טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

דגל הטבעונות הבינלאומי

דודי שטרן 15.6.2017

To read this article in English, please click here.

דגל הטבעונות הבינלאומי

אנו מתרגשים להכריז על דגל הטבעונות הבינלאומי! הדגל עוצב על ידי גד חכימי, מעצב בכיר בחברת הייטק ובוגר האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. הדגל מורכב משלושה משולשים שיוצרים ביניהם את האות V. צבעי הדגל הם כחול וירוק, שמייצגים את צבעי הים, האוויר והיבשה, ולבן.

קיימתי היום שיחה עם גד חכימי, מעצב הדגל, אותו אני מכיר מפעילותנו למען בעלי חיים:

מה הביא אותך לחשוב על הרעיון להמציא דגל?

תוך ניסיון לתרום מעצמי ואת כשרוני עבור נושא הטבעונות, התחלתי ליצור גיבור-על טבעוני, קומיקס סטייל, וגיליתי שמה שחסר לי כדי ליצור את הדמות ולצערי זה לא בנמצא, זה דגל טבעוני. זה מה שינחה את הדמות מבחינת צבעים וזהות. אז החלטתי שצריך לחפור ולמצוא דגל. לא מצאתי דגל בשום מקום חוץ מכמה סקיצות שאנשים העלו בצורה ניסיונית ולא מינפו אותם מספיק, מה גם שהם בכלל לא עונים לכללי היסוד שבבניית דגל. אז החלטתי שאני רוצה ליצור דגל, ממש כמו שעשו עם דגל הגאווה. רעיון הדגל ייתן גב וזהות לכלל אוכלוסיית הטבעונים - כמובן בשלב הראשון זה היה רק כקונספט, ואולי פתאום זה יהיה מיינסטרים.

למדתי במשך כחודש בהזדמנויות שהיו לי על דגלים והקשרם לאומות השונות, למדתי את כל כללי העיצוב הקיימים בתחום.

מה הם הקווים המנחים בעיצוב של הדגל? איך בחרת את הצבעים, הצורות והעיצוב הכללי?

תהליך עיצוב הדגל התחיל עם פתיחת הקבוצה (בפייסבוק), אליה הצטרפו כ-20 פעילים שרצו לעזור ולייעץ. בהתחלה רצינו בעלי חיים בדגל, רצינו גם לשים צבע אדום בדגל כזכר לנטבחים. אבל אז הגענו למסקנה שדגל טבעוני הוא לא של חיות, דגל טבעוני אומר שבני אדם והחיות הם שווים, אז הדגל אמור לפנות לבני האדם ולחיות באופן שווה, מה גם שטבעונות היא להימנע מאכילת חיות, להימנע משימוש בהן, אז מקומם דווקא לא בדגל - מקומם לצידנו. הכיוון החדש שנוצר הוא דגל שמתאר את האהבה שלנו כטבעונים לכדור הארץ, השאיפה שלנו לעולם טוב ונקי בכל המובנים. על הדגל להראות חזון ולא עבר עם כאב, לכן בחרנו את אותם מקומות שהטבעונות צריכה להגן עליהם, והם ים, אוויר ויבשה. כחול כחול ירוק. האדמה היא הכי בידיים שלנו לכן הירוק ממוקם בחיבוק על ידי ה-V הענק. ה-V בצבע לבן כי הוא מסמל טוהר.

בזכות כך שהכחול ממוקם דווקא בחלק התחתון נוצרת תחושה של ריחוף. סקיצה שנפסלו בה הצבעים, שהיו הפוכים, יצרה תחושה של כבדות. יש אומרים שה-V נראה כיונה או ציפור לבנה, יש שכתבו שהכחול והירוק הם יחס המים והקרקע בכדור הארץ. יש שהגיבו שהוא ממש מסמל את הכוח שיורד מההשפעה העליונה על כדור הארץ, כי ה-V נראה כמו חץ שמצביע כלפי מטה. מצאתי המון תגובות ופרשנויות בכל הקבוצות בהן הדגל התפרסם.

מה אתה מצפה שיקרה עכשיו ובעתיד עם הדגל?

שהדגל יהיה מזוהה בכל מקום ויופיע בכל מקום. יש לי תחושה שהדגל באמת הולך לתפוס, אז מיינסטרים ממש מעבר לדלת. הרבה חברים עוזרים להפיץ אותו וליצור קשרים במקומות הנכונים: לקדם אותו בגוגל, לפנות לכל מוכרי הדגלים אונליין וכולי. יש בחור מאנגליה שהתנדב להקים עבורו אתר רשמי.

איך אתה מתקדם עם גיבור העל הטבעוני? האם הדגל משתלב עם הדמות שלו?

אחזור אליו כשהזמן יאפשר, אבל אין ספק שהדמות תשאב את כל המראה שלה מהמאפיינים של הדגל. תהיו מוכנים כשהוא יושק. אשמח אם כל מי שמתעניין בפרויקט גיבור העל יפנה אלי. קבוצה חדשה תיפתח בהתאם.


הדמייה של הדגל

גד חכימי
גד חכימי

האתר הרשמי של הדגל:
Vegan Flag International

הדגל בקובץ PDF
רכישת הדגל באתר AliExpress



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS