טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בריטניה צמאה לבירה טבעונית

דודי שטרן 11.1.2016

(על פי כתבה ב- The Telegraph)

בריטניה צמאה לבירה טבעונית

מי רוצה לשתות מעיים של דגים? היינו מהמרים שאף אחד, אבל זה מה שרבים מאוהבי הבירה עושים. יאמי!

האמת היא, שהמעיים של הדגים לא נמצאים בריכוז גבוה בבירה, אבל חתיכות שלהם נמצאות בה. בתעשייה הם נקראים "דבק דגים" (isinglass), והם משמשים לסינון בתהליך ייצור הבירה. גינס הפתיעה את העולם כשהיא הכריזה שהיא מפסיקה להשתמש בדבק דגים, ושהיא מגדירה את עצמה כידידותית לטבעונים. כמוה גם מבשלות בירה רבות נוספות.

בריטניה צמאה לבירה טבעונית

מבשלות בירה רבות, כולל Moor Beer מהעיר בריסטול, הן טבעוניות מאז ומתמיד. הן טוענות שהן לא רק טובות לטבעונים, הן גם טעימות יותר.

מה זה אומר, בירה טבעונית?
בבריטניה מקובל להשתמש בדבק דגים בשביל לסנן את השמרים מהבירה כשהיא מוכנה, לפני שמוזגים אותה לכוס. בירה היא טבעונית אם אם לא נעשה שימוש במוצרים שמקורם בבעלי חיים באף שלב של התהליך. המוצר מן החי הכי נפוץ שנעשה בו שימוש בייצור בירה הוא דבק דגים, אבל כיום יש אנשים שמוסיפים מגוון תוספות לבירה כדי לייצור סגנונות ייחודיים. יש כאלה שאפילו מוסיפים בייקון.

בגרמניה בירות לא מסוננות מקובלות יותר, הודות לחוק הטוהר הגרמני הקפדני, שקובע שבירה יכולה להכיל רק מים, כשות, שמרים, שעורה או חיטה. בירות שעומדות בחוק מסומנות. השנה, 2016, מציינים 500 שנים לחוק.

יש מי שיגיד שסינון השמרים חיוני לטעם ולמרקם של הבירה, שהגישה ה"הוליסטית" מקדימה את זמנה, ושייבוא השפעות בינלאומיות קשה בהתחלה, אבל מי שמתעקש על זה - יוצר נישה חדשה בתעשיה. כש- Moor Beer, שקמה ב-2007, תפסה נתח שוק, מבשלות אחרות הלכו בעקבותיה.

היום בירות לא מסוננות נחשבות לאיכותיות יותר, בניגוד לעבר. הטעם שלהן נהיה פופולרי יותר, גם בקרב טבעונים וגם בקרב לא טבעונים.

הבחירה היא שלכם.
מבחר גדול הוא חלק מתרבות הבירה העכשיווית. התעשייה נוטה להתאים את עצמה לצרכן האינדיבידואל. ימי האחידות נגמרו.

השוק היום עדיין קטן, אבל יותר ויותר מבשלות מגדילות את הזמינות של בירות טבעוניות. כמו כן, יותר ויותר אנשים מעדיפים בירה על משקאות אחרים. בנוסף, התפיסה לגבי טבעונות השתפרה. לפי כך, הביקוש לבירות טבעוניות צפוי לגדול בשנים הקרובות.

לא רק הטבעונים עומדים לנגד עיניהן של המבשלות. גם איכות הסביבה נלקחת בחשבון. יש שהחליפו את הבקבוקים בפחיות, שניתן למחזר אותן יותר. יש גם ביקוש לבירות עם פחות אלכוהול ופחות קלוריות.

לכתבה המקורית: Clean pints: why Britain is thirsty for vegan beer


בן אנד ג'ריס מוציאה ליין גלידות טבעוניות על בסיס חלב שקדים
הקצביה הטבעונית הראשונה
חברות שיווק מזהות את הטבעונות כמגמה מתרחבת
שוק תחליפי הבשר צפוי להגיע ל-5.17 מיליארד דולר עד 2020



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS