טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

חשד: מפקדים הרגו חולדות עם מים רותחים

צוות טבעוניוז 4.2.2020

חשד: מפקדים הרגו חולדות עם מים רותחים
חולדה בכלוב בבסיס

מפקדים בצה''ל הרגו חולדות עם מים רותחים - כך מדווח אתר החדשות ynet, על פי עדויות שהגיעו לידיו.

חיילים בבסיס מפקדת חטיבת הנח"ל במחנה בית ליד הסמוך לנתניה טוענים, כי במתחם פלוגת הקשר של החטיבה נוהגים גורמים פיקודיים ללכוד את החולדות בתוך כלובים ולאחר מכן להטיל עליהן את המים הרותחים באיטיות עד שהן מתות, תוך גרימת סבל רב. המקרה האחרון אירע בשבוע שעבר, וחלקו תועד על ידי חיילים. בצה"ל החלו בבדיקת האירוע רק לאחר פניית מערכת ynet.

הרג החולדות, לכאורה, נעשה בדרך המנוגדת לפקודות הצבא, והוא מצטרף להרג לפחות גור חתולים אחד בבסיס חיל האוויר בדרום בחודשים האחרונים. במקרה זה נפתחה חקירת מצ"ח שכללה חקירה של נגד המטבח של הבסיס. חקירה זו הסתיימה ללא כתב אישום לאחר שהנגד הכחיש את המיוחס לו וחוקרי מצ"ח כשלו בנסיונותיהם למצוא ראיות. יחד עם זאת, איש הקבע הושעה והועמד לדין משמעתי.

מדובר צה"ל נמסר ל-ynet בתגובה כי "האירוע שמתואר בפנייה הוא אירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל ועם המצופה ממשרתיו. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח, ובסיומה יועברו ממצאיה לעיון הפרקליטות הצבאית".

לכתבה המלאה:
חשד: מפקדים בנח''ל שפכו מים רותחים על חולדות

מטעם המטה לקידום טבעונות בצה''ל נמסר: "עוד מקרה של התעללות ועוד מקרה ועוד אחד... מדובר כבר בתופעה. ואנחנו שואלים את עצמנו האם ימצא בצה"ל את האומץ לטפל כמו שצריך בתופעה הזאת? הפעם מדובר בהריגת חולדות ועכברים במים רותחים ובאקונומיקה. חשוב לזכור שהאירועים האלה לא מתרחשים בוואקום. על רקע אירועים כמו ההתעללות הקשה בחתולים בחיל האויר שהסתיימה ללא טיפול או ענישה כלל במבצעי העבירות ובמפקדים המטייחים, אירועי התעללות כאלה מתרחשים. ללא טיפול הולם הם גם ימשיכו להתרחש. אנחנו דורשים מצה"ל לחקור את אירועי ההתעללות המתוארים, לטפל משמעתית במטייחים ולקיים פעילויות חינוכיות בנושא".

המטה פתח בקמפיין, בו הוא קורא לציבור לפנות לגורמים הרלוונטיים ולדרוש מהם לפעול בנושא בחומרה.

דף הקמפיין:
התעללות קשה בחולדות בבית ליד

לקריאה נוספת:
התעללות בבעלי חיים תופסת מקום נרחב בסיקור התקשורתי ובדיון הציבורי



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS