טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

בשר מתורבת יימכר לראשונה בעולם בסוף השבוע הקרוב

צוות טבעוניוז 17.12.2020

בשר מתורבת יימכר לראשונה בעולם בסוף השבוע הקרוב
בשר עוף מתורבת של Eat Just

בשר מתורבת יימכר לראשונה בעולם החל משבת הקרובה במסעדת 1880 בסינגפור. מדובר בבשר עוף מתורבת פרי פיתוח חברת Eat Just האמריקאית.

הבשר המתורבת יוגש במספר סוגי מנות בהשראת המטבחים של סין, ברזיל וארצות הברית - מגדלי העופות הגדולים בעולם. מייסד מסעדת '1880', מארק ניקולסון, אמר: "זהו כבוד גדול עבורנו לערוך את ההשקה העולמית של בשר מתורבת. זהו צעד מהפכני לקראת פתירת משבר האקלים ויצירת ההזדמנות להאכיל את העולם בלי להעמיס יתר על המידה על הפלנטה".

בתחילת החודש התעורר העולם לארוע היסטורי, כאשר סוכנות המזון של סינגפור נתנה אישור חוקי למכירת בשר מתורבת, לראשונה בעולם. לצורך קבלת אישור הממשל, הדגימה Eat Just את תהליך הייצור על ידי הכנסת דגימות תאי תרנגולות למיכלי גידול והוכיחו כי התוצאה עומדת בסטנדרטים של הסוכנות לבשר עוף.

בעזרת שיתוף הפעולה של המסעדה, Eat Just הופכת להיות החברה הראשונה המשווקת בשר מתורבת. קהל היעד שלה הוא צעירים בין הגילאים 14-18, קבוצת הגיל עם הדאגה הגדולה ביותר לעתיד כדור הארץ. מנכ"ל Eat Just, ג'וש טטריק, אמר: "המכירה המסחרית הראשונה של בשר מתורבת היא צעד היסטורי שמקרב אותנו לעולם בו רוב הבשר שאנו אוכלים לא יצריך הרס של יער אחד או בית גידול של בעל חיים אחד, ולא ידרוש טיפה אחת של אנטיביוטיקה. אנו מתרגשים לשתף פעולה עם '1880' בהשקת מוצר שביום מן הימים יוגש על שולחנות האוכל הביתיים מפרוורי אלבמה ועד גורדי השחקים של שנחאי".

מסעדת '1880' מתמחה ביצירת תפריטים מעוררי מחשבה ותכניות בעלות השפעה חברתית. המנות ההיסטוריות של סוף השבוע הקרוב יוכנו על ידי השף הראשי של המסעדה, קולין בוצ'ן - שהיה בעבר השף האישי של בני הזוג דייוויד וויקטוריה בקהאם. בוצ'ן אמר: "זהו שיתוף פעולה מאוד מרגש עבורי. זאת עבודה עם מרכיבים חדשים, משהו מאוד יצירתי, משהו שמעולם לא ראינו כמותו. אני חושב שאנשים יאהבו את זה".

מירוץ נגד הזמן

תחרות קשה ומותחת נמשכה מזה מספר שנים בין מפתחי הבשר המתורבת בעולם במירוץ להשקת המוצר. מסעדת בשר עוף מתורבת ראשונה בעולם נפתחה בישראל בתחילת נובמבר על ידי חברת SuperMeat - אך היא איננה מסחרית אלא מגישה את מנותיה תמורת משוב. בשבוע שעבר הזמינה חברת Aleph Farms את ראש הממשלה בנימין נתניהו למפעלה על מנת לטעום סטייק מתורבת. שנשאל מה דעתו, ענה נתניהו: "לא ייאמן, טעים עם חמלה. אין כאן שום הבדל".

פול קואטרקסס, מנכ"ל בנק ההשקעות Aquaa Partners הבריטי, אמר כבר בשנת 2017 כי בשר מתורבת ירסק את תעשיית בעלי החיים תוך 10 עד 15 שנים.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS