טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ועדת הפנים קיימה דיון חירום לאחר ההתעללות בכלב בבת-ים

צוות טבעוניוז 14.10.2020

ועדת הפנים קיימה דיון חירום לאחר ההתעללות בכלב בבת-ים
מישל טרוני ודניס צ'רקוב עם מיקי חיימוביץ' בוועדה

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת קיימה אתמול (יום שלישי) דיון חירום לאחר מקרה ההתעללות בכלב בבת-ים שזעזע רבים.

מלבד חברי הוועדה בראשותה של חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' השתתפו בדיון מישל טרוני ודניס צ'רקוב - שהגיעו לביתו של המתעלל ולקחו ממנו את הכלב - וגם טל גלבוע, יועצת ראש הממשלה לענייני בעלי חיים ועורך הדין שגיב לוי, מומחה לדיני בעלי חיים ולשעבר היועץ המשפטי של עמותת 'תנו לחיות לחיות'.

במהלך הדיון הוצגו הנתונים הבאים:
  • 82% מהתיקים שנפתחו בגין התעללות בבעלי חיים נגנזו בשנה האחרונה.
  • אין כתובת אחת שמרכזת את הנושא.
  • רק 16 רופאים וטרינרים, רובם לא בתקן מלא, מוסמכים לחלק קנסות לעברייני חוק צער בעלי חיים בישראל.
חיימוביץ' כתבה בפייסבוק: "נמשיך להעלות את הנושא על סדר יום הוועדה, נמשיך לפעול להגברת הפיקוח והחמרת הענישה. תודה לכל העמותות, ל-'תנו לחיות לחיות' והגופים האזרחיים וכל מי שמסייע ומשתף פעולה לטובת הנושא הזה".

ערב לפני קיום הדיון פנתה חיימוביץ' (כחול לבן) לחברי הכנסת אסנת מארק ושלמה קרעי (שניהם מהליכוד) וכתבה: "אחרי שטענתם שיש יותר מידי דיונים על בעלי חיים וסביבה בועדת הפנים והגנת הסביבה בראשותי, יש לי רק דבר אחד לומר לכם: רק התחלתי".

טל גלבוע כתבה בפייסבוק: "בשבוע הבא מתקיימת ישיבה של הצוות הבין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה בדיוק בנושא זה, אנחנו יודעים כי יש בעייתיות גדולה בנושא האכיפה ובמיוחד בטיפול במצב בעלי החיים בתעשיית המזון מן החי בישראל. אני ממשיכה לעבוד במרץ כדי לשפר, לייעל ולהעצים את הטיפול בבעלי החיים בישראל ולפתור כשלים שלא טופלו מאז קום המדינה".

שגיב לוי כתב: "ברצוני להודות לחברת הכנסת חיימוביץ' על כינוס מהיר של הוועדה. גורמי האכיפה על חוקי בעלי חיים קושרים כתרים האחד לשני עד כמה הם טובים ומשתפרים - ואני יושב ולא יודע אם לבכות או לצחוק. פר, עצוב כמה זה מצחיק. כמובן שחברי הכנסת לא קונים זאת, השאלה היא - האם יש ביכולתם לשנות? רק גורם אחד שירכז אליו את כל הסמכויות ויפעיל את כל המערכות יוכל לעשות שינוי - ויפה שעה אחת קודם. מעניין שאת דבריי הנוקבים בפתיחת הדיון לא הכניסה הדוברת של הוועדה לפרוטקול. נראה לי שהיא נבהלה מהדברים שלי - הם בפרלמנט רגילים ל-"סיבונים". האמת קשה לעובדי המשכן. אני קורא לכנסת ישראל להרים את הכפפה ולשנות מיידית את כל מודל האכיפה של חוקי צער בעלי חיים".

מישל טרוני כתב: "ההמון הזועם זועם בצדק. את האיומים והקללות שהעם צעק את נשמתו אפשר להבין. אי אפשר לראות את ההתעללויות האלו יותר, לא ניתן לזה לקרות בשום מחיר".

דניס צ'רקוב אמר: "אנחנו פועלים גם בעוד היבטים. אנחנו עוזרים לנזקקים, אנחנו משפצים בתים של ניצולי שואה, אבל הנושא הזה הוא בעיניי הנושא הכי חשוב. הוא גם נוגע לי אישית בלב והוא גם מאחד אותנו כעם. אנחנו צריכים לא להוריד את הנושא מסדר היום".

טל גלבוע בוועדת הפנים:


שגיב לוי בוועדת הפנים:


מישל טרוני בוועדת הפנים:


דניס צ'רקוב בוועדת הפנים:

תיקים שנפתחו במשטרה על התעללות בעלי חיים

על פי נתונים שפורסמו אתמול בערב באתר החדשות ויינט, 82% מהתיקים שנפתחו במשטרה על התעללות בבעלי חיים בחמש השנים האחרונות נגנזו. 6% מהתיקים נמצאים בשלב התביעות בפרקליטות, 5% בשלב החלטה שיפוטית, 3% בשלבי חקירה ו-3% נוספים בתהליך סגירה. ב-41% מהמקרים העבריין לא נודע וב-31% מהמקרים יש חוסר בראיות.

תיקים שנפתחו במשטרה על התעללות בעלי חיים בין השנים 2015 - 2020

תיקים שנפתחו במשטרה על התעללות בעלי חיים בין השנים 2015 - 2020 (גרף - PDF)

לכתבה ב-ynet:
82% מהתיקים שנפתחו בעניין התעללות בעלי חיים - נגנזו

לקריאה נוספת:
התעללות בבעלי חיים תופסת מקום נרחב בסיקור התקשורתי ובדיון הציבורי
קמפיין: להחמיר את הענישה נגד מתעללים בבעלי חיים
ועדת הפנים והגנת הסביבה התחילה לפקח על צער בעלי חיים



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS