טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

לא ראש ולא זנב: פותחים שנה במסעדת ננוצ'קה

דודי שטרן 17.9.2017

קציצות טופו
קציצות טופו (צילום: דדי ליפשיץ)

הממלכה הגרוזינית חוגגת: לרגל ראש השנה מזמינה אתכם מסעדת ננוצ'קה ליהנות מארוחת חג טבעונית-מסורתית, הכוללת תפריט מיוחד.

תפריט החג נפתח עם מנת ראש השנה עשירה בפירות ובירקות, הכוללת תפוח בסילאן, רימון, חומוס, זרעי צ'יה ומבחר סלטים מכל הצבעים והמינים.

לאחר שתרוקנו את הצלחת בכל טוב, יוצע לכם מבחר מנות עיקריות - ירקות ממולאים בפריקי ופירות יבשים, אורז בבישול ארוך עם ירקות שורש, וחריימה טופו ואצות עם רוטב פיקנטי וחלה אישית.

התפריט כולל גם מנות לילדים, ובהן שניצלוני טופו בציפוי תירס ואורז ומאפה גרוזיני מסורתי במילוי תפוחי אדמה.

לסיום, כדי להתחיל בשנה מתוקה, תוזמנו לקנח עם שוקולד איכותי המורכב משלוש שכבות, מלבי במי ורדים, ופרפה חלבה עם שומשום שחור וסילאן (ללא גלוטן).

בואו ליהנות מארוחה מגוונת, בריאה וטעימה - כמיטב המסורת הגרוזינית - החוגגת את עושרו של הטבע.

הארוחה כוללת בקבוק יין בוטיק ישראלי מובחר.

מחיר לסועד: 280 ש"ח.
ילדים (עד גיל 10) 100 ש"ח

להזמנת מקומות, יש לתאם מראש: 03-5162254
כתובת: לילינבלום 30 תל אביב

ראיינתי את ננה שרייר, המייסדת והבעלים של מסעדת ננוצ'קה:

תפוח אדמה גרוזיני עם חברים
תפוח אדמה גרוזיני עם חברים (צילום: דדי ליפשיץ)

מהי החשיבות של ארוחת חג טבעונית?

בחגים ובשמחות בפרט, אנשים מעדיפים לאכול ארוחה טבעונית בשביל לא לספוג אנרגיות של צער וכאב, ולהתחיל את החג, את ההתחדשות ואת השנה בצורה יותר נקייה. במיוחד בראש השנה ולקראת יום כיפור, זה עוד יותר תקף. מעבר לזה, יותר נעים לחגוג במסעדה - לא צריך לטרוח ולבשל, ולהחליט לאן הולכים. זה יותר הרמוני וללא מריבות. זה ממחיש גם שארוחת חג יכולה להיות חגיגית ומלאה בשפע וכל טוב ללא חלבון מן החי.

מה גרם לך להחליט לערוך ארוחת חג בננוצ'קה ולקחת את זה על עצמך?

יש מצוקה של הרבה טבעונים שנמנעים מלאכול או מלהתארח אצל משפחות שאצלן מגישים מוצרים מן החי וזה מקשה עליהם. ארוחת החג בננוצ'קה היא מתווך ממש טוב, כי אז הם מביאים את בני המשפחה שלהם למקום שמגיש הרבה מזון לא מן החי. יש גם אנשים שאוכלים בשר, אבל עדיין מעדיפים לעשות את החג אצלי.

ספרי לי על האירוע. מה יהיה בו? מה יהיה בתפריט?

יהיה בקבוק יין לכל סועד. תהיה שתייה. יהיה על השולחן לחם נוודים גרוזיני עם מטבלים, תהיה צלחת גדולה שכוללת תפוח עם סילאן, רימון, סלט כרישה, סלט מנגולד, חומוס עם זרעי צ'יה, סלט כרוב אדום בשומשום שחור ולבן, סלט כל הירוקים עם סלנובה, חסה ערבית, עלי רוקט, בייבי תרד, תפוח עץ, סלרי ואגוזי ברזיל וסלט קינואה ועדשי קוויאר שחור. יהיה מרק כל הכתומים עם שמנת קשיו. אלה המנות הראשונות לכל אורח. המנות העיקריות, לבחירה, יהיו: ירקות ממולאים בפריקי ופירות יבשים, פילאף אורז עם עדשים וירקות שורש, ויהיה קטלטי, שזה חריימה טופו עם רוטב פיקנטי וחלה אישית. לילדים יהיו שנילצוני טופו ויהיה קרטופיליאני, שזה מאפה גרוזיני עם מילוי עשיר של תפוחי אדמה. יהיו גם מנות אחרונות.

היה לך קו מנחה ביצירת התפריט?

הרבה מהמנות תהיינה ללא גלוטן, ואוכל שמתאים לכל חיך.

יש מסר שאת רוצה להעביר לעם ישראל לכבוד החג?

שנתחיל את השנה החדשה עם אנרגיה נקייה ונעימה ולא לשים על השולחן החג מנות שיש להן אנרגיה של כאב. לשים על השולחן כמה שיותר אוכל טבעוני ולקום קלילים ושמחים ולא כבדים אחרי ארוחות החג. לנקות את הגוף ואת הנפש.

אני קורא בהרבה מדריכי תיירות בחוץ לארץ שכותבים על ישראל ועל תל אביב במיוחד, תמיד מציינים אותך ואת ננוצ'קה בתור מייצגים של אוכל טבעוני מודרני עם פיתוחים חדשים. מה יש לך להגיד על זה?

זאת אחת המסעדות הטבעוניות הגדולות בעולם. היא הפכה ממסעדה בשרית לחלוטין לטבעונית. אנחנו משלבים את המנות הגרוזיניות האותנטיות, וגם מחפשים עוד מקורות של אוכל עמים ועדות, ומטבענים מנות פופולריות.

פותחים את השנה בננוצ'קה
פותחים את השנה בננוצ'קה - תפריט ארוחת החג



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS