טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

אלט-סטייק: סטייק טבעוני בהדפסת תלת מימד יושק ב-2021

צוות טבעוניוז 2.7.2020

אלט-סטייק: סטייק טבעוני בהדפסת תלת מימד יושק ב-2021

סטייק טבעוני בהדפסת תלת מימד בשם 'אלט-סטייק' ('Alt-Steak') יושק במסעדות נבחרות לקראת סוף 2020 והפצתו בשוק תורחב ב-2021.

המוצר החדש הוא פרי פיתוחה של חברת Redefine Meat הישראלית, והוא מיוצר בטכנולוגיית תלת מימד מהפכנית שממפה 70 פרמטרים חושיים ויוצרת מוצר טבעוני שמחקה את הטעם, המרקם והעסיסיות של סטייק מבשר בקר. החברה פיתחה שלושה מרכיבים נפרדים על בסיס צמחי דמויי שריר, שומן ודם שמרכיבים את הסטייק.

אשחר בן-שטרית, מנכ"ל ומייסד שותף ב-Redefine Meat, אמר: "אי אפשר להפריז בחשיבותה של טכנולוגיית תלת מימד מדויקת להשגת מרקם, צבע, טעם והשילוב ביניהם. על ידי שימוש בנוסחאות נפרדות לשריר, שומן ודם אנחנו יכולים להתמקד בכל ההיבטים של יצירת ה-'אלט-סטייק' המושלם. זוהי הייחודיות של הטכנולוגיה שלנו, והיא מאפשרת לנו להשיג שליטה חסרת תקדים על הרכב המוצר".

החברה גייסה מימון של שישה מיליון דולר בשנת 2019 בעזרתם של משקיעים מהארץ ומהעולם, ביניהם קבוצת PHW, חברת העוף הגדולה בגרמניה. החברה השתמשה במימון על מנת להשלים את פיתוח מדפסת התלת מימד הייחודית שלה. החברה נעזרה גם במומחים מתעשיית המסעדנות על מנת לשפר את הנוסחה של אלט-סטייק.

לדברי בן-שטרית: "מאז יומה הראשון של החברה אנחנו פועלים ליצירת חלופה טבעונית, טעימה וזולה לסטייק. סטייק הוא אחד ממוצרי המזון המוערכים ביותר והוא מוביל את תעשיית הבשר כולה. ההכרזה מהיום מסמנת את תחילתו של עידן חדש בעולם החלופות לבשר. תהליך הייצור יאיץ את הפיתוח של מנעד רחב של מוצרים דמויי בשר שמהווים חלופה בת קיימא לגידול ואכילת בעלי חיים".

באתר החברה נכתב: "תעשיית הבשר והשימוש שלה בבעלי חיים היא התעשייה הכי פחות יעילה בעולם. ניצולם של מיליארדי בעלי חיים להאכלת בני אדם מביא לנזקים סביבתיים גדולים. מיליארד בני בקר צורכים יותר מי שתייה מכל בני האדם בעולם, יוצרים זיהום סביבתי גדול יותר מכל המכוניות שנמצאות בשימוש ברחבי תבל ואוכלים כמות של מזון שיכולה להאכיל מיליארדי בני אדם. בכוכב לכת שלנו יש מעט מדי משאבים לתמיכה באוכלוסיה הולכת וגדלה. למה לנו להמשיך לאכול בשר בקר?".

אלט-סטייק איננו הסטייק הטבעוני הראשון. כיום קיימים סטייקים טבעוניים בארץ ובעולם. את הסטייק האגדי של מסעדת 416 ניתן להזמין במסעדה עצמה וגם ברשת 'מחסני הטבעונות'.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS