טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ראיון בלעדי עם פטריק בבומיאן

דודי שטרן 1.3.2016

ביום חמישי האחרון, היום הראשון של הקונגרס הטבעוני השלישי, פגשתי את פטריק בבומיאן. גיליתי איש צנוע, חיוני, סימפטי ומעורר השראה. ספורטאי הכח ומפתח הגוף, שקיבל את התואר "האיש החזק בגרמניה" וששבר גם את שיא העולם בהרמת משקולות, יודע שכוח זה לא רק שרירים, אלא גם חמלה. למרות שאי אפשר היה להשיג איתו דקה ללא התנפלות המונית מצד באי הקונגרס, הצלחתי לקיים איתו ראיון מצולם. הנה הראיון לפניכם, ובהמשך - תרגומו לעברית:


מה גרם לך לעבור לטבעונות?

הייתי צמחוני שש שנים לפני שעברתי לטבעונות. זה היה בעיקר מסיבות אתיות. העניין הוא, שתמיד הייתה לי חמלה כלפי בעלי חיים. כל פעם שהייתי מוצא, נגיד, ציפור עם רגל פצועה, הייתי מטפל בה, מנסה לעזור לה ולבסוף משחרר אותה. יום אחד הבנתי שזה לא הגיוני להשקיע זמן ואנרגיה בלעזור לציפורים, ובאותו זמן ללכת למסעדה ולאכול תרנגולת. חשבתי - מצד אחד אני אוכל בעלי חיים, ומצד שני אני רוצה לעזור לבעלי חיים. זה לא הגיוני.

השאלה הבאה ששאלתי את עצמי הייתה, האם אני מסוגל להרוג את בעל החיים בעצמי? אני לא חושב שהייתי עושה את זה. ואם לא הייתי הורג את בעל החיים בעצמי, אז גם לא ראוי לקנות את ההריגה שלו, אז הפסקתי לאכול בשר. שש שנים מאוחר יותר, הגעתי לשלב בו הבנתי, שאם אני רוצה להפסיק את הסבל של בעלי החיים, זה לא מספיק להפסיק לאכול בשר. יש הרבה סבל של בעלי חיים בתעשיית החלב ובתעשיית הביצים. צריך להחרים את כל תעשיית בעלי החיים.

זה היה ב-2011 (כשעברתי לטבעוניות). מספר חודשים לפני כן זכיתי בתואר "האיש החזק בגרמניה" כצמחוני. הייתי נתון תחת סיקור תקשורתי נרחב, וגרמניה מדינה גדולה. הופעתי בכלי התקשורת הכי גדולים בתור האיש החזק במדינה שהוא צמחוני, והייתה לי השפעה גדולה על אנשים, בעיקר צעירים. בשלב הזה הבנתי שמה שאני עושה לא מספיק, ואני צריך לעבור ל"דבר האמיתי". זה היה המניע העיקרי שלי לעשות את הצעד הסופי ולעבור לטבעונות.

היו לי חששות, כי לא היה לפניי אף אחד - טבעוני ברמה הבינלאומית שאני מתמודד בה. זכיתי באליפויות. שברתי שיאי עולם בספורט בתחום הכוח. אף טבעוני לא עשה את זה לפניי, אז לא ידעתי איך זה הולך לעבוד. החשש העיקרי שלי היה, שאם זה לא יעבוד, וזה יהיה בתקשורת, וכולם יידעו שזה לא עובד, אני אשיג את ההפך ממה שאני רוצה להשיג.

רציתי להראות שטבעונות טובה לכולם. דאגתי לעשות את זה בדרך הנכונה, שתתאים לי כספורטאי. ההפתעה הגדולה הייתה שזה עבד בצורה מושלמת. הבריאות שלי השתפרה. ההתאוששות שלי השתפרה. מערכת העיכול שלי השתפרה. אם מסתכלים על המידות שלי, בזמן המעבר שלי לטבעונות שקלתי 115 קילו. היום אני שוקל 135 קילו. אני שוקל עשרים קילו יותר מאז. זה מושלם.

איך אתה מתמודד עם דעות קדומות? אומרים שאנשים כמוך אוכלים הרבה ביצים והרבה בשר.

אני לא צריך להתמודד עם זה. מי שאומר שאני צריך לעשות כך וכך, אני אומר לו שלא. אני חי ככה כבר ארבע שנים. אני יותר חזק מאי פעם. אני יותר גדול מאי פעם. אני התשובה לכל הדעות הקדומות הקיימות. אין לי שום בעיות באופן אישי. הבעיה הגדולה היא גברים צעירים, כי כשהם שוקלים לעבור לטבעונות, והם מספרים את זה למשפחה שלהם, הם עלולים לקבל תגובות שליליות. אחת המטרות שלי היא להקל עליהם לקבל את ההחלטה, בלי לפחד לאבד כוח, מסת שריר, את הגבריות שלהם או כל דבר אחר. זו אחת הסיבות שאני ממשיך לעשות את מה שאני עושה.

ב-2011, כשזכיתי בתואר, חשבתי לפרוש מהספורט כעבור שנה, אבל אז הבנתי שיש לי כזאת השפעה גדולה כשאני עושה את מה שאני עושה כטבעוני, ובתור היחיד שעושה את זה כטבעוני ברמה שלי, ככה שאין שום סיכוי שאני יכול לפרוש. זה נותן לי כוח להמשיך.

זה נותן לך מוטיבציה?

בהחלט. זה נותן לך מוטיבציה בדרך אחרת לגמרי, כי אתה יודע שאתה יכול לשנות את העולם במה שאתה עושה. זה דבר ענק.

איך אתה רואה את עתיד הטבעונות?

אני לא חושב שיהיה שינוי משמעותי בתנועה, אבל אני חושב שהחברה תהיה יותר ויותר פתוחה. אני רואה את זה במדינה שאני חי בה. אני גר בגרמניה, וכשאני מסתכל על התקופה בה הפכתי לטבעוני, והתראיינתי לתקשורת, הייתי צריך להסביר כל פעם מה זו טבעונות. זה היה לפני ארבע שנים. היום כשאני מתראיין, כולם כבר יודעים מה זו טבעונות. הרבה השתנה בזמן הזה. נראה לי שמספר הטבעונים הכפיל את עצמו פי עשר בארבע השנים האלה.

מה שבאמת משנה זה שהחברה מתרגלת לרעיון שאתה יכול להתקיים על תזונה מבוססת צמחים בלבד בלי שתהיינה שום בעיות. זה דבר אחד. דבר נוסף הוא, שהרבה תעשיות גדולות הולכות לייצר מוצרים טבעוניים לשוק של ההמונים, וזה ייצור אפשרויות טבעוניות זמינות לכולם. ברגע ששני הדברים האלה יקרו, אנשים לא יצטרכו לפחד לעבור לטבעונות, או לפחד שיהיה להם קשה לעבור. ברגע שזה יקרה, זה יקרה בגדול, כי יש לטבעונות כל כך הרבה יתרונות. זה בריא. זה טוב לאיכות הסביבה. הדבר היחיד שמונע מאנשים לעבור לטבעונות הוא שהם עצלנים. ברגע שזה יהיה קל, כולם יעברו לטבעונות.

מה אתה חושב על ישראל?

היא אחלה, זאת אומרת, נחתתי אתמול בערב, ככה שאלו 24 השעות הראשונות שלי פה, והייתי הרבה שעות במלון ועבדתי באינטרנט. זה מקום יפה פה.

היו לך ציפיות כלשהן?

לא, זאת הפעם הראשונה שלי פה. חקרתי קצת וציפיתי למקום טוב להיות בו בקיץ, וזה מה שמצאתי. רק דבר אחד - כשהגעתי, לקח לי שעתיים לעבור בביקורת. אולי זה הזקן, אני לא יודע.

בהקשר הזה - הייתה לך איזושהי בעיה? אתה הרי לא נולדת בגרמניה.

לא, נולדתי באיראן. זאת כנראה הייתה אחת הבעיות, אבל עזבתי את איראן בגיל שבע. זה היה לפני שלושים שנה. אין לי שום קשר לשם. אני חושב שהם רצו לדעת אם יש לי קשרים בעייתיים, אבל אין לי. אני מזיק אולי רק לתעשיית בעלי החיים בגלל המסרים שאני מעביר. זה הכל.

איזו עצה אתה יכול לתת לנו?

כאקטיביסט?

כאקטיביסט, כטבעוני, כאישיות ספורט...

אני תמיד נמנע מלתת עצות. יש הרבה דרכים לעשות זאת בדרך הנכונה, כי אנשים שונים זה מזה. בחברה יש מגוון של אנשים, ככה שיש דרכים שונות להגיע לאנשים שונים. טעות אחת גדולה שאנשים מסוימים עושים היא, שהם חושבים שיש רק דרך אחת לעשות משהו נכון. זה לא המקרה. תמיד יש דרכים רבות לעשות את הדבר הנכון, כי יש שוני בין אנשים.

אני מנסה להיות חיובי כמה שאני יכול. זה קשור ל"צינורות" בהם אני משתמש בשביל לעשות אקטיביזם. ה"צינור" העיקרי שלי הוא תקשורת ההמונים. אני מופיע בכלי תקשורת שמגיעים להרבה אנשים לא-טבעונים. יש לי קהלים שהרעיון של טבעונות זר להם. כשאתה מתקשר איתם בדרכים שליליות, אתה מבהיל אותם. הבעיה היא, שאם הם יושבים מול הטלוויזיה, ואתה אומר להם משהו שגורם להם חוסר נוחות, הם פשוט יעברו לערוץ אחר. בשבילי, הדרך היא לעשות את זה כמה שיותר בחיוביות. אני מרגיש שזה עובד בכל המקומות.

לדוגמה, כשעברתי לטבעונות, אשתי חשבה שאני משוגע. לא ניסיתי לשכנע אותה. אמרתי לה: "הירגעי, הכל יהיה בסדר, אין מה לדאוג". אחד הדברים שהיא אמרה לי היה: "האם אתה הולך לפוצץ קצביות?" הטבעונות הייתה כל כך קיצונית בשבילה. עניתי לה: "לא, זה לא הולך לקרות. אשאר אותו דבר". זהו. לא ניסיתי לשכנע אותה. חצי שנה אחר כך היא עברה לטבעונות בעצמה.

אני חושב שהדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות זה לתת לאנשים מידע, כשהם מבקשים מידע. כשהם לא רוצים להקשיב, תן להם ללכת. כשהם לא רוצים להקשיב, הם לא יקשיבו, דבר כמה שתדבר. אל תנסה להעניש אותם. אנשים לא מגיבים טוב לעונשים. אני מנסה לתת השראה, וזה עובד ברוב המקרים.

האם יש עוד משהו שתרצה לספר לנו?

אין לי יותר מה לספר.

תודה רבה לך.

תודה.

ראיון בלעדי עם פטריק בבומיאן




טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS