגיעות לאוקיינוסים.

רוברט האבק, השר לאיכות הסביבה של שלזוויג-הולשטיין, אמר: "הממצאים האלה מראים לנו את השלכותיה של צריכת הפלסטיק. בעלי החיים אוכלים בטעות פלסטיק וזבל פלסטיק, מה שגורם להם סבל, ובמקרה הכי גרוע גורם להם לגווע ברעב על קיבה מלאה."

ניקולא הודג'קינס, מארגון שימור הלווייתנים והדולפינים, אמר: "למרות שאובייקטים גדולים גורמים לבעיות מובנות כמו חסימת מעיים, אל לנו להתעלם מחלקיקים קטנים, שעלולים לגרום לבעיות כרוניות לכל סוגי הלווייתנים."

זה לא המקרה הראשון של אירוע מסוג זה. בשנת 2011, לווייתן נמצא מת באי היווני מיקונוס. קיבתו הייתה מנופחת, ובה התגלו כמאה שקיות ניילון ושברים של עצמים שונים.

ראוי לציין, שהפלסטיק לא הרג את הלווייתנים. על פי נשיונל ג'יאוגרפיק, הם מתו מבעיות לב, כתוצאה משחיה בטעות לים הצפוני בחיפוש אחר דיונונים, ואי-יכולת להחזיק את משקל גופם במים הרדודים. כתוצאה מכך, האיברים הפנימיים שלהם קרסו.

בעבר דווח, כי 80% מהפלסטיק שהאדם משליך ביבשה מוצא את דרכו לאוקיינוסים, בהם הפלסטיק נאכל על ידי חיות בר או מצטבר לידי מצבורי ענק. כל עוד שום דבר לא ישתנה מצד האדם - מקרים כאלה צפויים לחזור על עצמם.

לכתבה המקורית: Sperm Whales Found Dead In Germany, Stomachs FULL Of Plastic And Car Parts



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS