טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

רופאים תובעים את ממשלת ארצות הברית על שהתעלמה מקריאה להצמיד אזהרת סרטן על גבינות

צוות טבעוניוז 26.9.2020

רופאים תובעים את ממשלת ארצות הברית על שהתעלמה מקריאה להצמיד אזהרת סרטן על גבינות
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

ועדת הרופאים לרפואה אחראית תובעת את ממשלת ארצות הברית על שהתעלמה מעצומה שהיא פרסמה וקראה להצמיד אזהרה מפני סרטן על גבינות.

ועדת הרופאים לרפואה אחראית (Physicians Committee for Responsible Medicine / PCRM) היא ארגון ללא מטרת רווח של אלפי רופאים ואנשי מקצוע בתחומי הרפואה. ב-3 באוקטובר 2019 פרסמה הוועדה עצומה, בה היא קראה למנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לסמן על גבינות כי הן מגבירות את הסיכון ללקות בסרטן השד.

הוועדה דורשת כי על גבי אריזות של מוצרי גבינות חלביות יהיה כתוב: "גבינה על בסיס חלב מכילה הורמונים שעלולים להגביר את סיכון התמותה מסרטן השד".

בעצומה נכתב: "על מנת שהאמריקאים יבינו את הסיכונים הפוטנציאליים הגדולים ואת העלויות לטווח הארוך של צריכת גבינות על בסיס חלב, על ה-FDA להבטיח כי האזהרה תהיה ממוקמת באופן קבוע על אריזות המוצרים".

בעצומה צוטטו מספר מחקרים מדעיים המקשרים צריכת גבינות ומוצרי חלב שונים עם סיכון מוגבר ללקות בסרטן השד:

אחד המחקרים, שנערך ב-2017, מומן על ידי המכון האמריקאי הלאומי לסרטן. המחקר השווה בין הרגלי התזונה של נשים שלקו בסרטן השד לבין ההרגלים של כאלו שלא לקו במחלה - וגילה שאלו שצרכו את הכמויות הגדולות ביותר של גבינות אמריקאיות, צ'דר וגבינות שמנת, סיכויין ללקות בסרטן השד גדל ב-53%.

מחקר אחר, שזכה לכותרת 'האפידמיולוגיה של החיים לאחר הסרטן', גילה כי מבין נשים שלקו במחלה, אלו שצרכו את הכמויות הגדולות ביותר של מוצרי חלב עתירי שומן - סיכויין למות מסרטן השד גדל ב-49%.

מחקר נוסף, שתוצאותיו התפרסמו בפברואר 2020, גילה כי אפילו כמות קטנה של מוצרי חלב שנצרכת באופן קבוע - כולל מוצרי חלב דלי שומן - נקשרת לעלייה בסיכון ללקות בסרטן השד.

התביעה

הוועדה מציינת, כי האגודה האמריקאית למלחמה בסרטן מעריכה כי שנת 2020 תסתכם ביותר מ-300,000 מקרים חדשים של סרטן השד ויותר מ-42,000 מקרי תמותה מהמחלה.

בתביעה נכתב: "המלצות התזונה משנת 2015 מצהירות כי סרטן השד הוא גורם התמותה השלישי בשכיחותו מבין סוגי הסרטן השונים בארצות הברית, וכי דפוסי אכילה בריאים נקשרים לסיכון מופחת ללקות בסרטן השד לאחר גיל המעבר. למרות זאת, המסמך ממליץ על שלוש כוסות מוצרי חלב ביום, שמגבירות את הסיכון למחלה".

כתב התביעה המלא:
Case 1:20-cv-02686

לכתבה הקודמת בפרשה:
רופאים דורשים מה-FDA לסמן גבינות כמגבירות סיכון לסרטן השד

קישורים למחקרים:
אפילו כמות קטנה של חלב שנצרכת בכל יום קשורה לעליה בשכיחות סרטן השד
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר

לפני כשנתיים ארגנה ועדת הרופאים לרפואה אחראית הפגנה מול הבית הלבן - במחאה נגד תמיכתו של ממשל ארצות הברית בתעשיית החלב.

ארצות הברית: הפגנה מול הבית הלבן נגד תעשיית החלב



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS