טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

כבוד השופט פליקס גורודצקי: בעל חיים ליד אדם הוא כילד

צוות טבעוניוז 2.7.2020

כבוד השופט פליקס גורודצקי: בעל חיים ליד אדם הוא כילד
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

במשפט שהתקיים עד לאחרונה סביב משמורת על ארבעה כלבים, פסק כבוד השופט פליקס גורודצקי לטובת בעלי החיים.

הפרשה התחילה בשנת 2018 כאשר גבר הגיש תביעה נגד גרושתו למשמורת משותפת על הכלבים. המשפט התקיים בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים. הכלבים שהו באותו זמן עם האישה אך לפני כן גרו עם שניהם כאשר הם חיו יחד. הגבר טען כי הוא קשור לכלבים.

האישה טענה כי הכלבים לא מעניינים את הגרוש שלה וכי התביעה נועדה להציק לה. לטענתה, היא ברחה מהבית בשל התעללות הגרוש. הנתבעת מיוצגת על ידי עורכת הדין איילת חכמון.

השופט פסק כי הכלבים ישארו עם האישה, והסביר את פסיקתו בכך שבזמן שחלף, הגרוש הפך לאדם זר בעיני הכלבים. השופט לקח בחשבון גם את העובדה כי התביעה הוגשה כשנתיים אחרי הפרידה. הפסיקה אמנם שמה דגש על המישור הקנייני, אך היא "מגלה גישה הרואה את טובת בעל החיים כאבן בוחן להכרעה".

השופט כתב בפסיקה: "דעתי הינה כי את ההכרעה בסוגיית ההחזקה של בעל חיים לאחר הפרידה יש להכריע על פי השיקול הרחב של טובת החיה ולו משום שבעל חיים ליד אדם הוא כילד. בענייננו, בחינת התשתית הראייתית מובילה למסקנה כי טובת החיה דורשת הישארות הכלבים בחזקת האישה".

עורכת הדין איילת חכמון הסבירה כי מדובר בתקדים משפטי: "היו שלושה תיקים אחרים כאלו בעבר ששם כל שופט התייחס לנקודה אחרת. כאן התקדים הוא בזה שהשופט למעשה התייחס לכל הנושאים שנידונו עד עכשיו בפסיקה, בחן אותם וקבע שמה שחשוב זו טובת החיה, או במקרה שלנו טובת הכלבים. קבע שטובת הכלבים היא מרשתי".

היא הסבירה כי הציגו במהלך המשפט עדויות לדאגה של האישה לבריאות ולרווחת הכלבים, "בסופו של יום הוחלט קודם כל ששניים מהכלבים היא הביאה איתה לחיי הנישואים, כלב נוסף ניתן לה במתנה מאמא שלה ומאחותה, וכלב נוסף ניתן לה כי היא מוכרת כמי שמאוד אוהבת כלבים ויודעת לאלף אותם, במיוחד כלבים בעיתיים. היא זו שדאגה להם כל השנים והייתה איתם כל השנים".

פסק הדין המלא (קובץ Word)

דיווחים בתקשורת:
טובת החיה: ביקש לקבל משמורת על 4 כלבים שלו ושל גרושתו - ונדחה
איפה הכסף - נובחים על אהבה
האישה ניצחה בקרב על הסדרי הראייה של הכלבים

---

57065-04-19



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS