טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

גלובס: לצמצם את צריכת הבשר על מנת לבלום את משבר האקלים

צוות טבעוניוז 28.10.2019

גלובס: לצמצם את צריכת הבשר על מנת לבלום את משבר האקלים
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

העיתון הכלכלי 'גלובס' מציע פתרונות לבלימת משבר האקלים שכולנו יכולים לקחת חלק בהם. בין השתתפות בהפגנות ומיקוד השקעות בגופים ידידותיים לסביבה, מציע העיתון לצמצם את צריכת הבשר.

בכתבה נכתב:

לצריכת הבשר העולמית יש השפעה מכרעת על טביעת הרגל הסביבתית של המגזר החקלאי. 77% מהקרקע החקלאית מוקצים לגידול מזון לבעלי חיים המיועדים לשחיטה, כשליש מהקרקעות בעולם ושלושה רבעים ממשאבי המים השפירים מוקדשים לגידול חקלאי של יבולים וחיות משק. תעשיית הבשר אחראית על 20% מפליטת גזי החממה. גז המתאן, שפולטות הפרות, מסוכן פי 25 מאשר פחמן דו חמצני, והוא מחמיר את אפקט החממה.

תעשיית הבשר אחראית לכריתה של יותר משני שלישים משטחי היערות, כשעבור גידול פרות נדרש שטח גדול. מכיוון ששטח זה עובר עיבוד מסיבי, לאחר כמה שנים נאלצים החקלאים לנטוש אותו, והוא הופך לבלתי שמיש ושיקום שלו מורכב מאוד.

ברזיל, יצואנית בשר הבקר הגדולה בעולם, מספקת כ-20% מהצריכה העולמית, ובשנה שעברה ייצאה 1.64 מיליון טונות של בשר בקר - הנתון הגבוה בהיסטוריה. הדרישה העולה לבשר, מובילה לכריתה מסיבית של האמזונס ויערות גשם נוספים, ולעלייה בתדירותן של שריפות היוצאות מכלל שליטה, כפי שראינו לאחרונה. האמזונס, 'הריאות הירוקות של העולם', מייצר חמצן ואחראי לחלק ניכר מספיחת הפחמן שאנחנו יוצרים. המשך בירוא היער עלול להוביל לנקודת מפנה שממנה לא יוכל להשתקם עוד ויפלוט בעצמו כמויות פחמן אדירות לאוויר.

לפי מחקר של אוניברסיטת קליפורניה, מעבר לתזונה צמחית ישחרר קרקעות רבות ויפחית באופן ניכר את פליטות הפחמן בעולם. לשם המחשה, אם כל תושבי ארצות הברית היו עוברים מחר לתזונה צמחית - אפשר היה להאכיל עוד כ-200 מיליון איש באותה עלות סביבתית.

בישראל, צריכת הבשר היא מהגבוהות במדינות ה-OECD ועומדת על 21.2 קילוגרמים לנפש בשנה. יותר מ-70% מהבשר שיובא בשנים האחרונות לארץ הגיע מדרום אמריקה.

לכתבה המלאה:
זה בידיים שלנו: עדיין אפשר לבלום את משבר האקלים

ראוי לציין, כי כל הפחתה בצריכת מוצרים מן החי והחלפתם במוצרים מן הצומח מועילה הן לאיכות הסביבה, הן לבריאותנו והן לבעלי חיים - עד לכדי הימנעות מוחלטת מהם ומעבר לאורח חיים טבעוני. 'גלובס' כותב באופן קבוע על איכות הסביבה וגם על המהפכה הטבעונית.

לקריאה נוספת:
החלפת חלב בקר במשקה סויה חוסכת 328 אמבטיות של מים כל שנה
עיתוני העולם מודים: רוב השריפות באמזונס מתעשיית הבשר, איומי סנקציות על ברזיל
דוח חדש: עלינו לעבור לטבעונות על מנת להציל את העולם

כתבות נוספות במדור איכות הסביבה.

גלובס: מנות טבעוניות כבר מזמן אינן טרנד חולף
טל גלבוע תעביר הרצאה בוועידת גלובס השנתית
גלובס: משלוחי העגלים מאוסטרליה הם כתם על ישראל



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS