טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

גל סרי - ראיון בלעדי

צוות טבעוניוז 28.1.2019

גל סרי - ראיון בלעדי
גל סרי (צילום: תאי ישר)

השחקנית גל סרי תהיה אחת ממנחי כנס שחרור מוחלט 2019 שיתקיים בתחילת חודש אפריל הקרוב. לפניכם הראיון שקיימתי איתה:

כמה זמן את טבעונית?

ארבע וחצי שנים.

איך עברת לטבעונות? מה היה הטריגר ואיך היה התהליך?

הטריגר היה בלעדית וחד משמעית טל גלבוע באח הגדול. באותה תקופה גרתי בארצות הברית, לא הייתי טבעונית, לא צמחונית ולא קשורה לשום דבר בסגנון הזה. באחד הביקורים שלי בארץ ראיתי אקראית פרק של האח הגדול, (הפרק בו טל צורחת על עינב בובליל ונופר מור שאוכולות גוש בשר שהונח על השולחן). טל צרחה עליהן ובכתה מכל הלב. לא היה לי מושג על מה היא צורחת ולמה אבל לא יכולתי להתעלם מזה שאני רואה שיש כאן בן אדם שכואב כאב אמיתי. אותה סצנה תפסה אותי ונכנסה לי ללב אפילו בלי להבין מאיזו סיבה. מאוחר יותר ראיתי את המשימה שבה הראו לכל דיירי הבית הרצאות עם קטעי וידאו של שחיטה ושל גריסת אפרוחים. הייתי בשוק. לא היה לי מושג מכל זה אבל בכלל. ודווקא הכרתי טבעוני או שניים אבל אף פעם לא הבנתי על מה המהומה. זה נתן לי אגרוף בבטן. חזרתי לארצות הברית, בלי שום מטרה או כוונה להיות טבעונית, אבל מאותו רגע, בהדרגה מהירה כל המוצרים מן החי פשוט נשרו מהתפריט שלי בצורה טבעיות, בקלילות ובלי שום חרטה או געגוע.

איך משתלבים הטבעונות ובעלי החיים בעיסוקים המקצועיים שלך, בכתיבה שלך ובהפקות בהן את מופיעה?

אני משתדלת להכניס את נושא הטבעונות לכל פרוייקט שאני משתתפת בו. שיחקתי תפקיד ראשי בשתי עונות של התוכנית 'נפלת חזק' בערוץ 10 והדמות שלי, ספיר, הייתה טבעונית - ובגלל שאני טבעונית גם במציאות ביקשתי ממיקי גבע, יוצר הסידרה, לדייק חלק מהשורות והסיטואציות כדי לחדד ולהוציא כמה שיותר מסרים טבעוניים. גם בקוויקס, שעשועון הטריוויה שאני מנחה של אתר וואלה ושידורי רשת אני מרבה לדבר על טבעונות. מעבר לזה אני מקפידה להשתתף רק בפרסומות למוצרים טבעוניים ובסוכנות שלי כבר יודעים שאם המוצר לא טבעוני אני לא ניגשת לאודישן.

איך את מנצלת את הבמה שלך לאקטיביזם?

בשעשועון הטריוויה קוויקס, כמעט בכל שאלה שבה מופיע אזכור של מוצר מן החי אני מציינת שזה הוא מוצר לא טבעוני, ועל כן פסול בעיני, ומרבה להזכיר את גארי יורופסקי, טל גלבוע ואת שחרור מוחלט וקירות שקופים.

איך משפיעה הטבעונות על חייך האישיים?

הטבעונות שינתה אותי בהרבה מאוד אופנים. הפכה אותי לחומלת יותר, רגישה יותר לסביבה שלי ושלמה יותר עם הבחירות שלי. אין תחושה טובה יותר בגוף ובנשמה מלדעת שאתה לא פוגע באף יצור חי. בנוסף מאז שהפכתי לטבעונית התחלתי לבשל ואפילו יש אומרים שהפכתי לבשלנית לא רעה בכלל. מה שהיה בהתחלה אתגר עבורי הפך לחגיגה של טעמים ומרקמים במטבח שלי וכל מי שסביבי נהנה, גם מי שלא טבעוני.

איך מתייחסת הסביבה שלך להיותך טבעונית - משפחה, חברים, קולגות וכולי?

המשפחה מאוד תומכת. שתי הסבתות שלי, שיהיו בריאות, מהרגע הראשון התחשבו בי בטירוף ובארוחות שישי מכינות לי במיוחד תבשילים טבעוניים וסלטים. לחברים בהתחלה זה היה קצת מוזר כי הייתי קרניסטית רצינית, אבל לגמרי התרגלו והם מאוד מכבדים ומתגאים בפני כשגם הם אוכלים טבעוני. קולגות לפעמים לועגים ואומרים את המילה "טבעונית" כמו קללה, אבל זה לא מפריע לי כי ברור לי שאין להם מושג על מה הם מדברים, כמו שלי פעם לא היה מושג.

האם יש, לדעתך, יותר מקום לאקטיביזם בתרבות ובאומנות?

בטח. הרבה וכמה שיותר. המהפך שקורה עכשיו בארצות הברית הוא מטורף. כשזוג כמו ביונסה וג'י זי מאתגרים מיליונים לנסות טבעונות זו מהפכה. מקווה שהשינוי ימשיך ויעמיק ושכמה שיותר ידוענים יפיצו את הטבעונות שלהם גם פה בארץ.

איזה מסר את רוצה להעביר לעולם?

קיצ'י ונדוש אבל -

צדק. חמלה. טבעונות. אהבה.

גל סרי בחוות החופש
גל סרי בחוות החופש (צילום: תאי ישר)

גל סרי
גל סרי (צילום: תאי ישר)



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS