טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אלף פארמס חושפת אבטיפוס מסחרי ראשון של סטייק בשר מתורבת

צוות טבעוניוז 19.11.2020

אלף פארמס חושפת אבטיפוס מסחרי ראשון של סטייק בשר מתורבת
צילום: אלף פארמס

חברת הסטארט-אפ הישראלית אלף פארמס הכריזה, כי היא העבירה את אבטיפוס מוצר הדגל שלה - סטייק בשר מתורבת - לייצור המוני.

מדובר בסטייק עשוי בשר מתורבת, הגדל ממספר קטן של תאי בעלי חיים על מצע על בסיס צמחי. החברה חשפה לראשונה את הפיתוח בשנת 2018 ומאז פעלה להתאים אותו לייצור המוני- במטרה להוציא את המוצר לשוק במחיר שיתחרה בבשר 'מסורתי'. ייצור הסטייק מועבר בימים אלו למפעל ניסיוני, שהשקתו מתוכננת לשנת 2022.

דידיה טוביה, מנכ"ל ומייסד שותף של אלף פארמס, אמר: "אחד האתגרים הגדולים בפיתוח בשר מתורבת הוא היכולת לייצר כמויות גדולות שלו ביעילות ובעלות שתתחרה בתמחור של תעשיית הבשר הרגילה - בלי להתפשר על האיכות. אלף פארמס פיתחה חמישה מרכיבים טכנולוגיים שייכנסו לתהליך הייצור ההמוני, כולם פטנטים רשומים של החברה".

התהליך הייצור מחקה את הסביבה הטבעית בה מתרבים תאי בקר ויוצר את החלקים השונים של בעל החיים תוך שימוש בכמות משאבים קטנה באופן משמעותי לעומת גידול בעלי חיים. התוצאה הסופית היא סטייק שמייצר את אותה חוויה חושית כמו בקר - ללא צורך בשחיטת יצור חי.

טוביה הסביר: "זה לא מספיק לייצר את החלבון שישלים את הפער התזונתי. עלינו לשחזר את מכלול חוויית אכילת הבשר. ניתן להפיק בשר מתורבת מזנים שונים של בעלי חיים וחלקי גוף שונים שלהם, וזה יעורר רגשות שונים. אנו רואים את אלף פארמס כיוצרי חוויות".

אלף פארמס תציג את האבטיפוס המסחרי החדש בתערוכת חדשנות מזון שתתקיים בסינגפור ב-20 בנובמבר - כחלק מהדגמת בישול וירטואלית בהנחיית עמיר אילן, שף הבית של החברה. אילן אמר: "אלף פארמס מייסדת קטגוריה חדשה של בשר, הכוללת תרבות משלה ועולם חדש של חוויות בשריות".

הפרסום המקורי:
Aleph Farms unveils prototype of first commercial cultivated steak product

התעניינות אדירה

מסעדת בשר עוף מתורבת ראשונה בעולם נפתחה בישראל על ידי חברת סופרמיט בתחילת החודש. למרות היות המסעדה ניסיונית, הידיעה עליה הכתה גלים בישראל ובעולם כולו. אנשים רבים מאוד נכנסו לאתר המסעדה על מנת להזמין שולחן ויצרו עומס כבד על השרת - שקרס. סופרמיט טיפלה בבעיה באופן מיידי על מנת להחזיר את מערכת האתר לפעילות מהר ככל האפשר.

לקריאה נוספת:
בשר מתורבת ירסק את תעשיית בעלי החיים תוך 15 שנים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS