טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

טל גלבוע, ניב גלבוע בחילופי זוגות

דודי שטרן 23.3.2016

היום, הפעילה למען בעלי חיים טל גלבוע, ומבקר המסעדות מערוץ 10 ניב גלבוע כתבו כל אחד שני פוסטים בדף הפייסבוק של השני, לטובת אייטם שישודר בתכנית "הצינור". הפוסטים היו מתוקשרים וזכו לתגובות רבות.

טל גלבוע, ניב גלבוע בחילופי זוגות

ניב כתב בדף של טל:

היי זה ניב גלבוע,
התעללות בבעלי חיים זה דבר נורא. אני מתנגד לזה בכל לב וחושב שחובה ואפשר למצוא פתרונות הומאניים. הבעיה המרכזית בארץ היא שחיטה כשרה. זה קמפיין שהייתי רוצה שייצא מעמוד זה. לכו על חזקים. על הרבנות שגורמת לסבל נוראי לפרות למשל. בצרפת לדוגמה, יש מה שנקרא תו תקן והיחס לחיות המשק הוא אחר לחלוטין. נכון, הן נאכלות - כמו שבהיסטוריה האנושית נאכלו חיות - אבל הסבל שלהן מועט. קראתי אינספור מאמרים וראיתי סרטונים, חלקם מזוייפים, שנועדו לשכנע לעבור לטבעונות. אם תפנו את האנרגיה להקמת תו תקן בישראל כמו בצרפת. תעשו שינוי אמיתי.

הי זה ניב גלבוע זה הפוסט השני.
בזמנו כשהעזתי לומר שמסעדה טבעונית מסויימת לא טובה, כמות הקללות ואיחולי המיתה בפייס שלי היו מדהימים. אבל, שעשיתי ביקורת אחרת על מסעדה טבעונית שנייה, שקיבלה ציון גבוה... לא שמעתי כלום. לא שזה שינה לי, אבל השיח האלים של רבים בפייס רק מרחיק אתכם מלשכנע. בנוסף, יהיה לכם קשה לשכנע, כשרוב הרופאים אומרים שטבעונות לא בריאה. (לא, לא רופאים שממומנים על ידי חברות תרופות, כמו שאצלכם אוהבים לנפנף בלי להוכיח). פרופ׳ מוטי רביד אמר לי פעם - צמחונים הכי בריאים, (כן אלו שאוכלים דג מדי פעם או גבינה). אוכלי כל במקום השני, וטבעונים הם בתחתית הרשימה. ירקות ופירות מעולם לא יספקו את הכל. אבל אני בניגוד אליו לא אומר לטבעונים אל תעשו ככה, או כן תעשו ככה. כל איש שיחיה לפי רצונו. גם אני.

טל גלבוע, ניב גלבוע בחילופי זוגות

טל כתבה בדף של ניב:

היי, זו טל גלבוע:)
מנות הדגל במסעדות גורמה זה לרוב בשר.
בשר הנחשב סמל סטטוס, מעמד, "טוב טעם", כזה שגורם לך לחשוב שיש לך גדול.
אני מודה, זה מעט מבדח אותי, אבל הגיוני, בשר סותם עורקים גם במח.
האדם- עלק ראש שרשרת המזון, מעמידים אותו מול פר זועם והפר יכול לשפד אותו בשניה (אולי רעיון למסעדת גורמה חדשה?:)) או בדיוק 180 המעלות משם, "עגל חלב", על מי אתם משחקים אותה ב"מעמד"?
על עגל קשור בקופסא בגודל גופו שלא נותנים לא לפתח שריר, כזה שלא עומד על רגליו, אנמי וחולה? וואוו, כאלה גברים!
ואם בגברים עסקינן, לא נעים לי להגיד (סתם, נעים לי מאוד) אבל הדבר הזה שם בין הרגליים שלכם? הוא הדבר הראשון שנופל כשהעורקים מתחילים להסתם, תקשיבו לאורולוגים בכירים- הם יודעים.

היי זו טל גלבוע, פוסט שני בעמוד של ניב
מה משותף לאיש החזק בגרמניה, לשיאן הארץ בהרמת כח, למקומות הראשון, השני והשלישי בריצת האולטרה מרתון (ריצת 200 ק"מ), לאלוף הארץ בג'וג'יטסו, אלופת הארץ בג'וג'יטסו, לפרנק מדראנו?
נו ברור, כולם טבעונים.
שיאנים וטבעונים.
שאלת הבריאות בטבעונות היא כזו 2015, יאללה, התקדמנו.
אין שום ספק שאפשר להיות אתלט מצטיין כשאתה ניזון מן הצומח, אתה גם יכול להיות ילד, סבא, אישה בהריון, מניקה ומלכת אנגליה לצורך העניין, כך קבע ארגון הבריאות העולמי וכך גם מראה השטח.
בואו נעשה נסיון קטן, סעו בכבישי הארץ, פיתחו יוטיוב או טלויזיה ותגידו לי כמה פרסומות יש לתזונה טבעונית וכמה לסרטן, סכרת ומחלות לב? סליחה, התכוונתי לבשר, חלב וביצים:)
תגלו מהר מאוד ששטיפת המח היא אינה טבעונית כפי שהייתם רוצים לחשוב.
ועכשיו פראיירים יקרים, רוצים לדבר על כפייה?
אני בעד שנשאל את פטריק בובמיאן האגדי מאיפה הוא משיג את החלבון שלו, ואחרי שתראו תמונה שלו - יש לו נפש של ברבור כל עוד לא מעצבנים אותו!

מאוחר יותר, טל כתבה בדף שלה:

טוב, הסתיים עניין החלפת הזוגות:)
ניב קרא לי מוגלה ולא הסכים להמשיך להצטלם.
ככה זה כשאין תשובות:)
ובנימה אופטימית זו, אנחנו בדרך להרצאה בב"ש, יש עוד 10 כרטיסים, בואו!



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS