טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

סיכום השנה החולפת - הרצאתה של מיטל בן ארי, הקונגרס הטבעוני השלישי

מיטל בן ארי 28.2.2016

סיכום השנה החולפת - הרצאתה של מיטל בן ארי, הקונגרס הטבעוני השלישי

השנה היו ירידות במכירות של מוצרים מן החי - בשר, ביצים וחלב, ובעקבות כך גם ירידה במכסות ייצור החלב. מכאן שהיו השנה יותר טבעונים, ירידה בביקוש למוצרים מן החי, וייצור מופחת של מוצרים אלו, וניצול מופחת של בעלי חיים. מתוך כותרות העיתונים:

2015: קונים פחות בשר, משלמים פחות בסופר

צניחה במכירות הבשר, המפעלים מצמצמים פעילות

רפתן: אנשים קונים היום פחות מוצרי חלב

לאור הירידה בביקוש לחלב: רפתנים יערכו לצמצום הייצור!

ארבע מיליון פחות בעלי חיים נשחטו בשביל מזון

פעילויות למען זכויות בעלי חיים בשנת 2015:

שנת 2015 היתה שנה מוצלחת, מרגשת ומדהימה. היו אינספור פעילויות למען זכויות בעלי חיים, ואני אגע רק בכמה בולטים על מנת להמחיש. חשוב לציין שיש הרבה סגנונות של פעילויות, שכל אחת שונה מאחרת ולכל פעילות יש מקום. גם אם תחליטו לתלות על עצמכם שלט של תרנגול סובל בתעשייה ולהסתובב איתו בכל הים. לכל פעילות יש ערך ובסופו של דבר כל אחד מאיתנו בוחר לעצמו איזה פעילות יותר מתאימה לאופיו ולו לעשות. בעלי החיים זקוקים לכל אחת ואחת מכם שיושבים פה בקהל.

מצעד למען בעלי חיים שסחף אחריו לא פחות מ-15 אלף בני אדם.

הרצאות על טבעונות – אין דבר אפקטיבי יותר מאשר הרצאות מושקעות וטובות על מנת לחשוף את הציבור לטבעונות, שנת 2015 בהחלט הצטיינה עם ההרצאות הבולטות: קירות שקופים, גארי יורופסקי ואסא קיסר.

חקירות גדולות:
"מילועוף" ו"עוף הגליל"- שודר בחדשות ערוץ 2, בהתבסס על חקירה של שלושה חודשים בשתיים ממשחטות העופות הגדולות בישראל – ליקויים תברואתיים במשחטות עופות המסכנים את בריאות הציבור, והתעללות בתרנגולים. המיוחד בתחקיר הוא העדויות מפי עובדי המשחטות שמספרים ומראים את התחלואה הרבה שקיימת בעופות למאכל. העובדים מודים כי הם עצמם נמנעים מאכילת בשר-עוף.

זוגלובק, תחקיר נוסף: בתחקיר החדש תיעדנו שוחטים רוקדים עם תרנגולים מדממים, עובדים התולשים באגרסיביות תרנגולים שנתקעו בכלובים, בועטים בהם, מעיפים אותם באוויר ומכדררים אותם. חרף הבטחותיה של "זוגלובק" לאחר התחקיר הראשון, נראה כי השינוי המרכזי שערכה המשחטה היה הקמת גדר שתסתיר את הנעשה במקום ותקשה על התיעוד.

הפגנות, מחאות ומייצגים: אין שבוע בו לא מתקיימת לפחות הפגנה או מחאה אחת.

משלוחים חיים:
70 אוניות תועדו על ידי פעילים בשנת 2015 וחשפו שוב ושוב האכזריות הבלתי נתפסת של המשלוחים החיים. הוגשה עתירה לבג"ץ הדורשת לעצור את המשלוחים החיים – הכרוכים בהתעללות המנוגדת לחוק צער בעלי חיים. בחודש מאי, העלתה ח"כ תמר זנדברג הצעת חוק לאיסור על המשלוחים החיים.

הפגנה נגד המשללוחים החיים

אתגר הקוביה

אתגר 22+
זאת השנה השנייה בה פועל אתגר 22+, תכנית חינמית להיכרות עם טבעונות במשך 22 ימים תוך ליווי צמוד של צוות מדריכים הכולל גם תזונאיות קליניות. בשנת 2015 חלה עלייה המספר הנרשמים – סך של 12,000 אנשים. משתתפת בולטת לשנת 2015: חברת הכנסת תמר זנדברג.

אז מה אוכלים?

150 בתי עסק קיבלו בשנה האחרונה את תו התקן של ויגן פרנדלי, ובניהם: רשת לנדוור, קפה נטו, עגבניה, פרגו, אלדו ועוד.

סימון מוצרים: הוספה של 1000 מוצרים נוספים לסימון המוצרים והגעה ל-2000 מוצרים שמסומנים בכל רחבי הארץ. בין החברות שהחלו לסמן: טבעול, תפוגן, קבוצת שטראוס, וופלים מן, סופרהרב, אלטמן, שוקולד השחר.

אתגר הקובייה: בצפון בדרום ובמרכז.

פנינו לאן?

בשר מתורבת
הידעתם? בימים אילו נעשה מחקר על בשר עוף מתורבת. בעולם המחקרים של בשר מתורבת נעשים על בשר בקר. פוטנציאלית מחקר על בשר עוף יציל כמויות עצומות של בעלי חיים, מהסיבה שרוב בעלי החיים שמנוצלים היום לתעשייה הם תרנגולות.

העמותה לחקלאות מודרנית חברה לפרופסור עמית גפן מאוניברסיטת תל אביב- מומחה עולמי להנדסת רקמות. המחקר נועד לבדוק התכנות של יצירת בשר עוף מתורבת. חדשות טובות: המחקר הזה הסתיים. נותר רק לייצור את הדוגמית הראשונה של בשר עוף מתורבת.

חברי עמותת "חקלאות מודרנית" הבינו, שצריך לגייס המון כספים ליצירת דוגמית בשר גוף מתורבת, וכיוון שהאמינו שיהיה קל יותר לגייס משקיעים לחברה מאשר תורמים לעמותה אז הקימו חברה. בימים אילו מתקיימים מגעים עם משקיעים גדולים.

חוות החופש:
הושג אישור ראשון מסוגו. בחודשים הקרובים תתחיל ההקמה. לחצו כאן לכניסה לאתר חוות החופש.

מקימים יחד את חוות החופש





טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS