טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

זועקים את כאבם

‎‎דודי שטרן 14.2.2016

לפחות 150 פעילים של החזית לשחרור בעלי חיים השתתפו שלשום, יום שישי, בהפגנת ענק בטיילת של תל אביב. הם עברו בין המסעדות שבמפלס הרחוב וגם באלו שבחוף, כשבידיהם שלטים עם כיתובים ועם תמונות של בעלי חיים מהתעשייה. חלקם חילקו פליירים שמסבירים על התעשייה ועל המשלוחים החיים, וכרטיסי ביקור עם הפניות לדפי אינטרנט.

היושבים במסעדות ועוברי האורח לא היו יכולים להישאר אדישים. התגובות היו מגוונות, אבל רבים מהם התעניינו ולקחו את הדברים ברצינות.

מול אחת המסעדות על החוף, טל גלבוע דיברה אל הסועדים:

"עד לפני שבע שנים, בתור אמא לשלוש בנות, חשבתי שאני אמא ממש טובה, אם אני נותנת לבנות שלי לאכול בשר או שניצלים בכל ארוחת צהריים. חשבתי שאני אמא מעולה, אם אני נותנת לבנות שלי לאכול גבינה לבנה, ביצים או חביתה. ואז גיליתי את האמת. בפוקס, בטעות, חוויתי הפרדת עגל מאמא שלו. כשראיתי את ההפרדה, הדבר הראשון שהרגשתי זו בושה ממש ממש גדולה. איך זה שאני, שממש לא מחשיבה את עצמי בן אדם רע, שמנסה לעשות טוב גם לבני אדם וגם לבעלי חיים, איך זה יכול להיות שלכאב המיותר הזה אני גורמת?

עמדתי מול אותו בעל משק, כשהפרה צרחה ובעתה, ודחפה את הראש שלה לגדר פעם אחר פעם, כדי לנסות להגיע לעגל שלה. אמרתי לו: אני לא מבינה מה הקטע שלה. כולה פרה. הוא אמר לי שהיא קודם כל אמא, והיא מנסה להגן על הצאצא שלה, והיא רוצה שהוא יהיה קרוב אליה.

ביום הזה הרגשתי שנפלו לי הרבה מאוד אסימונים, והרגשתי שנפל לי פטיש של 900 קילו למוח. אמרתי לעצמי, אם אני לא יכולה בידיים שלי לקחת לפרה עגל, ואם אני בידיים שלי, בשביל לשתות חלב, לא יכולה לשחוט את אותו עגל, מי אני שאשלם למישהו אחר לעשות את זה?

כמו שאני מחנכת את הבנות שלי לעזור לכל אחד שהן רואות, וכמו שאני מחנכת את הבנות שלי לא לבעוט בחתולים ברחוב, באותו אופן אני אחנך אותן שמעכשיו, בבית שלי לא יהיו מוצרים שבשבילם רצחו וטבחו בבעלי חיים. זה כזה פשוט."

































































































































































טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS