טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

דירוג מוצרי מזון על פי יחס יצרנים לבעלי חיים

דודי שטרן 7.12.2015

המטרה כפולה: קידום רווחת בעלי החיים ומידע צרכני חשוב

דירוג המפעלים יבוצע על ידי מפקחי משרד החקלאות, הציון ינוע בין 1 ל-5 כוכבים, דירוג המפעלים יפורסם לציבור.

"מדובר בבשורה של ממש", אומר שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, "הכנסת מדד של רווחת בעלי חיים למוצרי מזון תעודד את המפעלים להקפיד יותר על תקנות צער בעלי חיים, ותיתן לצרכן מידע חשוב לפני שהוא מחליט איזה מוצר לקנות. אני מאמין ומקווה שתהיה למהלך השפעה ארוכת טווח הן על תעשיית המזון והבקרה הפנימית, והן על ההרגלים הצרכניים של כולנו"

כחלק ממאמצי משרד החקלאות ופיתוח הכפר לפעול לשיפור רווחת בעלי החיים מחד ולהעמדת מידע שקוף לצרכן, יוצא המשרד בפרויקט חדש: דירוג "חמישה כוכבים". במסגרת הפרויקט החדש ידרג המשרד את מפעלי ייצור ועיבוד המזון של מוצרים מן החי על פי קריטריונים של יחסם כלפי בעלי חיים ורווחתם. המוצרים יסומנו על פי דירוג הכוכבים, והנתונים יפורסמו באופן שקוף באתר המשרד. לאור גודל הענף בארץ והיקפו, בשלב הראשון הדירוג יעשה במשחטות (עופות) ובשלב שני יורחב גם לבתי מטבחיים (בקר).

מטרת המהלך המהפכני הינה להנגיש לצרכן מידע אותו יוכל לקחת בחשבון ברכישת מוצרי עוף, ולבחור האם לתת העדפה למוצר של חברה אחת על פני האחרת. דירוג המפעלים יבוצע על ידי מפקחי משרד החקלאות, כאשר הציון שיינתן ינוע בין 1 ל-5 כוכבים. הציון 5 כוכבים הינו הציון המקסימלי שיוכל המוצר לקבל, והוא מעיד על שמירה על רווחת העופות לכל אורך התהליך. יצוין כי כל הציונים הינם מעל הסף המינימלי הנדרש להמשך פעילות המפעל. ציון נמוך מזה יגרור הפסקת פעילות.

המפעלים ידורגו על פי קריטריונים ברורים ושקופים, ביניהם: רמת הפיקוח העצמי של המקום במדדי רווחת בעלי החיים, תנאי ההמתנה של בעלי החיים, תחזוקת מתקני שהיית העופות, איכות המתקנים והתשתיות, כמות אי ההתאמות הקיימות בין דרישות החוק והמשרד למצב בשטח ועוד.

לצד הדירוג, ימשיך משרד החקלאות בביצוע ביקורות באופן תדיר במתקני שהיית בעלי חיים. במקרים של ליקויים קשים או אי ציות, פותח המשרד בהליך אכיפה שסופו הוא סגירת המתקן, מידית או לאחר שימוע. בשנים האחרונות ניתן למנות מספר רב של מקרי סגירה זמניים או קבועים של מתקנים בהם נמצאו ליקויים, כגון: בית מטבחיים באר שבע, בית מטבחיים נצרת, בית מטבחיים דיר אל אסד, בית מטבחיים חולון, בית מטבחיים חדרה ועוד.


טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS