טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

קיבוץ להב: המציאות במתקן הגידול והשחיטה של חזירים

צוות טבעוניוז 3.3.2020

ערוץ הטלוויזיה 'כאן 11' שידר במוצאי שבת האחרונה תחקיר של עמותת 'קירות שקופים' מתוך מתקן גידול ושחיטת חזירים של קיבוץ להב.

בישראל נאסר לגדל חזירים למאכל מטעמי דת וכשרות, אך קיבוץ להב הצליח לעקוף את החוק והקים את החזירייה כמכון מחקר. בסופו של דבר, כ-1,400 חזירים הולכים מדי שנה למחקר - והם מהווים רק חלק קטן מהחזירים המגודלים בחזירייה.

על פי המסמך העדכני ביותר של המשרד להגנת הסביבה, משנת 2015, בישראל נשחטים בסך הכל יותר מ-200,000 חזירים בשנה, כאשר יותר מ-70,000 מהם מתים לפני שהם מגיעים לשחיטה. רוב החזירים מתים כשהם גורים. המסמך מסתמך על פינוי פגרים וזיהום מכמות ההפרשות של בעלי החיים.

סרטון התחקיר, שצולם בחודשיים האחרונים וקיבל את הכותרת הסוד האפל שבקיבוץ להב, חושף את תנאי הכליאה הקשים של החזירים, את האלימות שהם סופגים ואת הפרקטיקות שנעשות עליהם לצורך הרבעתם, גידולם ושחיטתם. בטלוויזיה שודרה גרסה מצונזרת של התחקיר, והתחקיר המלא עלה מיד לאחר מכן לערוץ היוטיוב של העמותה.

החזירים המוחזקים לצורך הרבעה כלואים בכלובים צרים, מבודדים ומזוהמים כאשר אין להם יכולת לזוז, ומכך נגרמים להם פצעים ונמקים. הזכרים מוצאים מהכלובים רק לצורך שאיבת זרע ותוך שימוש באלימות מצד העובדים, והנקבות לעולם לא יוצאות מהכלובים. הנקבות מוזרעות, מוכנסות להריון וממליטות על בסיס קבוע, ואין להן את היכולת לטפל בגורים. לעיתים, נמחצים גורים למוות תחת גופה של אימם - והיא חסרת אונים.

שאר החזירים מוחזקים במספר דירים. על מנת שהחזירים לא יפגעו בעצמם ואחד בשני, עובדי החזיריה משייפים את שיניהם או עוקרים אותם, וחותכים את זנבותיהם. העובדים תועדו מספר פעמים מטיחים גורי חזירים ברצפה ובכך מנפצים את גולגולותיהם והורגים אותם. החזירים נראים רובצים בשתן ובצואה של עצמם, כשעליהם נראים פצעים וגידולים סרטניים וסביבם חרקים.

שחיטת החזירים נעשית בתאי עקידה, ואליה מובלים בעלי החיים תוך שימוש באלימות קשה הכוללת הכאה ובעיטות. לעיתים, העובדים לא מצליחים להוביל את בעל החיים עד לתא העקידה עקב חולשתו הגופנית, והעובד שוחט אותו במקום.

על פי הצילומים והעדויות, הטיפול הלקוי בחזירים מהווה עבירה כרונית על חוק צער בעלי חיים. בין היתר תועדו חזירים פצועים וחולים באותו מתחם יחד עם חזירים אחרים - כאשר החוק מחייב לבודד אותם ולטפל בהם.

בסוף סרטון התחקיר המלא מודגש, כי גורלם של חזירים תלוי בסופו של דבר בצרכנים - בהם התעשייה תלויה כלכלית, וכי לצרכנים יש את זכות הבחירה: להמשיך לממן את התעשייה האכזרית הזו או לעבור לטבעונות.

יוסי כהן, המנהל העסקי של קיבוץ להב, לא התכחש לנצפה בתחקיר ואמר בתגובה: "לקחתם את התמונות שהן מבחינתכם הכי 'סקסיות' והכי כואבות למסתכל, וזה מה שאתם מציגים". לטענתו, התיעוד נעשה תוך עבירה על החוק.

חיים אורון, תושב קיבוץ להב ושר החקלאות לשעבר מטעם סיעת מר"צ טען בתגובה לתחקיר, כי הוא "לא הולך להכריז על הקמת מדינה פלסטינית".

כל חומרי התחקיר הועברו לשר החקלאות, צחי הנגבי, שכבר הספיק להיפגש עם יועצת ראש הממשלה לענייני בעלי חיים, טל גלבוע, מאז נכנס לתפקידו.

טל כתבה בפייסבוק: "מדובר באחת התעשיות הסדיסטיות ביותר עבור בעלי חיים. קיבוץ להב מתפרנס מהסדיסטיות הזו ומן הסתם הגיוני שהם יגלגלו את האחריות מהם והלאה. אני ממליצה לכם לעשות סיבוב בקיבוץ להב, להקשיב לזעקות שעולות מהדירים, מצמרר בצורה שקשה לתאר".

'קירות שקופים' פתחו בקמפיין בו הם דורשים צו סגירה למשחטת החזירים בקיבוץ להב. בדף הקמפיין נכתב: "לא ייתכן שמקום שמתעלל בבעלי חיים ועובר על תקנות רבות ועל חוק צער בעלי חיים ימשיך להתקיים. הנכם מוזמנים לצפות בתיעודים ולחתום על העצומה שתוגש לשר החקלאות צחי הנגבי". תוך ארבעה ימים קיבל הקמפיין יותר מ-2,200 חתימות.

עמותת 'קירות שקופים' בשיתוף עם תנועת 'שחרור מוחלט' יקיימו הקרנה מיוחדת של התחקיר בשדרות רוטשילד בתל אביב ביום חמישי ה-12 במרץ בשעה שמונה בערב. בדף האירוע בפייסבוק, בו ניתן להתעדכן בפרטי האירוע, נכתב: "ניפגש ביום חמישי ה-12.3 בשעה 20:00 בשדרות רוטשילד בתל אביב על מנת להקרין לציבור ללא צנזורה את התחקיר ולהסביר כי האחריות בראש ובראשונה בידיים של הצרכן". *** האירוע נדחה. נא לעקוב אחרי דף האירוע בפייסבוק. ***

זהירות! תמונות קשות לצפייה. צילומים: קירות שקופים.





חזירה כלואה בכלוב ללא יכולת לזוז

קיבוץ להב

הצפיפות בדיר

גורים מנסים לינוק דרך הכלוב

קיבוץ להב

קיבוץ להב

חזירים כלואים בצואתם

קיבוץ להב

רוב החזירים מתים בעודם גורים

חזיר מת וגופתו נשארת בין חבריו

גורים מנסים לינוק דרך הכלוב

גורים שנמחצו למוות תחת משקל אימם

קיבוץ להב

קיבוץ להב



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS