טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

חזיריית קיבוץ להב ממשיכה לעשות כותרות

צוות טבעוניוז 10.4.2020

חזיריית קיבוץ להב ממשיכה לעשות כותרות
צילום: קירות שקופים

התחקיר של עמותת 'קירות שקופים' מחזיריית קיבוץ להב מוצג בכתבה באתר עיתון 'הארץ' שעלתה אתמול בערב.

'הארץ' פרסם כתבת טור של אורנה רינת אודות תעשיית בעלי החיים, האכזריות שבה והקשר שלה למחלות ולמפגעים אקולוגיים. לאחר הסבר כללי על התעשייה, מתארת רינת בפרוטרוט את הנעשה במתקן גידול החזירים בקיבוץ שבדרום.

על יוסי כהן וחיים אורון, תושבי קיבוץ להב המעורים בנעשה בחזיריה שהתראיינו לערוץ 'כאן 11' לגבי התחקיר, כתבה רינת: "אף שאין להם אג'נדה, האנשים הטובים האלה אינם מתביישים לנסות, באופן שאי אפשר אלא לכנותו שפל, להסיח את דעת הציבור מהאמת על ידי הכפשת הפעילים [עורכי התחקיר]".

עוד היא כותבת: "הרווח הוא הדבר היחיד שקדוש בתעשייה הזאת, בשבילו מוכנים להטיל מומים ולכלוא אמהות מיניקות בסדים, כי הן עלולות למעוך את הגורים בצפיפות הגדולה. שטח הוא כסף".

התחקיר של 'קירות שקופים' איננו הראשון שנעשה בחזיריית קיבוץ להב. האחרון שקדם לו היה תחקיר של פעילי 'תנו לחיות לחיות' ב-2019 שגם הוא חשף "תמונות סקסיות". חמש שנים לפני כן שודר תחקיר נוסף של תל"ל בערוץ 2. הצילומים שם התמקדו בסירוס ובחיתוך זנבות, ללא משככי כאבים.

במשך שנים נלחמו פעילים למען בעלי חיים למען החזירים, ביניהם עורך הדין יוסי וולפסון מעמותת 'תנו לחיות לחיות', שפעל בדרכים משפטיות.

עוד מדברי אורנה רינת: "אם כבר ברור שיש להם [לבעלי החיים] רגשות ותודעה, הרי ברור גם שמה שנעשה להם בתעשיית המזון, במכוון ובמודע, הוא עינויים מחרידים. על מה נשענים האנשים שמצדיקים את זה? הם לא יכולים לטעון שמדובר בהכרח. לא רק שיש שפע של אוכל שייצורו כרוך בהרבה פחות אכזריות והרג, אלא שהתעשייה הזאת כולה פוגעת בבריאותם של בני אדם ובכדור הארץ. למעשה, ההצדקה של התעשייה הזאת, האג'נדה שלה, מבוססת על ההנחה שקיומם של רגשות ותודעה אינו מחייב אותנו להסיק מסקנות אתיות ביחס לבעלי חיים".

לכתבה המלאה:
חברי להב לא שומעים את הצעקות?

לכתבות הקודמות בנושא:
קיבוץ להב: המציאות במתקן הגידול והשחיטה של חזירים
אקטיביסטים וארגונים פועלים לסגירת חזיריית קיבוץ להב




טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS