טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

דיקן בית הספר לקיימות: מוטב להפחית בצריכת מזון מן החי

צוות טבעוניוז 4.9.2019

דיקן בית הספר לקיימות: מוטב להפחית בצריכת מזון מן החי
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

בראיון לעיתון 'מעריב' אומר פרופסור יואב יאיר, דיקן בית הספר לקיימות במרכז הבינתחומי בהרצליה, כי מוטב להפחית בצריכת מזון מן החי על מנת להפחית בגרימת נזקים אקולוגיים.

בכתבה ב-'מעריב' שפורסמה בסוף השבוע האחרון, כתב העיתונאי יובל בגנו על כך שישראל תיפגע באופן ניכר מההתחממות הגלובלית, יותר מהממוצע העולמי. בגנו ראיין שני אישים: את פרופסור יואב יאיר, דיקן בית הספר לקיימות במרכז הבינתחומי בהרצליה, ואת ד"ר יונתן אייקנבאום, מנהל מחקר ואסטרטגיה של ארגון גרינפיס בישראל. הכתבה עוסקת בהשלכות ההתחממות הגלובלית בישראל, ביניהן עליית הטמפרטורות, ירידה בכמות המשקעים, מדבור, פגיעה בחקלאות ובבטחון התזונתי, התפרצות מחלות ועוד.

בנגו כתב: "בישראל יש קהילה חיה ובועטת, גם אם קטנה, של אנשים שמבינים את מה ששרי הממשלה מסרבים להבין: משבר האקלים בישראל בגלל מיקומה ב-'נקודה חמה' הוא איום קיומי, העומד בשורה אחת עם האיומים הבטחוניים הנובעים ממיקומנו בסביבה עויינת. לא פחות."

פרופ' יאיר חוזה עתיד עגום אך מבהיר, כי "לא הגענו עדיין לנקודת אל-חזור". לדבריו, על מנת לא להגיע לאותה נקודה קריטית, עלינו לחסוך ככל האפשר בחשמל, להמעיט בנסיעה במכוניות מונעות בנזין וסולר, לעבור לייצור חשמל ביתי מפאנלים סולאריים (כל מי שיכול להרשות לעצמו את עלות ההתקנה על גג פרטי, אם יש כזה ברשותו) ולהפחית בצריכת מזון מן החי, בעיקר בשר בקר, משום שמשק החי גורם לפליטת גזי חממה לא פחות מהתעשייה המזהמת והוא גם מהמניעים המרכזיים לכריתת יערות הגשם - כדי לפנות מקום לגידול חיות למאכל.

פרופ' יאיר מוסיף: "עלינו למחזר חפצים ולהפריד פסולת ככל האפשר, ולדרוש מהרשויות המקומיות ומהממשלה להסדיר אמצעים לכך. בעיקר עלינו לצרוך פחות. האויב הגדול של הצמיחה הכלכלית - ההאטה בצריכה - דווקא הוא נשמת אפו של השינוי שכדור הארץ משווע לו. הייצור ההמוני של כמעט כל מוצרי הצריכה שלנו מבוסס עדיין על אנרגיה מזהמת, וההרגל שלנו לרכוש דברים שאיננו זקוקים להם בהכרח, מבגדים ועד מוצרי חשמל, הוא מנוע הזיהום ובזבוז המשאבים הגדול בעולם."

תפקידה של הממשלה, לטענתו, היא "להקשות עלינו להגביר את פליטת גזי החממה בתעשייה, בתחבורה ובחקלאות".

לכתבה המלאה:
אגן הים התיכון מתחמם כמעט פי שניים - ואנחנו איננו מודעים לכך

לקריאה נוספת היכנסו למדור איכות הסביבה.



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS