טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

הרשות הפלסטינית מחרימה יבוא בקר מישראל, שר הביטחון אסר יבוא חקלאי מהרשות

צוות טבעוניוז 2.2.2020

הרשות הפלסטינית מחרימה יבוא בקר מישראל, שר הביטחון אסר יבוא חקלאי מהרשות
עגל במהלך משלוח במשאית. צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

מזה מספר חודשים מחרימה הרשות הפלסטינית יבוא בקר מישראל. בתגובה - אסר שר הביטחון, נפתלי בנט, יבוא חקלאי מהרשות ביום שישי האחרון.

לפני החרם, הרשות הפלסטינית הייתה מייבאת עגלים לשחיטה ממגדלים ומייבואנים ישראליים בהיקף של 700 מיליון שקלים בשנה. החרם גרם להפסדים כספיים ולסגירה של מאות משקים בישראל. מחירי הבשר בשטחים נסקו, אך הרשות לא מוותרת. המגדלים והיבואנים הישראלים הפעילו לחץ על הממשלה על מנת שתסיר את החרם. החרם הישראלי על הרשות תוכנן להיכנס לתוקף היום (ראשון) בבוקר.

יצחק קרויזר, חקלאי מרמת הגולן ומועמד מספר 4 ברשימת 'עוצמה יהודית', מסר: "במשך חודשים ארוכים הרשות הפלסטינית פוגעת אנושות במגדלי הבקר והחלקאים בישראל, ואף גורם בממשלת ישראל לא חשב לעצור את זה, כולל נפתלי בנט. מזל שמדי פעם מתקיימות בחירות, וכך הפוליטיקאים נאלצים לדאוג לנו".

מקורות:
בתגובה לחרם הפלסטיני על מגדלי הבקר הישראלים - בנט אסר ייבוא חקלאי מהרשות (מאקו)
מלחמת סחר בין ישראל לרשות הפלסטינית: ''אין לנו מה להפסיד, המאבק יהיה עד הסוף'' (גלובס)

טל גלבוע הגיבה על הפרשה בטוויטר, וכתבה: "ממש מדהים אותי הרצון העז הזה לשלוח את העגלים לרשות הפלסטינית ולעזה, שם הם עוברים לינץ' אלים אף יותר מהברבריות אצלנו. למגדלים נשאר רק להעיף אותם מפה לשם. כמובן שצריך פשוט לאסור את המשלוחים החיים וברור שאני נגד כל התעשיות אבל כך לפחות לא יעברו מסע גיהינום לישראל ומפה לא יצאו ללינץ'".

טענתו של קרויזר דומה לטענות שנשמעו לאחרונה גם במדינת ויסקונסין שבארצות הברית, בהן רפתנים תולים את תקוותם במערכת הפוליטית על מנת שתתמוך בהם למרות הירידה בביקושים לתוצריהם.

במקביל, לאתר החדשות ynet עלתה בסוף השבוע האחרון כתבה חדשה, שכותרתה שוק תחליפי הבשר רותח, וכולם רוצים נתח עסיסי. הכתבה מפארת את הצלחתן של חברות טבעוניות כמו ביונד מיט, אימפוסיבל פודס ומתחרותיהן, וגם את סבב גיוס ההון הפנומנלי של חברת ממפיס מיטס. על פי הכתבה, המחירים הגבוהים של המוצרים האלו הם עניין זמני, ובעתיד הם יהיו זולים מבשר. "שנת 2020 עומדת להיות השנה של שוק תחליפי הבשר... במהלך השנה החולפת, הצליחו לסמן את השוק הזה לראשונה גם ככזה שאפשר להתעשר ממנו".

'משבר העגלים', שמצטרף לשינוי הכולל שעובר על יחס החברה האנושית לצריכת מוצרים מן החי, הוא בבחינת מסמר נוסף בארון הקבורה של תעשיית בעלי החיים.

לקריאה נוספת:
תעשיות הבקר והחלב יקרסו עד שנת 2030 - מחקר חדש
בשר מתורבת ירסק את תעשיית בעלי החיים תוך 15 שנים
ריצ'רד ברנסון: עולם ללא בשר תוך 30 שנה



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS