טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הרב בנימין רוזנצוויג שליט"א: התורה אוסרת את מה שקורה בתעשיית המזון מן החי

צמחונות ביהדות 29.11.2016

הרב בנימין רוזנצוויג: התורה אוסרת את מה שקורה בתעשיית המזון מן החי

שיעור מאת הרב בנימין רוזנצוויג, רב מלמד בישיבת רמת-השרון. השיעור ניתן באירוע ההשקה לספר 'דרך ישרה', העוסק באיסור צער בעלי חיים בתעשיית המזון מן החי. י' בחשוון תשע"ז - 10.11.16.

להלן קטעים מתוך שיעורו של הרב:

"התורה נותנת הרבה מצוות שהתפקיד שלהם הוא להגיד לנו: אסור לעצום את העיניים מהסבל של בעלי החיים. המציאות כיום בתעשיית המזון מן החי היא איומה. אף אחד שדובר אמת לא יכול להגיד אחרת. התעשייה הזו מתייחסת לבעלי חיים כמוצרים. הרווחה של בעלי החיים לא מעניינת את התעשייה בכלל, אלא רק במקומות שהאינטרסים משתלבים".

"הקטע העצוב בכל הסיפור הזה של הסבל הקיים בתעשיית המזון מן החי, זה שאתם ואני משלמים את המשכורות לאנשים שעושים את הדברים העצובים האלה. זה משהו שאסור לנו לאפשר אותו. כולנו נקראים לעצור ולעשות חושבים. מי אם לא אנחנו, עם ישראל, נמנע את הסבל? הלא כל העולם מצפה ללמוד מאתנו מוסר! אם אנחנו לא נעצור ונגיד שזה לא בסדר, אז מי יעשה את זה? מה שעצוב הוא שהדתיים קל להם עם הסבל הזה, כי לא כתוב מפורש בשולחן ערוך שזה אסור... החלפנו את הלב שלנו בהלכות כתובות. זה צריך להיות הפוך! ההלכות הן גילויים של הלב הישראלי".

"כשאתה הולך ורואה את מה שקורה בתעשיה, אתה יודע בוודאות שאת זה התורה לא מרשה. התורה ניתנה בשביל לתקן את העולם, לא בשביל לקלקל אותו. התורה לא ניתנה בשביל לעשות אותנו אדישים לקלקול כזה, לרוע מוסרי כזה. זה לא יאומן לאן הגענו. הפכנו להיות כל כך נצלנים ומתעמרים בבעלי החיים. אנחנו מגדלים אותם בצורה שרק הרווחה שלנו וההנאה שלנו עומדת מול העיניים שלנו, והסבל שכל עולם החי צועק – אנחנו לא מכניסים את הסבל הזה לאוזניים שלנו. זו לא תכונה יהודית להסיר את העיניים והלב מסבל של הזולת. כל המנהיגים הגדולים שלנו נבחרו בגלל הרחמים שהיו להם על בעלי החיים! כך למשל משה רבינו, בגלל שריחם על שה אובד, נבחר למנהיג. וגם דוד נבחר למלך ישראל בגלל שטיפל בצאן ברחמים. אז איך יתכן שלנו לא אכפת מרחמים על בעלי החיים?!".




טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS