טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

איך ללמד את הרופא שלכם על טבעונות

ד"ר ג'ואל קאן 22.3.2017

איך ללמד את הרופא שלכם על טבעונות

בעזרת שש העצות הבאות, תוכלו לתת לרופא שלכם מושג על יתרונות הטבעונות.

כמומחה בתחום הרפואי, אני מלמד חולי לב על יתרונות הטבעונות מאז שנת 1990. אחת השאלות הכי נפוצות ששואלים אותי היא: "הרופא שלי לא תומך בתזונה שלי ואומר לי להוסיף בשר לארוחות. איזה מידע אני יכול לחלוק איתו?"

בדרך כלל, התשובה שלי כוללת את עדכון התזונה לרופאים: תזונה מבוססת צמחים - מסמך שחובר על ידי ארגון קייזר פרמננטה, אחת האגודות הרפואיות הכי גדולות בארצות הברית, ומציג מבט מאוזן על תזונה מבוססת צמחים. המסמך כולל חמש יתרונות עיקריים לתזונה זו (וחמש "דאגות").

כל מטופל יכול לחלוק את המידע עם הצוות הרפואי שלו, אבל עם כל כך הרבה מידע, עולה השאלה: "מאיפה להתחיל?"

על מנת לענות על שאלה זו, יצרתי רשימה של שש המסקנות העיקריות מהמסמך. כרופא שעוסק בתחום הרפואי כבר שלושה עשורים, אני בטוח שהמידע הזה יכול לעזור לכל רופא להבין את המסע של המטופל שלו לבריאות טובה.
  1. טבעונות נלחמת בהשמנה. נתון זה הוכח במחקרים רבים. תזונה מבוססת צמחים שורפת יותר קלוריות מתזונה מבוססת בשר וחלב. טבעונים שומרים על משקלם יותר בקלות בלי להתפשר על איכות המזון. טבעונות עוזרת גם למניעת השמנה בקרב ילדים.

  2. טבעונות מונעת סוכרת ומורידה לחץ דם גבוה. לתזונה מבוססת צמחים יש יתרון במניעה ובטיפול בסוכרת. טבעונות קשורה גם להורדת לחץ דם סיסטולי ולחץ דם דיאסטולי. על פי המסמך, טבעונים נוטלים פחות תרופות.

  3. טבעונות יכולה לרפא מחלות לב. זה המידע הכי משמעותי במסמך. מתברר, שאנשים שלקו בטרשת עורקים כלילית ושעברו לתזונה מבוססת צמחים חוו שיפור משמעותי במצבם, גם אם המחלה הייתה קשה. בנוסף, שיעור התמותה של טבעונים ממחלות לב קטן ב-24% מהשיעור בקרב לא-טבעונים.

  4. טבעונות מאריכה חיים. תזונה מבוססת צמחים מורידה את הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם ולמוות בטרם עת.

  5. טבעונות היא בעלת יתרונות רבים. לטבעונים אין סיכון למחסור בחלבון. אנמיה שקשורה במחסור בברזל היא נדירה בקרב טבעונים. תזונה מבוססת צמחים עשירה בסידן ובוויטמין D. אם הרופא שלכם ממליץ לכם על תוספי מזון - בקשו ממנו שקודם יעשה לכם את בדיקת הדם המתאימה.

  6. חומצות שומן. רבים חוששים שלטבעונים יש מחסור בחומצות שומן כמו אומגה 3. המסמך מציין שניתן להשיג חומצות שומן אלו ממקורות צמחיים זמינים ולא יקרים, כמו זרעי פשתן, אגוזי מלך ושמן קנולה. שוב, אם הרופא שלכם ממליץ לכם לקחת תוספים - עשו קודם בדיקת דם שתבדוק את רמות חומצות אלו.

ד"ר ג'ואל קאן הוא מצטיין בית הספר לרפואה של מישיגן, מייסד מרכז קאן לאריכות ימים לבבית ועוסק כפרופסור קליני בבית הספר לרפואה Wayne State University.

להורדת המסמך:
עדכון התזונה לרופאים: תזונה מבוססת צמחים

לכתבה המקורית:
How to Educate Your Doctor About Your Vegan Diet



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS