טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

שלושה דברים שלמדתי מעבודה עם תרנגולים

מאת אלי לקס, מייסד חוות חופש בשם The Gentle Barn
29.1.2017

שלושה דברים שלמדתי מעבודה עם תרנגולים

החיים בסביבת תרנגולים במשך כמעט שני עשורים לימדו אותי שהעופות האלו מסוגלות לזהות את השמות שלהן, יש להן שפה משלהן, והן אוהבות לאהוב ולהיות נאהבות.

בלוח השנה הסיני, 2017 היא שנת התרנגול, וזה אומר שמעולם לא היה זמן טוב יותר לנפץ את הדעות הקדומות שקשורות לתרנגולים. במשך 18 השנים האחרונות, הצלתי תרנגולים רבים, התחברתי איתם והתאהבתי בהם. החיים במחיצתם חשפו בפניי את תבונתם ורגשותיהם. היום אני מאמין אדוק בכך שהם כמו כלבים עם נוצות - יש להם שפה, מערכות יחסים, משפחה, חברויות, והבנה. אפרט כאן שלושה דברים שלמדתי בחוות החופש שהקמתי שרוב האנשים לא יודעים על היצורים האינטליגנטים האלה:

הם מזהים את השמות שלהם.
לפני הרבה שנים, היה לי תרנגול בשם צ'רלי, שהיה יפה, גברי ונאהב על ידי הנקבות. בלילה, במקום ללכת לישון עם כולם, הוא בחר לישון על האדמה בפינה של החווה. מכיוון שתרנגולים לא רואים בחושך, וחששתי לשלומו, הייתי מביא לו לול כדי שישהה בו בבטחה עד הבוקר.

ערב אחד היו אצלי חברים בזמן שהאכלתי את בעלי החיים בחווה. הייתי עייף ולא היה לי חשק לחצות את החווה כדי להגיע אליו, אז בתור בדיחה קראתי לו. עד אז חשבתי שתרנגולים לא כאלה חכמים, אז לא חשבתי שיבין. להפתעתי, כשקראתי לו - הוא מיד קם ורץ אלי הכי מהר שהוא יכל. הייתי בשוק. מאז, כל ערב, הייתי קורא לצ'רלי, הוא היה רץ אלי, ואני הייתי שם אותו בלול ללילה תוך כדי נשיקות וחיבוקים.

הם מתקשרים אחד עם השני.
צ'רלי היה אחד התרנגולים הראשונים שהראו לי שהדעות הקדומות עליהם אינן נכונות. דרכו גם למדתי שלתרנגולים יש שפה משלהם. כל פעם שהייתי מביא חטיפים לחווה, צ'רלי היה עושה קול מסוים כדי לקרוא לנקבות. התרנגולות היו באות בריצה וצ'רלי צפה בהן אוכלות בגאווה.

למדתי גם, שאמהות משמיעות קול מאוד מסוים כדי להתריע מפני סכנה, והאפרוחים שלהן היו נכנסים מתחת לכנפיים שלהן כשהיו שומעים אותו.

בימים קרים, התרנגולים שלנו היו מתכנסים במבנה סגור ומדברים ביניהם בשקט. ראיתי מאות תרנגולים מתקשרים ביניהם בשפה מאוד מפותחת ובצורה מאוד ברורה.

הם מסוגלים לאהוב.
היכרתי הרבה תרנגולים בתקופה שאני נמצא בחווה, אבל היכולת של כמה מהם לאהוב ולהיות נאהב הייתה מעבר לכל ספק. הייתה לי תרנגולת בשם סטרוברי שאהבה שמחזיקים אותה. היא הייתה עפה עלי כשרצתה להתרפק, ואני הייתי חייב להפיל את מה שהחזקתי באותו רגע כדי לתפוס אותה. במקרים רבים עבדתי בחווה ביד אחת, כשביד השנייה ישבה תרנגולת ישנונית ומאושרת.

בדומה לסטרוברי, אמברוז היה תרנגול גאה ושתלטן, שאהב שמחזיקים אותו. לפעמים הוא היה צובט אותי ברגל, מבקש ממני להרים אותו על הידיים. הוא היה דורש שאחזיק אותו במשך שעות. קניתי מנשא של תינוקות כדי לשים בו את אמברוז תוך כדי עבודה.

ג'זמין הייתה בת מספר ימים כשהצלנו אותה משחיטה. היא הייתה צעירה מדי בשביל לחיות בחווה ללא אמא, אז היא חיה בביתי במשך חמישה חודשים. ג'זמין ישבה על הברכיים שלי כשצפיתי בטלוויזיה, ישנה איתי במיטה, הלכה אחריי לכל מקום שהלכתי וישבה על הכתף שלי באוטו. כשהייתי משכיב אותה לישון היה לנו הרגל: הייתי שר לה ומלטף אותה עד שהיא נרדמה. אם הייתי מנסה לקצר, היא לא הייתה נרדמת.

לטקסט המקורי: 3 Things I've Learned Since Working with Chickens



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS