טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

האיחוד האירופי יערוך ביקורת מיוחדת בתחום בעלי החיים במשרד החקלאות הישראלי

‏‏צוות טבעוניוז 18.4.2019

האיחוד האירופי יערוך ביקורת מיוחדת בתחום בעלי החיים במשרד החקלאות הישראלי
צילום: Pixabay

העיתון 'גלובס' מדווח, כי בעקבות מחלות שפרצו לאחרונה בקרב חיות משק בישראל, יערוך האיחוד האירופי ביקורת מיוחדת עלומה בחלקה במשרד החקלאות הישראלי בתחום בעלי החיים.

ביקורות מסוג זה נעשות על פי רוב בנושאים ידועים מראש, להם המבוקרים יכולים להתכונן, אך הפעם - חלק מהנושאים לא יהיו ידועים מראש. הביקורת תיערך במהלך חודש ספטמבר, והיא תתבצע מכוח ההסכמים הבינלאומיים בין ישראל לאירופה, המאפשרים לאיחוד לבדוק את שרשרת הטיפול בבעלי החיים, בכל הקשור ליצוא מוצרים מן החי מישראל ליבשת. ברקע עומדים הדיווחים בשנים האחרונות על ההתפרצויות של מחלות וטרינריות המסוכנות גם לאדם, כמו עכברת, כלבת, דבר הצאן, קדחת מלטה, קדחת Q, קטרת עור בבקר ושחפת.

מנהל השירותים הווטרינריים בשדה במשרד החקלאות, ד"ר אבי וסרמן, שלח לאחרונה מכתב בדבר הביקורת הצפויה למנהלי הלשכות הווטרינריות, וכן לבכירים במועצת החלב ובהתאחדות מגדלי הבקר. וסרמן ביקש בפנייתו "להקפיד על קיום הוראות ונהלים בנושא ניהול הרפת וצער בעלי חיים... יש להקפיד על תיעוד השימוש בתכשירים וטרינריים לרבות זמני הטיפול, סוג התכשיר, מינון וימי המתנה, בהתאם למפורט בתווית התכשיר. הקפדה על הכללים חשובה ותסייע בצליחת הביקורת".

עמותת אנימלס (אנונימוס לשעבר) מסרה בעקבות הידיעה כי תפקידו של משרד החקלאות לוודא עמידה בחוק ובנהלים לאורך כל השנה, ולא רק בעת ביצוע ביקורת חיצונית. לדברי העמותה, "משרד החקלאות מנסה ליצור מצג שווא של הקפדה על החוק והנהלים, אולם לאחר הביקורת האירופית המצב ישוב לשגרה הפוגעת בבעלי החיים ובבריאות הציבור. מדובר בהוכחה נוספת שמשרד החקלאות כושל בתפקידו להגן על בעלי החיים על פי חוק צער בעלי חיים, והסמכות להגנה על בעלי החיים חייבת לעבור למשרד להגנת הסביבה".

לכתבה המלאה:
כלבת? עכברת? האיחוד האירופי יערוך ביקורת במש' החקלאות

לקריאה נוספת:
אירוע פה וטלפיים בעיר טמרה שבגליל התחתון
מחלת הפה והטלפיים פרצה בקיבוץ גזית
ממצא חיובי לשחפת בבקר שנשלח לשחיטה
מנכ''ל משרד החקלאות: שליש מהלולים בארץ נגועים בסלמונלה
המשלוחים החיים: מחלות ממשיכות להתגלות בבעלי החיים המיובאים
חשד לאירוע דבר בטלאי יבוא



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS