טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אסנת רזיאל על השמנה: זה לא אתם, זה העידן

צוות טבעוניוז 19.7.2018

אסנת רזיאל על השמנה: זה לא אתם, זה העידן
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

ד"ר אסנת רזיאל, מנהלת רפואית של מלב''י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר ומנתחת מומחית בניתוחים לטיפול בהשמנת יתר, מציגה באתר המרכז 'הוכחות' לכך שבני אדם אינם אשמים בהשמנה, אלא הסביבה.

רזיאל כותבת: "רבים מאתנו נוטים לייחס את עידן המגפה הנוכחית של השמנת היתר העולמית לתכונות אנושיות כגון חולשה, חוסר יכולת רצון לעמוד בפיתויים המוצבים בפנינו ולייחס למנעד ההתנהגויות שלנו הרבה יותר חשיבות ממשקלם האמיתי במציאות. ובכן, הרשו לשנות תפיסה זו ולהציג בפניכם את האשמים האמיתיים במגפה, וחשוב מזה לנקות את מצפונכם כליל."

רזיאל סוקרת מחקר אמריקאי חדש שפורסם החודש מאת פרופסור מאוניברסיטת אוקספורד, שמחזק את טענתה. על פי המחקר, "זוהי הסביבה שלנו שהשתנתה, לא אנחנו", כלומר - מגפת ההשמנה שהתחילה במאה העשרים נגרמה בגלל הזמינות של מזון לא בריא שמאפיינת את תקופתנו ולא "התמוטטות עולמית של כוח הרצון" של בני אדם.

עוד מציינת רזיאל, כי לאחרונה דווח על ידי תכנית המזון העולמית של האו"ם כי חמישית מאוכלוסיות העולם תסבול ממשקל עודף עד לשנת 2025. רזיאל טוענת, כי הדרך היחידה לצמצם את התחזית הזו טמונה בחקיקה ובפיקוח ממשלתי על יצרניות המזון. היא כותבת, כי "לציבור עצמו לבדו אין את היכולת לעשות זאת, ובבואו לחנויות ולמרכולים העשירים במזונות זולים, ובעיקר רעים מבחינת הערכים התזונתיים, הוא פשוט צורך אותם, ובכמויות הגדלות יותר ויותר".

רזיאל מסיימת את את המאמר בסיקרה של מלב''י, המרכז אותו היא מנהלת.

המאמר מעלה תהיות רבות לגבי הדרך בה מקודמים שירותי רפואה פרטית - שהם עסק מסחרי לכל דבר, ושירותי רפואה בכלל. גם אם המידע היבש נכון, האם מובילה אותנו הכותבת למסקנות הנכונות? גם אם אנחנו באמת לא "אשמים" (וכמה נוח להסיר מעצמנו את האשמה וגם את האחריות), מהו הפיתרון הטוב עבורנו? הסטטיסטיקה מוכיחה כי רבים מאלו שעוברים ניתוחים לטיפול בהשמנת יתר משמינים בחזרה, ושאין מנוס מלשנות הרגלים.

למידע נוסף אודות אנשי רפואה בעלי ניגוד אינטרסים בין בריאות לרווחים כספיים, צפו בהרצאה הון שלטון מזון.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS