טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

כשהשריר הכי גדול ומפותח בגוף הוא הלב

צוות טבעוניוז 3.9.2019

Read this article in English here:
When the Biggest and Most Developed Muscle in the Body is the Heart

את מקסימיליאן לנג (או בקיצור מקס) פגשנו בשיט טבעוני שנערך לאורך חופי הים הבלטי בסוף חודש יולי, ואותו כבר היכרנו מהשיט הטבעוני הקודם בו נפשנו בשנת 2017 באזור הפיורדים של נורבגיה.

מקס הוא בחור בן 31, במקור מגרמניה, שגר כיום באזור ציריך שבשווייץ ועובד בפרויקטים בתחום האינפורמטיקה. כשפגשנו אותו בפעם האחרונה נדהמנו מהשינוי החיצוני שהוא עבר. הוא לא היה נראה רע בפעם הקודמת, אך מאז נראה לעין שהוא פיתח מסת שריר והתחטב. כל זאת כשהוא צמחוני מילדות וטבעוני מזה כחמש שנים. ערכנו עימו שיחה על מנת לברר איך הוא עושה את זה.

וכך הוא מספר:

עברתי לצמחונות בגיל שבע. הייתי בחופשה עם המשפחה שלי והייתי עד לשחיטה של בעלי חיים במסעדה על החוף. נשחטו שם כבשים ועגלים, שאחר כך ניצלו על האש. מיד עשיתי את ההקשר וחשבתי לעצמי: "בעלי חיים הם החברים שלי ואני לא רוצה לאכול אותם". מאותו רגע הפסקתי לאכול בשר. גם אחותי, אז בת 6, הפסיקה. ההורים שלנו היו מאוד פתוחים לזה, מכיוון שממילא לא אכלנו הרבה בשר. ההורים שלי המשיכו לאכול בשר, ואחותי ואני אכלנו את כל השאר - ירקות, אורז וכולי.

במשך שנים המשכתי להיות צמחוני בלי לחשוב על זה יותר מדי. יום אחד, אחרי שהתחלתי ללמוד אינפורמטיקה בזמן שעבדתי כטכנאי IT, התחלתי לחשוב יותר על העתיד שלי. קראתי הרבה על התפתחות עצמית ושאלתי את עצמי איפה אני עומד בחיים שלי, מה אני עושה ומה אני רוצה לעשות. התחלתי להטיל ספק בערכים ובמוסכמות חברתיות. חשבתי גם על התזונה שלי.

בהתחלה התמקדתי באוכל אורגני, שכלל גם ביצים אורגניות וגבינות אורגניות. מספר שבועות לאחר מכן למדתי מהיכן מגיעות הביצים. למדתי את משמעות המושג 'לולי חופש' ואת ההבדל ביניהם לבין לולים רגילים. צפיתי בסרטונים ביוטיוב על גריסת אפרוחים זכרים, פרקטיקה שמתרחשת בכל מקרה, והבנתי שאין הבדל בין תעשיית הביצים לתעשיית הבשר. לאחר מכן המשכתי לצפות בסרטונים ביוטיוב וכך צפיתי גם בתיעודים מתעשיית החלב - בהם נראים עגלים מופרדים מאימותיהם, הבכי של הפרות שנמשך שבועות, השחיטה של העגלים וכולי. השינוי בהרגלים שלי קרה תוך ימים בודדים, בתהליך כמעט מיידי. גם ככה מעולם לא ממש אהבתי ביצים וניסיתי להימנע מהם. במקביל, הרגשתי שמוצרי חלב גורמים לי להרגיש חלש וחולה. עברתי לטבעונות לפני כחמש שנים, בשנת 2014, בגיל 26.

פעם, בתור צמחוני, הייתי נוהג לרכב על אופניים - לפעמים שלוש או ארבע שעות ביום. הייתי אז מאוד רזה, לפעמים פחות מ-70 קילו. בתקופה בה עברתי לטבעונות התחלתי להרים משקולות. חיפשתי דרכים אחרות להתאמן על מנת להישאר פעיל ובכושר בלי שאצטרך להשקיע בזה הרבה זמן. כבר בתור צמחוני אנשים היו צוחקים עלי ואומרים לי דברים כמו "אתה כל כך רזה", "תאכל בשר" וכולי. רציתי להוכיח לאנשים שאני יכול להיות טבעוני וגם לפתח מסת שריר וכושר גופני. העליתי את מסת השריר שלי כטבעוני. היום, כשאנשים רואים את השרירים שלי הם שואלים אותי איך אני מתאמן ומה אני אוכל. אני מסביר להם והם מופתעים מכך שאפשר לבנות שריר בלי לאכול בשר.

יש לי מספיק חלבון. בשנתיים הראשונות לא צרכתי תוספי תזונה בכלל, וכיום אני בדרך כלל לוקח תוסף חלבון אחרי אימון, במיוחד כאשר יש לי עומס בעבודה ואין לי זמן להשקיע בארוחות. התזונה שלי היא בדרך כלל מלאה וכוללת ירקות, אורז, גרגירי חומוס, עדשים ואגוזים ובכך אני משיג את כל החלבונים שאני צריך. אני בדרך כלל נמנע ממזון מעובד.

שכנעתי את אחותי לעבור לטבעונות כשנה וחצי אחרי שעברתי לטבעונות בעצמי. חוץ ממנה יש לי עוד אחות, כיום בת 18. היא וההורים שלנו אינם טבעונים. להורים שלי קשה לעשות את השינוי כי הם גדלו בחווה. קשה להם להיות כל כך שונים מסביהם. לאחותי הקטנה קשה לעבור לטבעונות כי היא גרה איתם. אני מאמין שהיא תעבור לטבעונות ברגע שהיא תצא מהבית. כיום, בימים בהם אני מבקר את ההורים שלי, הם אוכלים לרוב טבעוני. הם מבינים שככה אני רוצה ושקשה לי לראות מוצרים מן החי.

---

הנכם מוזמנים לעקוב אחרי מקס באינסטגרם:
Max Lang (@maximilianlang)

מקסימיליאן (מקס) לנג

מקסימיליאן (מקס) לנג

מקסימיליאן (מקס) לנג



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS