טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

קמפיין: להחמיר את הענישה נגד מתעללים בבעלי חיים

צוות טבעוניוז 7.10.2020

קמפיין: להחמיר את הענישה נגד מתעללים בבעלי חיים
הכלבה שנקשרה לקיר בניין באשדוד

קמפיין חדש קורא להחמיר את הענישה נגד מתעללים בבעלי חיים.

הקמפיין קם ביוזמת עורכי דין ופעילים לשחרור בעלי חיים, והוא מגייס כסף על מנת לפקח על בתי המשפט ולהפעיל לחץ למען החמרת הענישה.

בדף הקמפיין נכתב: "גיוס הכסף נועד להקים מערך מקיף במסגרתו עורכי דין יגיעו לדיונים בבתי המשפט המתנהלים כנגד הפושעים, יפקחו כי מערכת המשפט מנהלת את ההליך המשפטי נגד אותם פושעים בצורה הנכונה, ואם לדעתנו מערכת המשפט תקל שוב עם אותם פושעים, נפרסם את הדבר ברבים, נבקש תשובות בכתב מהפרקליטות וניצור לחץ ציבורי באמצעות אתר אינטרנט שנקים ואשר ישתף את כולם בעשייה שלנו (אם אתם עורכי דין, אתם מוזמנים להצטרף למאבק שלנו - בהתנדבות)".

דף הקמפיין:
לעצור את המתעללים

בעצומה שפורסמה בערוץ הדרוב של עמותת 'קירות שקופים' ותנועת 'שחרור מוחלט' נכתב: "רוב תושבי מדינת ישראל נגד התעללות קשה בבעלי חיים, ודורשים להטיל עונשי מאסר כבדים על כל מי שביצע נגדם עבירות חמורות. לא ייתכן שמתעללים יאותרו, יתועדו, יעצרו ויקבלו כתב אישום - ולבסוף ישתחררו עם עונשים מגוחכים או ללא עונש כלל. חייבים הרתעה. חשוב להמשיך להפעיל לחץ על מערכת המשפט שתפסיק להקל ראש ותתחיל לייצר הרתעה, שגם תשיב את אמון הציבור. אף אחד לא באמת רוצה שאזרחים יקחו את החוק לידיים ויענישו את המתעללים בעצמם. בימים הקרובים תקודם חקיקה בכנסת למתן עונשי מינימום מאסר למתעללים בבעלי חיים. נמשיך לעדכן אתכם בהתפתחויות. בנתיים חתמו על עצומה זו שדורשת החמרת ענישה משמעותית. הכל בידיהם של השופטים ומערכת המשפט".

לחתימה על העצומה:
דורשים ממערכת המשפט! שלחו למאסר ארוך מתעללים בבעלי חיים!

התעללות בבעלי חיים ממשיכה לייצור כותרות ודיונים

תיעודי התעללות בבעלי חיים ממשיכים להתפרסם, והם מעוררים תגובות מצד פעילים וגם מצד פוליטיקאים.

אתר החדשות ynet פרסם היום ידיעה, כי נעצר תושב בת ים שתועד מתעלל בכלבו. על פי הידיעה, זמן קצר לאחר שהסרטון הופץ ביום שלישי) בפייסבוק, הגיעו למקום כוכבי הרשת מישל טרוני ודניס צ'רקוב שנכנסו לביתו של המתעלל ודרשו ממנו את הכלב. הם התעמתו איתו בפתח הדירה וסירבו לשחררו, עד שכוחות המשטרה הגיעו למקום.

יגאל נמרודי, שופט בית המשפט השלום בתל אביב, אמר בדיון הערכת מעצר החשוד כי "הסרטון מעיד על התאכזרות לשמה. אני סבור שמתחייבת בדיקה פסיכיאטרית".

חבר הכנסת מיקי זוהר כתב בתגובה: "‏נחשפתי לסרטונים המזעזעים של ההתעללות בכלב בבת ים והלב שלי נשבר. אדם כזה חייב לשבת בכלא להמון שנים. אני רוצה להודות לפעילים, למשטרה וליחידת הפיצו"ח שעבדו במהירות לחלץ את הכלב. בכוונתי להשתמש בכל הכלים הפרלמנטרים העומדים לרשותי על מנת להחמיר את רף ענישה בחוק למתעללים בבעלי חיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בדף הפייסבוק שלו: "יחד עם רבים מאזרחי ישראל, גם משפחתי ואני נחשפנו לסרטון ההתעללות בכלב בבת ים. אי אפשר שלא להזדעזע. אנחנו חושבים על הכלבה האהובה שלנו קאיה ורעד עובר בנו. אני מבקש להודות לאזרחים רבים שגילו ערנות וליחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות, יחד עם שוטרי מרחב איילון, שפעלו במהירות".

עוד כתב ראש הממשלה: "אני רואה בחומרה רבה התעללות בחסרי ישע - בני אדם ובעלי חיים כאחד. לכן יחד עם טל גלבוע, היועצת שלי לענייני זכויות בעלי חיים, פנינו ליושב ראש הקואליציה מיקי זוהר כדי לקבוע רף סף ענישה מינימלי כדי למצות את הדין עם המתעללים. אנחנו לא מחכים לתמונות מחרידות כדי לפעול בנושא. אנו פועלים רבות למען שיפור מצבם של בעלי החיים בישראל. בשבוע הבא יתכנס צוות בינמשרדי בראשות מנכ"ל משרדי, בשיתוף עם משרדי ממשלה שונים, במטרה לבחון את כל נושא אכיפת חוק צער בעלי חיים והטיפול על ידי גורמי האכיפה.

נתניהו סיכם את עבודת ממשלתו למען בעלי החיים מהזמן האחרון:
  • בשנה האחרונה קידמנו את תיקון פקודת הכלבת (חוק קאיה), במטרה לאפשר הסגר ביתי לאחר נשיכה - במקום הכנסת הכלב למכלאה. החוק עבר בקריאה ראשונה בכנסת.
  • הקציתי 5 מיליון ש"ח תוספת לתקציב עיקורי חתולים במטרה למנוע את התרבותם ברחובות ולהקל על סבלם.
  • קידמנו תיקון להגנה על חיות הבר ואסרנו מכירת פרוות לצרכי אופנה.
  • הוספנו רשימה של בעלי חיים נוספים שאסורים בצייד במסגרת חוק הגנת חיות הבר.
  • בימים אלו אנו דואגים להעברת תקציבי עמותות למען בעלי חיים.
לגבי תכניותיו לעתיד הוא כתב: "על הפרק עוד נושאים רבים לטיפול כמו הפסקת המשלוחים החיים, איסור מלכודות דבק, רפורמת לולי מעוף, הוצאת המכמורות מהים למניעת נזק אקולוגי ועוד. נמשיך לעבוד ולהביא הישגים רבים גם בתחום זה".

על פי ידיעה בעיתון 'ישראל היום' מאתמול, בית הדין הרבני בפתח תקווה פסק על בני זוג שנמצאים בהליך גירושין להוציא לאתר את הכלב מהבית. עורך הדין ארתור שני ממשרד א' זיסמן שני, שמייצג את הגבר בפני בית הדין, אמר: "המשמעות של ההוראה... היא פשוט לזרוק אותו לרחוב".

סרטון קצר שעלה לדף הפייסבוק של עמותת 'קירות שקופים' חושף התעללות קשה בדרום הארץ. בסרטון נראים פועלים בלול תרנגולי הודו בדרום הארץ מכניסים תרנגולים חיים אל תוך שקים על מנת למות בהם מחנק.

בחודש שעבר נקשרה כלבת פיטבול צמוד לקיר בניין באשדוד במשך שעות ארוכות על ידי בעליה ללא אוכל ומים וגססה למוות. מספר ימים מאוחר יותר הוגש כתב אישום חמור נגד הבעלים על שעינה אותה וקשר אותה בשלשלאות מתכת וגרם למותה. עצומה קוראת להטיל "עונש ראוי" על הנאשם.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS