טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

גרטה תונברג היא אשת השנה של המגזין Time לשנת 2019

צוות טבעוניוז 11.12.2019

גרטה תונברג היא אשת השנה של המגזין Time לשנת 2019
צילומים: Evgenia Arbugaeva עבור Time

גרטה תונברג, הפעילה הטבעונית הידועה נגד שינויי האקלים, הוכרזה 'אשת השנה' של המגזין Time לשנת 2019.

הפעילה בת ה-16 משוודיה היא הצעירה ביותר שקיבלה את התואר המכובד. פעילותה הפכה פורייה מאוד במהלך השנה החולפת כשעודדה תלמידים מרחבי העולם להשתתף בהפגנות שקוראות לפעולה ממשלתית נגד שינויי האקלים תוך שהם שובתים מבית הספר. תונברג הייתה מועמדת לפרס נובל לשלום והראשונה לזכות בפרס 'פרי ליברטה' - בנוסף לזכייה בפרסים נוספים.

בראיון למגזין Time אמרה תונברג: "אנחנו לא יכולים להמשיך לחיות כאילו אין מחר, כי יש מחר". בטוויטר ובפייסבוק היא כתבה: "ואו, זה לא יאמן! אני מתחלקת בכבוד הגדול עם פעילי האקלים בכל העולם".

המנכ"ל והעורך הראשי של Time התראיין לאתר חדשות הטבעונות Plant Based News ואמר: "שינוי בעל משמעות כמעט ואיננו קורה ללא כוחם של יחידים בעלי השפעה, וב-2019, המשבר הקיומי של כדור הארץ מצא אחד: את גרטה תונברג".

"תונברג הפכה לקול המוכר ביותר באתגר הגדול ביותר של הפלנטה שלנו ולפניו של שינוי רחב של פני הדור - מהקמפוסים בהונג קונג ועד הקונגרס בוושינגטון... זו הייתה השנה בה משבר האקלים עבר מאחורי הקלעים אל מרכז הבמה והפך מרעש פוליטי חלש למרכזו של סדר היום העולמי. אף אחד לא תרם לכך כמו תונברג".

"על אזעקתה על היחס המסוכן של האנושות כלפי הבית היחיד שיש לנו, על הבאתה אל עולם מחולק קול שמתעלה על רקעים וגבולות, על שהראתה לכולנו איך זה יכול להיראות כשדור חדש ינהיג, גרטה תונברג היא אשת השנה של Time לשנת 2019".

מקורות:
Greta Thunberg: TIME's Person of the Year 2019 (Time)
Greta Thunberg Named 2019 TIME Person Of The Year (Plant Based News)

בחודש אוקטובר האחרון אמורה הייתה תונברג לקבל את פרס המועצה הנורדית לאיכות הסביבה. תונברג, ששהתה באותו זמן בקליפורניה, סירבה לקבל את הפרס ואמרה: "התנועה למען האקלים איננה זקוקה יותר לפרסים. היא זקוקה לפוליטיקאים ולאנשים בעלי השפעה שיתחילו להקשיב למדע העדכני והטוב ביותר".

לקריאה נוספת:
פוקס ניוז: סערה סביב נאומה של גרטה תונברג

גרטה תונברג על שער המגזין Time
גרטה תונברג על שער המגזין Time



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS