טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

פסק דין המחמיר בעונשם של מתעללים בחיות

מאת עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, שותפים במשרד בר-און, כהן, עורכי-דין 27.11.2019

פסק דין המחמיר בעונשם של מתעללים בחיות
עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און

בית משפט השלום ברמלה גזר עונש מאסר של שנה וחצי בפועל על אדם שהתעלל בכלבים, באכזריות מחרידה, ריסק את גולגולותיהם והמית אותם. בפסק הדין נקבע, כי מדובר ב"מעשי אכזריות מן הרף העליון".

פסק דין זה עולה בקנה אחד עם פעילות מאומצת שניהל משרדנו במשך שנים, על מנת שיוחמר רף הענישה בעבירות הנוגעות להתעללות בחיות, באופן שיוטלו מאסרים ממושכים בפועל וכן קנסות כספיים גבוהים לטובת הקרן למען בעלי חיים.

התעללות בבעלי חיים הפכה לרעה חולה במקומותינו. פעם אחר פעם מתבצעות התעללויות קשות בבעלי חיים. למשטרת ישראל אף ידוע על מקומות מסוימים בהם מתבצעים מעשים אלה מדי יום ביומו, כמעשי "בילוי" של שעות הפנאי.

הגישה הסלחנית שננקטה נגד מתעללים בבעלי חיים אינה משיגה את מטרתה, ואף עלולה להניב תוצאות הפוכות. הקלה בעונשם של עבריינים שהורשעו בהתעללות בבעלי חיים מסיגה לאחור את המאבק אותו אנו מנהלים נגד התעללות.

יש לזנוח לאלתר את המגמה הרווחת, לפיה עבריינים שהובאו לדין - באותם מקרים מועטים שהוגשו כתבי אישום - זכו לעונשים קלים ביותר ביחס לעבירות החמורות שביצעו. לרוב העונשים הינם קנסות מגוחכים ועונשי מאסר על תנאי.

לדוגמא, על אדם שהשליך את כלבו מהקומה הרביעית והרגו נגזר קנס של 300 ש"ח; על אדם שקשר כלב לרכבו והביא למותו בייסורים קשים נגזרו 3 חודשי מאסר על תנאי; על אדם שתלה את כלבו על עץ, שיסף את קנה נשימתו ודקר אותו בגופו ובראשו, נגזרו 6 חודשי מאסר על תנאי; על אדם שהורשע בהרג 5 חתולים חסרי ישע, לאחר שרוצץ ראשיהם באבנים נגזרו עבודות שירות ומאסר על תנאי.

משרדנו ניהל פעילות מאומצת להחמרת הענישה, וטען, כי שומה על בתי המשפט למגר את התופעה באמצעות העלאת רמת הענישה למתעללים בבעלי חיים באופן דרסטי, תוך הטלת עונשי מאסר ממושכים בפועל, בנוסף לקנסות כבדים. זאת, בדומה לענישה הקיימת ברחבי העולם. אין כל טעם מדוע בישראל הנאורה והמפותחת "יזכה" המתעלל בבעלי חיים בעונש של קנס כספי של מאות ש"ח, ו"במקרה הטוב" במאסר על תנאי.

היועץ המשפטי לממשלה הודיע למשרדנו, בעקבות פניותינו החוזרות אליו, כי החליט לאמץ את מסקנות הוועדה הבינמשרדית בדבר האמצעים להגברת האכיפה והחמרת הענישה בעבירות ההתעללות בבעלי חיים. כך, פורסמו הנחיות היועמ"ש, המקבלות את עמדת משרדנו. ברם, יש לדאוג לביצועה ואכיפתה של מדיניות זו.

כאשר בתי המשפט לא יהססו לגזור עונשי מאסר ממושכים על המתעללים בחיות - יועבר בכך מסר ברור, לפיו מערכת אכיפת החוק ומערכת המשפט תפעל ביד קשה למיגור התופעה הנוראית.

ההחמרה בענישה נובעת מהצורך להגן על כל יצור אשר רוח חיים באפו, ובוודאי על יצורים חלשים, חסרי ישע, הזקוקים להגנה. מעבר לכך, ההגנה על בעלי חיים הינה ערכית וחינוכית - מיגור האכזריות וקהות החושים. התעללות בבעלי חיים אינה רק פגיעה איומה בבעלי חיים אומללים, אלא מחקרים שונים קובעים, כי במרבית המקרים מתעללים בבעלי חיים יהיו אלימים גם כלפי בני אדם. מי שרוכש את מידת האכזריות - סופו שיפגע בבני אדם.

יש לקוות, שבתי המשפט הנכבדים יוסיפו להחמיר בענישת המתעללים ויגזרו עונשי מאסר ממושכים בפועל. אין סיבה שבישראל הנאורה והמפותחת "יזכה" המתעלל בבעלי חיים בעונש של קנס כספי של מאות ש"ח, ו"במקרה הטוב" במאסר על תנאי. יקומו בתי המשפט ויזעקו את זעקת החיות האומללות. העלאת רמת הענישה תוביל, יש להניח, להפחתה משמעותית של סיפורי האימה.

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, ממשרד בר-און, כהן, עורכי-דין, אשר מדורג כמשרד מוביל בישראל בעריכת דין, ובכלל כך בתחום הליטיגציה - התדיינות בבית המשפט, דיני משפחה ודיני ביטוח ונזיקין, כולל רשלנות רפואית.

בר-און, כהן, עורכי-דין » דף הבית

בר-און, כהן, עורכי-דין

לקריאה נוספת:
מאסר של שנה וחצי לגבר שהתעלל בשלושה כלבים והוביל למותם



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS