טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אישה בורחת מבשורה

דוד גרוסמן

אישה בורחת מבשורה

קצת לפני שהוא היה בן 4 זה קרה, היא אומרת, חודשיים או שלושה לפני. הכנתי לו ארוחת צהריים.

...ועופר שאל אותי ממה עושים כדורי בשר, ואני המהמתי משהו, בטח אמרתי שאלה כדורים כאלה, עגולים, מבשר, והוא חשב רגע ושאל, אז מה זה בשר?

והאמת, שאילן תמיד אמר שהוא כבר מחכה שעופר ישאל את השאלה הזאת, מרגע שהוא התחיל לדבר, ובעצם מרגע שראינו איזה ילד הוא.

...אז אמרתי לעופר, שזה סתם, כלום, בשר. בקול הכי סתמי אמרתי, זה שום דבר מיוחד, בשר. אתה יודע, כמו שאנחנו אוכלים כמעט כל יום. בשר.

והיא רואה: עופר הזעיר, הדל, עופר הענוג שלה, מתחיל לדשדש מרגל לרגל, כפי שהיה עושה תמיד כשהיה מוטרד או מפוחד - ואני תקעתי את הראש עמוק במקרר וניסיתי להתחמק ממנו, מהמבט שהיה לו אבל הוא לא ויתר, ושאל ממי לקחו את הבשר הזה. ואתה צריך לדעת שהוא מאוד אהב אז בשר, בקר ועוף. חוץ מזה הוא לא אכל כמעט כלום, אבל קציצות ושניצל והמבורגר הוא אהב. טורף אמיתי הוא היה, מה ששימח מאוד את אילן, וגם אותי משום מה.

ועופר חשב עוד קצת ושאל אם הפרה, שלוקחים לה את הבשר, אם היא מגדילה בשר חדש.

ואני התפתלתי ואמרתי שלא ממש, ושזה לא בדיוק ככה... ואז הוא נעמד מולי ושאל אם לפרה נהיה פצע מזה שלוקחים לה את הבשר ואני, לא היתה לי ברירה, אמרתי שכן.

ואז הוא שאל אם לוקחים את הבשר מפרה שכבר מתה ולא כואב לה, אומרת אורה. הוא ממש ניסה למצוא איזה מוצא מכובד מהעניין, אתה מבין, מוצא מכובד בשבילי, אבל איכשהוא גם בשביל האנושות כולה... ועופר כמובן נלחץ עוד יותר מזה ששתקתי ובסוף אני לא אשכח את זה, הוא הוריד את הראש ועמד ככה מכווץ, עקום כולו - ואז הוא שאל אותי אם יש אנשים שהורגים את הפרה בשביל לקחת לה את הבשר, ואני, מה יכולתי לומר לו, אני אמרתי שכן.

...ואז הוא התחיל לרוץ בכל הבית, הלוך וחזור, בטירוף והוא גם צעק - היא זוכרת יבבה דקה, לא בקול שלו, לא בקול אנושי בכלל, שבקעה ממנו.

ועופר רץ לקצה המסדרון ומשם הוא צרח, אתם הורגים אותה? אתם הורגים פרה בשביל לקחת לה את הבשר? תגידי! כן? כן? בכוונה אתם עושים לה את זה? ובאותו רגע קלטתי, היא אומרת, אולי בפעם הראשונה בחיי תפסתי מה זה שאנחנו אוכלים יצורים חיים, שאנחנו הורגים אותם בשביל לאכול אותם ואיך אנחנו מאלפים את עצמנו להבין שבצלחת שלנו יש רגל כרותה של תרנגולת ועופר לא היה מסוגל לרמות את עצמו ככה, אתה מבין? לגמרי חשוף הוא היה, היא לוחשת, אתה יודע מה זה ילד כזה, ככה, בעולם החראי הזה?

---

(תודה לטל גלבוע על הציטוט והתמונה)



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS