טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

סיפור הטבעונות שלי

עופרי גל 7.12.2015

אני עופרי, בת 19 מנס ציונה.

לפני יותר משנה גיליתי את הטבעונות דרך האחים שלי, הם צפו בהרצאה של גארי יורופסקי והחליטו לנסות להיות טבעונים אז ניסיתי ביחד איתם.

במשך חודש הצלחתי להימנע ממזון מהחי אבל זה לא היה פשוט עבורי בכלל. הייתי מתוסכלת ולא הבנתי כל כך מה הסיבה שאני עושה את זה. לא הייתי מחוברת לבעלי חיים ומעולם לא צפיתי בסרטונים או תיעודים מהתעשיות, לכן אחרי חודש חזרתי להיות צמחונית, כפי שהייתי מגיל 9.

באותה תקופה בדיוק הסתיימה העונה השישית של האח הגדול ובאחד משיטוטיי באינסטגרם ראיתי תמונה שהעלה אלדד גלעד (אחד מהמתמודדים באותה עונה, מקום שני) מסט צילומים. הוא כתב "על הסט של הסרטון של אתגר 22..." וסיקרן אותי לדעת מה זה אז עשיתי גוגל וקראתי קצת.

אני לא אשכח את היום הזה - אני יושבת מול המחשב, אוכלת סנדביץ' עם גבינה לבנה ונרשמת לאתגר של 22 ימי טבעונות. אחרי שבוע אחד של טבעונות שהלך מצוין בתוך המסגרת הזאת עם המדריכים המקסימים, התזונאיות ואמא שלי שנרתמה לשינוי בלי אף טענה אחת – החלטתי שהגיע הזמן לראות בעיניים שלי למה אני עושה את זה.

פתחתי את ההרצאה של גארי ביוטיוב ונשבעתי שאני רואה את הכל. מהתתחלה עד הסוף, כולל כל הקטעים הקשים. עד אז ידעתי נתונים מאוד יבשים על תעשיות המזון מן החי והבנתי שכדי להמשיך להיות טבעונית אני חייבת לדעת הרבה יותר מזה.

להפתעתי הרבה שרדתי את כל התמונות הקשות, אבל מה ששבר אותי סופית היה משפט אחד של גארי: הם לא רוצים.

הוא סיפר שכשמגיעה המשאית לבית המטבחיים, ללול, לרפת – הם לא רוצים. צריך לחשמל אותם כדי שירדו, צריך לחשמל אותם כדי שיעלו. פתאום הבנתי שהם לא כאלה טיפשים כמו שעשינו מהם. שהם בעצם לא טיפשים בכלל. הם יצורים חיים, נושמים, רואים, מרגישים, כואבים, פוחדים. אם צריך לחשמל מישהו או להכות אותו כדי להזיז אותו ממקום למקום, הוא כנראה לא שותף פעיל לכל מה שקורה, ואני לא מעוניינת שיכאיבו לאף אחד בשמי.

בכיתי במשך כמעט שעתיים רצוף, הרגשתי כל כך אשמה על כל מה שעוללתי לבעלי חיים לאורך השנים, וידעתי שמכאן אין דרך חזרה - אני טבעונית לתמיד.

המשכתי באתגר וכשסיימתי אותו הרגשתי גאווה ענקית על ההחלטה שלי, כי ידעתי בלבי שהיא נכונה ולא הייתי צריכה אישור מאף אחד.

לא בהרבה דברים אני גאה בחיים שלי, אבל בזה כן. בהחלטה הזאת לא לפגוע, לא להזיק לאף אחד, לא להרע ליצורים תמימים וחמודים שמעולם לא עשו לי דבר.

כיום אני טבעונית כבר שנה, אקטיביסטית ועושה כל מה שאני יכולה למען בעלי חיים. לא מזמן התחלתי לתעד משקים ואני מאמינה שזה משהו שאני אמשיך לעשות כשאשתחרר מהצבא.

אפילו שקיימים היום ברשת עשרות אלבומי תמונות ותיעודי וידאו של התעשיות מן החי (מהארץ והעולם), אני מרגישה מחוייבת לצאת ולראות את הדברים האלו בעיניים שלי. אני בוכה שם המון במקומות האלו, אני נשברת, בעלי חיים מסתכלים עליי כאילו אני השטן ומתרחקים ממני ואין לי מה לעשות עם זה חוץ מלהמשיך ולא לפגוע בהם בעצמי.

גם כשאני עוברת ימים לא קלים אני מכריחה את עצמי להמשיך ללכת להפגנות, לעשות הסברות, לדבר עליהם בכל מקום עם כל אחד ולהתעסק במאבק הזה בכל רגע שאני ערה.

אני לא חושבת שיש משהו יותר חשוב מזה, כי המאבק הזה הוא על כולם. הוא לא רק על חייהם של בעלי החיים ועל החופש שלהם – הוא על החופש של כולנו. הוא על השחרור שלנו מעבדות, שחרור מהמטריקס שאנחנו שבויים בו עוד מהיותנו ילדים, שחרור של כדור הארץ ושחרור של הגוף והנפש שלנו מכל המחלות שאנחנו חולים בהן והאנרגיות הרעות שאנחנו אוכלים ולובשים וצורכים.

אני חושבת שלעבור לטבעונות הייתה ההחלטה הכי חשובה שעשיתי בחיי ובאמת שמעולם לא הרגשתי כל כך מועילה לעולם הזה. כל חיי הסתובבתי בהרגשה שאני די מיותרת בחיים האלה ושאני סתם עוד מישהי שנולדה ותחיה ותמות כמו כולם. היום אני יכולה להגיד בביטחון מלא שמצאתי את היעוד שלי ואני כבר לא סתם מסתובבת לי בעולם הזה בלי מטרה. היעוד שלי הוא להציל בעלי חיים.

זה נורא שדרך התופת שבעלי החיים עוברים אני מצאתי תכלית לחיי, אבל זה העולם שנולדתי אליו. אני יכולה למרר על זה בבכי כל היום ואני יכולה לנסות לשנות את זה, ואני משנה. אני יודעת שאני משנה, אני יודעת שאני עוזרת, אני יודעת שאני משפיעה ואני עוד אשפיע.

לפני חודש הבית שלי הפך באופן רשמי לטבעוני לחלוטין. כל ארוחות השישי שלנו בחודשים האחרונים הן טבעוניות לגמרי והחגים שאירחנו אצלנו בבית גם כן.

במשך השנה האחרונה הצלחתי לטבען את שני ההורים שלי, אחי הבכור וחברה אחת. אני מאמינה שיש עוד רבים שהצלחתי להגיע לליבם ולשנות אותם אבל אלה אנשים זרים שפגשתי ברחובות, בהפגנות, במחאות ואני לא יכולה לדעת מה באמת קורה איתם.

אני מרגישה שאנשים מקשיבים לי, אני מרגישה שהסברה טבעונית זה משהו שיוצא ממני בשיא הטבעיות ויש לי ביטחון מלא בעצמי ובדרך שלי.

אני מאוד מצטערת עבור אנשים שלא מבינים את המסר או שמתעקשים על כך שטבעונות זה טרנד חולף של אנשים הזויים. העולם לא יכול להמשיך להתנהל בצורה הזאת ואנשים חייבים להבין במוקדם או במאוחר שזה פוגע בכולנו. אני אמנם הצטרפתי למאבק הזה מרצון אמיתי לשחרור מוחלט של כל בעלי החיים, אבל אין לי ספק שאני נלחמת לא פחות עבור בני אדם. קשה לי שצריך לשכנע אנשים להציל את עצמם מעצמם, אבל זה המצב ועם זה ננצח.

אני מבקשת מכל מי שקורא את זה ועדיין לא עשה את המעבר לטבעונות, תהיו טבעונים! זה בריא, זה טעים, זה נקי מסבל, זה הדבר הכי נכון עבור כולם. אל תדחו את זה. תירשמו עכשיו לאתגר 22, זה באמת מתנה ענקית. כל המדריכים והמדריכות שם הם אנשים נהדרים שעושים יומם ולילה עבור בעלי החיים.

היה לי כבוד גדול להיות מאותגרת וכבוד עוד יותר גדול שבחרו בי להיות מדריכה באחת הקבוצות. אני חושבת שזה אחד הפרויקטים הכי חשובים שקיימים היום בארץ, ממליצה לכל אחד ואחת לעבור את החוויה הזאת.

להרשמה: אתגר 22+
איך לעבור לטבעונות - הרשמה



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS