טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בני נוער מסינגפור היו הראשונים להזמין בשר מתורבת

צוות טבעוניוז 23.12.2020

בני נוער מסינגפור היו הראשונים להזמין בשר מתורבת
קרדיט צילום: Andrew Noyes

קבוצת בני נוער מסינגפור הייתה הראשונה בעולם להזמין בשר מתורבת תמורת תשלום בסוף השבוע שעבר, לאחר שמסעדת 1880 בעיר התחילה להגיש מנות על בסיס הפיתוח החדש.

המנות המדוברת הן על בסיס בשר עוף מתורבת - שגדל במעבדה ללא צורך בשחיטת בעלי חיים - פרי פיתוח חברת Eat Just האמריקאית. המנות הוגשו לאחר שסינגפור נתנה אישור חוקי למכירת בשר מתורבת.

אחד הסועדים, בן 12, אמר: "זה עוף - זה פשוט עוף - אבל זה הדבר הכי מדהים שאי פעם ראיתי וטעמתי. זה בפירוש גרם לי לראות איך דברים קטנים כמו שינוי הרגלי אכילה יכולים לשנות את החיים שלנו לחלוטין ובאופן ישיר".

סועד אחר, בן 11, העיד כי אכילת העוף המתורבת השאירה אותו ללא מילים, ואמר כי ברגע שהטכנולוגיה תהיה זמינה באופן נרחב ומתאימה לכל כיס - היא תציל הרבה מאוד בעלי חיים ותהיה בת קיימא. הילד הוסיף כי "זה מרגיש טוב לאכול עוף ללא רגשות אשם".

קהל היעד של Eat Just הוא בני נוער, קבוצת הגיל עם הדאגה הגדולה ביותר לעתיד כדור הארץ - על פי סקר שערכה החברה.

חזון שהתגשם לאחר 89 שנים

מכירת הבשר המתורבת בסוף השבוע שעבר היא אירוע השיא במסע ארוך להשקה של בשר ללא שחיטה, שהתחיל בשנת 1931 עם פרסום מאמר של הפוליטיקאי הבריטי וינסטון צ'רצ'יל (לימים ראש ממשלת בריטניה), בו הוא הציג את החזון השאפתני.

ווילם ואן אלן (Willem van Eelen), חוקר וייזם הולנדי, קיבל השראה מהמאמר של צ'רצ'יל והפך את הרעיון למשימת חייו. חברת Eat Just רכשה את הפטנטים של ואן אלן - איתם היא פיתחה את בשר העוף המתורבת שלה - ושכרה את בתו, אירה ואן אלן, כיועצת.

אירה ואן אלן אמרה: "אבי הקדיש את חייו לרעיון שכושר ההמצאה של האדם יכול להפוך את הבשר המתורבת ממדע בדיוני למציאות. ההשקה הזאת והפיתוחים העתידיים בתחום ישפיעו לעד על יחסינו עם האוכל שלנו ועם כוכב הלכת בו אנחנו חיים. זוהי התחלה חדשה בה אנו עושים דברים טוב יותר מהדרך בה עשינו אותם במשך אלפי שנים".

עתיד הבשר המתורבת

מלאי הבשר המתורבת במסעדת 1880 בסינגפור אזל, והוא יחודש לקראת תחילת שנת 2021, אז יכנס לתפריט הקבוע של המסעדה וייתומחר כמוצר פרימיום.

ג'וש טטריק, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת Eat Just, אמר: "ההישג ההיסטורי איננו תוצאה של פעולות של חברה אחת. זוהי תוצאה של הדמיון והעקשנות של ווילם ואן אלן ושל מדענים, מחנכים וייזמים רבים בתחום שהאמינו בכוחו של הרעיון עוד לפני שעמיתיי לחברה ואני נולדנו. היום אנחנו מודים להם, ואנו נמשיך לקדם את עבודתם החשובה".

הזווית הישראלית

מסעדת בשר עוף מתורבת ראשונה בעולם נפתחה בישראל על ידי חברת סופרמיט כבר בתחילת נובמבר, לפני ההשקה במסעדה בסינגפור, אך בינתיים רק באופן ניסיוני. ההתעניינות במסעדה הייתה רבה גם בארץ וגם בעולם. כתבה מפורטת נכתבה אודות המסעדה בעיתון הגרדיאן הבריטי. תרגום הכתבה לעברית יעלה לאתר טבעוניוז בקרוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נרתם בכבודו ובעצמו לקידום בשר מתורבת כאשר ביקר במפעל חברת 'אלף פארמס' ואכל סטייק בשר מתורבת. כשנשאל מה דעתו, ענה נתניהו: "לא ייאמן, טעים עם חמלה. אין כאן שום הבדל".

גסיסתה של תעשיית המוצרים מן החי

התעשייה המסורתית של המוצרים מן החי צפוייה להיעלם מן העולם עד שנות השלושים - על פי התחזיות המובילות של מספר אנשי מפתח בתעשייה ובכלכלה. הגורמים העיקריים לתהליך הזה הם בשר מתורבת ופיתוחים בתחום המוצרים הטבעוניים.

לקריאה נוספת:
אין עתיד במוצרים מן החי. התעשייה יודעת את זה
תעשיות הבקר והחלב יקרסו עד שנת 2030 - מחקר
בשר מתורבת ירסק את תעשיית בעלי החיים תוך 15 שנים
ריצ'רד ברנסון: עולם ללא בשר תוך 30 שנה
מומחים: תעשיית מוצרי החלב תיעלם תוך חמש עד עשר שנים
האם אנחנו באמת מתקרבים ליום בו העולם יהיה טבעוני?



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS