טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

מתחדש גל המחאות נגד שר החקלאות שוסטר

צוות טבעוניוז 24.11.2020

מתחדש גל המחאות נגד שר החקלאות שוסטר
עריכת תמונה: 'ישראל נגד משלוחים חיים'

גל המחאות נגד שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, מתחדש בעקבות מהלכיו האחרונים כלפי בעלי החיים.

רשימת 'כחול לבן' הבטיחה לקראת הבחירות האחרונות לפעול למען בעלי החיים, וכעת מסתמן כי השר שוסטר, חבר הרשימה, פועל להחמרת מצבם בניגוד מוחלט להבטחות.

שוסטר כבר ספג בחודשים האחרונים ביקורות קשות על כוונתו לאשר הקמת לולי כלובים בתעשיית עופות הפטם (עד עכשיו רק מטילות היו בכלובים ופטמים היו במרחב משותף). קמפיינים של העמותות 'קירות שקופים' ו-'אנימלס' הדהדו ברשתות החברתיות. שר החקלאות הגיב ואמר כי הוא פועל להעביר את כל ענף הלול ללולי מעוף וחופש.

בתחילת השבוע שעבר התפרסם כי משרד החקלאות יממן ניסוי בתרנגולים מתקציב שנועד לרווחתם. במענה לבקשת חופש מידע שקיבלה עמותת 'אנימלס' התגלה כי 800,000 שקלים שנועדו לרווחת בעלי חיים יוקצו לטובת ניסוי שנועד "לבחון פגיעה בתרנגולים בעת כליאתם בכלובים בתעשיית הבשר".

תיעודים רבים פורסמו במשך השנים וחשפו את תנאי מחייתם של תרנגולים הכלואים בכלובים בארץ ובעולם - והם אינם משאירים מקום לספק כי הכלובים גורמים לבעלי החיים סבל קיצוני. החלטתו של שוסטר מנוגדת להבטחה שהוא עצמו נתן, ובנוסף - הוא מפנה כספי ציבור שנועדו לרווחת בעלי חיים לגרימת סבל נוסף.

שתי הפגנות תתקיימנה בשבועות הקרובים נגד שוסטר, פרי שיתוף פעולה בין הארגונים 'שחרור מוחלט', 'קירות שקופים' ו-'ישראל נגד משלוחים חיים' ודרור בן עמי, ממייסדי המפלגה הירוקה. הפגנה אחת תתקיים מול ביתו של השר בקיבוץ מפלסים והשנייה מול ביתו של בני גנץ, יושב ראש רשימת 'כחול לבן' שמינה את השר, בראש העין. ניתן להתעדכן בפרטי המחאות בדפי האירועים בפייסבוק:

חוזרים לאלון שוסטר - דורשים סוף למשלוחים חיים!
יום שישי, 4.12.2020, קיבוץ מפלסים.

מחאה מול ביתו של בני גנץ - עצור את האכזריות של שוסטר לבעלי החיים
יום שלישי, 22.12.2020, קניון לב אפק, ראש העין.
(עקבו אחרי דף האירוע בפייסבוק לקבלת עדכונים).

מטעם 'ישראל נגד משלוחים חיים' נאמר: "שר החקלאות אלון שוסטר מסרב לקיים את הבטחת הבחירות של 'כחול לבן', אבל לנו יש מילה: אנחנו מבטיחים להמשיך לבקר אותו בביתו שוב ושוב. המשלוחים החיים הם עסק אכזרי ומסוכן. בידיים של השר שוסטר לעצור אותם, אך משיקולים לא ברורים הוא בוחר להמשיך אותם תוך פגיעה אנושה בבעלי חיים וסיכון כל יושבי הארץ, בעלי חיים ובני אדם. בואו איתנו להזכיר לו מה שכל ילד יודע: הבטחות מקיימים".

מטעם 'קירות שקופים' נאמר: "לאחר אינספור אזהרות במשך חודשים רבים ליושב ראש 'כחול לבן' בני גנץ מפני המעשים של שר החקלאות אלון שוסטר כלפי בעלי החיים והתעלמות מוחלטת מצידו, אין ברירה אלא להגיע לביתו של גנץ כדי שיקשיב טוב יותר לעוולות הרבות ששוסטר מבצע במשרד החקלאות ופועל ללא מעצורים בפגיעה בבעלי החיים".




טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS