טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

ועדת הפנים והגנת הסביבה התחילה לפקח על צער בעלי חיים

צוות טבעוניוז 4.8.2020

ועדת הפנים והגנת הסביבה התחילה לפקח על צער בעלי חיים
צילום: מתוך דף הפייסבוק של מיקי חיימוביץ'

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) התחילה אתמול (שני) לפקח על צער בעלי חיים - לאחר שקיבלה את הסמכות לכך על פי חוק.

חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) נחקק בשנת 1994. החוק קובע איסורים והגבלות בנוגע לפגיעה בבעלי חיים - ביניהם איסור על עינוי, התעללות, ארגון קרבות בין בעלי חיים, העבדה מוגזמת והמתה ברעל. על ביצוע החוק ואכיפתו ממונה משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

במשך השנים נשמעו טענות קשות נגד משרד החקלאות כי הוא מצוי בניגוד עניינים: מצד אחד לשרת את האינטרסים הכלכליים של אנשי התעשייה שמנצלים את בעלי החיים, ומצד שני לשרת את האינטרסים של בעלי החיים. קמפיינים רבים קראו להעברת הביצוע והאכיפה של חוק צער בעלי חיים לגורם אחר, בין היתר למשרד להגנת הסביבה.

חוק חדש עבר בקריאה שלישית, והוא מעביר את סמכויות צער בעלי חיים בכנסת מוועדת החינוך אל ועדת הפנים והגנת הסביבה. כיום, סמכויות צער בעלי חיים בכנסת נתונות בידי ועדה שבראשה עומדת פעילה למען בעלי חיים מהבולטות בישראל.

על החוק באתר הכנסת:
סמכות הפיקוח על צער בעלי חיים והגנה עליהם מועברת מוועדת החינוך לוועדת הפנים והגנת הסביבה

הוועדה קיימה אתמול בבוקר דיון ראשון בנושא. חיימוביץ' כתבה בדף הפייסבוק שלה כי זהו "רגע מיוחד בכנסת עבור בעלי החיים ועבור כל האנשים הטובים שדואגים לזכויותיהם".

הוועדה דנה בנושא שוק הרבעת ומכירת בעלי החיים בישראל. חיימוביץ' כתבה: "הוא פרוץ לחלוטין, לא מפוקח ואכזרי ביותר. המוכרים הפיראטיים פועלים ללא בקרה, משתמשים בנקבות הכלבים והחתולים כמכונות המלטה בתדירות בלתי נסבלת, לעיתים בתנאים נוראיים, ללא יד מלטפת, בבדידות ותוך סיכון בריאותן ובריאות הגורים. זהו, אגב, שוק שלם המתנהל ללא מיסוי ופיקוח. שוק שחור תרתי משמע".

בדיון נכחו נציגי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, יחידת הפיצו"ח, רשות המיסים, המשטרה, נציגי השלטון המקומי, התאחדות הכלבנות הישראלית, טל גלבוע - יועצת ראש הממשלה לענייני בעלי חיים - וארגוני בעלי חיים.

עוד כתבה חיימובץ':

"בגלל הזנחה של המדינה, הסוגייה הסבוכה הזאת נותרה ללא פתרון ומענה הולם במשך שנים רבות. השורה התחתונה היא שנדרשים תיקוני חקיקה. התחלנו לעבוד עליהם כבר ובקרוב נעדכן בהתפתחויות. אני מבקשת מכל מי שנתקל בתופעות פסולות ומכירה בלתי חוקית לעדכן אותנו בהודעות פרטיות ובמייל הכנסת האישי שלי על מנת לספק לנו פרספקטיבה רחבה על היקף התופעה לקראת גיבוש החקיקה.

ודבר אחרון, עד שתושלם החקיקה, יש לי בקשה אחת לכל מי שרוצה לצרף למשפחתו בעל חיים: אנא, אל תקנו בעלי חיים, תאמצו אותם. הם יוקירו לכם תודה כל ימי חייהם".

אלו הם פרטי ההתקשרות עם חברת הכנסת מיקי חיימוביץ', על פי אתר הכנסת:

טלפון בכנסת:
02-6408197

דואר אלקטרוני:
haimovich@knesset.gov.il

עורך הדין שגיב לוי, העוסק בתחום בעלי החיים ולשעבר היועץ המשפטי של עמותת 'תנו לחיות לחיות', כתב בתגובה: "היה דיון טוב ופורה אם כי נדמה שהרשויות האכיפה לא מכירות בדיוק את החומר וחבל".

יעל ארקין, מנכ"לית 'תנו לחיות לחיות', כתבה: "דיון טוב וחשוב. האכיפה קצת פחות עובדת ממה שתיארו שם. תודה, מיקי, על העלאת הנושאים החשובים האלו".

טל גלבוע שיתפה סרטון עם קטע מדבריה בוועדה, וכתבה: "יש עוד עבודה רבה בתחום הדורש טיפול שורשי ויסודי".

רועי שפרניק, ממייסדי עמותת 'קירות שקופים', כתב בתגובה: "יש עוד ים עבודה וצריך לרכז בשביל זה את כל הכוחות האפשריים. חקיקה, פשיטות, קנסות גבוהים ולאתר ולנטר את כל המרביעים הלא חוקיים בישראל וגם לערוך קמפיינים מטעם המדינה לאמץ ולא לקנות".


קטע מדבריה של טל גלבוע בוועדת הפנים והגנת הסביבה בכל הנוגע לסחר והרבעות כלבים

כלבים בתעשיית ההרבעות
כלבים בתעשיית ההרבעות (צילום: מתוך דף הפייסבוק של מיקי חיימוביץ')

מיקי חיימוביץ'
מיקי חיימוביץ'



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS