טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

תחקיר חדש חושף התעללות ממוסדת ורחבת היקף ברפתות ברחבי בריטניה

צוות טבעוניוז 21.11.2019

תחקיר חדש חושף התעללות ממוסדת ורחבת היקף ברפתות ברחבי בריטניה
מתוך התיעוד (צילום מסך)

תחקיר חדש התפרסם השבוע וחשף התעללות ממוסדת ורחבת היקף ברפתות ברחבי בריטניה.

התחקיר נערך על ידי הארגון Surge, שנוסד על ידי הפעיל הטבעוני אד וינטרס, הידוע בכינויו 'ארת'לינג אד'. חברי הארגון נעזרו בחוקרים פרטיים שהציבו מצלמות נסתרות ברפתות ברחבי הממלכה, למשך מספר שבועות בכל רפת. התחקיר נמשך 18 חודשים בסך הכל.

המצלמות תיעדו התעללות מתמשכת בפרות ובעגלים שכוללת מכות, אגרופים, בעיטות, דחיפות ומשיכות בזנב. מעבר לכך, המצלמות תיעדו פעולות אלימות חוקיות, ביניהן הזרעת פרות תוך דחיפת ידיים לנרתיקיהן ולפי הטבעת שלהן, הפרדת עגלים מאמותיהם תוך זריקתם על טרקטורים, האכלה בכוח של עגלים במצוקה, ירי בראשם של עגלים 'חסרי תועלת' והשארת גופותיהם להירקב בשטח הרפת.

התיעוד עומד במרכזו של קמפיין בשם Dismantle Dairy שמטרתו לחשוף את האופי האלים של תעשיית החלב ככלל, שאיננו מסתכם במקרים בודדים ברפתות שאינן מנוהלות היטב. וינטרס אומר: "תעשיית החלב מעידה על עצמה כי היא דואגת לבעלי החיים וחומלת עליהם. הצילומים שהשגנו מספרים לנו סיפור אחר לגמרי... מוות נמצא בכל מקום ברפתות... הדרך היחידה להפסיק לממן את ההתעללות היא לעבור לטבעונות."


לפני כשבועיים בלבד התפרסם תיעוד סמוי חדש של שחיטת כבשים בוויילס שצולם בחודשי הקיץ האחרון. התיעודים החדשים מצטרפים לתיעודים רבים מהשנים האחרונות, שאינם מחמיאים - בלשון המעטה - לתעשיית בעלי החיים. פעילים וארגונים למען בעלי החיים נחושים להמשיך לתעד ולחשוף את האלימות המושרשת בתעשייה, ולקרוא לצרכנים להפסיק לממן ולתמוך בה.

גם בישראל נעשו תיעודים במשקי בעלי חיים רבים ברחבי הארץ, שמעידים כי אלימות היא שגרתית וחלק בלתי נפרד מהתעשייה. לצפייה ומעקב אחרי התיעודים המלאים ניתן לעקוב אחרי העמותות 'קירות שקופים' ו-'אנימלס'. ברשת וברשתות החברתיות. 'קירות שקופים' עובדת בימים אלו ממש על תיעוד רחב ומעמיק של תעשיית חלב הכבשים בישראל, שיתפרסם במהלך שנת 2020.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS