טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

רימילק: המוצרים הקרובים ביותר לטעמם של מוצרי חלב - ללא הפרה

צוות טבעוניוז 12.4.2020

רימילק: המוצרים הקרובים ביותר לטעמם של מוצרי חלב - ללא הפרה
מוצרלה מבית רימילק. צילום: רימילק

רימילק היא חברת סטארט-אפ ישראלית חדשה ששואפת שטעמם של מוצריה יהיו זהים לאלו של מוצרי חלב - ללא שימוש בבעלי חיים.

מבין המוצרים שהחברה מפתחת ניתן למנות גבינה לבנה ישראלית, מוצרלה, גאודה, צ'דר ועוד. אמנם כבר קיימים בשוק מוצרים טבעוניים דמויי מוצרי חלב, אך באתר החדשות ynet נכתב אודות העובדים בחברה כי "אם היזמים הצעירים האלה, שאך זה בקעו מביצת האקסלרטור, יצליחו במשימה - זה עשוי להתגלות כסיפור ההצלחה הישראלי הגדול של העשור הקרוב".

באתר החברה נכתב: "הגיע הזמן להמציא מחדש. אנחנו אוהבים חלב, אבל ניצול בעלי חיים על מנת לייצר את מזוננו זה פרימיטיבי כמו להדליק אש עם אבנים. התאגדנו יחד עם הטכנולוגיה על מנת לעצב מחדש מוצרי חלב מבלי להתפשר על הטעם".

צוות טבעוניוז ראיין את מייסד החברה, אביב וולף:

מי עומד מאחורי המיזם ואיך הוא קם?

המיזם הוקם על ידי. אני צמחוני אידיאולוגי מזה כמה שנים. אני צורך מוצרי חלב על בסיס יומי למרות המודעות הגבוהה שלי להרסניות התעשייה הזאת. החברה קמה מתוך רצון למצוא פתרון הולם עבור אותם אנשים שמתקשים לאמץ את תחליפי החלב הקיימים כיום בשוק.

מה הייחוד שלכם לעומת מוצרי חלב מן החי ולעומת מוצרים טבעוניים אחרים?

לעומת מוצרי חלב מן החי היתרון הוא מובהק. החותמת הסביבית שלנו כמעט אפסית לעומת זו של חלב מן החי. התהליך הוא יעיל ביותר ומצריך משאבים בכמויות זניחות למדי בהשוואה לנדרש עבור ייצור של חלב מן החי (כמו למשל מים, מזון, אנרגיה ושימוש בקרקע). בנוסף אנחנו מייצרים חלב מותאם יותר לבני אדם (ללא לקטוז, ללא הורמוני גדילה, עם הרכב שומנים בריא יותר ועוד).

לעומת מוצרים טבעוניים קיימים שלושה מבדילים עיקריים: הראשון הוא הטעם - אנחנו מייצרים חלב עם טעם של חלב אמיתי, לא סתם עוד תחליף חלב. השני הוא ההרכב התזונתי - אנחנו מייצרים את החלב מרכיבי היסוד של החלב הטבעי וכך יכולים לשלוט במה שנכנס פנימה, למשל להוציא את הלקטוז ש-65 אחוזים מהאוכלוסייה רגישים לו, או להכניס שומנים ללא כולסטרול. החידוש השלישי הוא החשוב ביותר: הפונקציונליות של החלב, היכולת לגבן ממנו גבינה באמצעות אנזימים כמו עם חלב פרה. הסיבה שתעשיית הגבינות האלטרנטיביות נמצאת הרחק מאחור, היא שאי אפשר לעשות את זה עם תחליפי החלב הקיימים.

איך אתם רואים את עתיד השוק ואת עצמכם משתלבים בו?

אנחנו מאמינים שהעתיד הוא טבעוני. ולא רק מסיבות אידיאולוגיות אלא גם מסיבות כלכליות. שוק החלב המסורתי קורס עקב שולי רווח הולכים ונעלמים. אנחנו נראה יותר ויותר אפליקציות טבעוניות גם בשוק החלב.

אתר החברה:
Remilk. It's time to reinvent.

הכתבה המלאה באתר ynet:
החברה שממציאה מחדש את הגבינה



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS