טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

גוגל טרנדס: טבעונות מעוררת את העניין הרב ביותר בקרב ישראלים

צוות טבעוניוז 10.2.2021

גוגל טרנדס: טבעונות מעוררת את העניין הרב ביותר בקרב ישראלים
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

בדיקה עדכנית בשירות 'גוגל טרנדס' חושפת, כי טבעונות מעוררת את העניין הרב ביותר בקרב ישראלים כאשר משווים אותה לאורחות חיים תזונתיים מוכרים אחרים.

רקע

לפני כשלוש שנים (1.3.2018) פרסמנו כאן ידיעה בה חשפנו כי על פי שירות הסטטיסטיקות במנוע החיפוש הפופולרי בעולם, טבעונות פופולרית יותר מצמחונות, פליאו ודיאטה קטוגנית.

לפני מספר ימים (8.2.2021) פרסמנו ידיעה אחרת, בה שיתפנו אתכם בתוצאות מחקר בהן התגלה כי תזונה טבעונית עדיפה על תזונה ים תיכונית לצורך ירידה במשקל.

השוואה חדשה ומעודכנת

בעקבות תוצאות ההשוואה בהקשר הבריאותי, החלטנו לערוך השוואה גם בהקשר של התעניינות הציבור, לצרף את התזונה הים-תיכונית להשוואה שעשינו בגוגל טרנדס ולעדכן אותה. ערכנו השוואה עדכנית בין אורחות החיים התזונתיים המדוברים לאורך חמש השנים האחרונות, בין התאריכים 14.2.2016 - 6.2.2021. ההשוואה מבוססת על כמות החיפושים במנוע החיפוש של גוגל בישראל של ביטויים בנושאי טבעונות, צמחונות, תזונה קטוגנית, תזונה פליאוליטית ותזונה ים תיכונית (לפי "Topics").

הנתונים מראים את דירוג החיפושים לאורך זמן. כל דירוג מייצג את מספר החיפושים בכל נושא בטווח של שבוע שמתחיל בתאריך המצוין. הדירוג הוא מספר בין 0 ל-100 בעל משמעות השוואתית בלבד יחסית לשאר הנתונים.

תוצאות חד משמעיות

תוצאות ההשוואה מראות יתרון ברור וחד משמעי לטובת טבעונות. הדירוג הממוצע של טבעונות לאורך חמש השנים האחרונות הוא 41, לעומת צמחונות עם דירוג ממוצע של 12, תזונה קטוגנית עם 5, תזונה פליאוליטית עם 1 ותזונה ים תיכונית עם פחות מ-1.

הנתונים מראים גם כי הפופולריות של טבעונות ממשיכה לעלות לאורך הזמן בשנים האחרונות, גם לאחר הפריצה הגדולה שלה בשנים 2013-2014. אמנם גם הפופולריות של תזונה קטוגנית נמצאת בעלייה, אבל היא מתונה יותר ועדיין משתרכת הרחק מאחורי טבעונות. הפופולריות של תזונה ים-תיכונית וזו של תזונה פליאוליטית זניחות מאוד יחסית לזו של טבעונות, וכך גם המגמתיות שלהן.

התעניינות שיא בטבעונות

בתחילת ספטמבר האחרון סיפרנו לכם כי נרשמה התעניינות שיא בטבעונות ב-2020 בישראל ובעולם כולו. הנתונים העדכניים נכון להיום תומכים בקביעה הזאת.

דירוג 100 התקבל בבדיקה בהקשר של טבעונות בשבוע שהתחיל ב-5 באפריל 2020. מדובר בשבוע בו התקיים סדר פסח על רקע תחילת משבר הקורונה בישראל. בשבוע שלאחר מכן, שהתחיל ב-12 באפריל (במהלך חול המועד), התקבל הדירוג 82 - גם הוא גבוה יחסית לבדיקה. כזכור, בתחילת המשבר דובר רבות על כך שווירוס קוביד-19 עבר לבני אדם בשוק חיות בר בסין.

אורחות חיים תזונתיים בישראל 2016-2021 על פי גוגל טרנדס

דירוג ממוצע של אורחות חיים בישראל 2016-2021 על פי גוגל טרנדס

אורחות חיים תזונתיים בישראל 2016-2021 על פי גוגל טרנדס
דירוג ממוצע של אורחות חיים בישראל 2016-2021 על פי גוגל טרנדס



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS