טבעוניוז | כל החדשות בעולם הטבעונות
טבעוניוזהרצאותחדשותתמונות השבועטוריםאוכל ומתכוניםסרטוניםיהדותארועים קרובים

יוזמה: בתי קפה יהפכו מאפים לטבעוניים

צוות טבעוניוז 20.3.2019

יוזמה: בתי קפה יהפכו מאפים לטבעוניים
אילוסטרציה. מקור: Pixabay

העיתון 'ממון' מבית 'ידיעות אחרונות' ואתר החדשות ynet מדווחים, כי יוזמה חדשה בקרב רשתות בתי קפה וביניהן רולדין, לחמים, ביגה ולה פרינה תביא להחלפת מאפים כמו בראוניז, עוגות וקישים במנות טבעוניות דומות.

בשלב הראשון מדובר במאפים מתוקים ומלוחים, ובשלב הבא תשקל הרחבה של המהלך ומעבר גם למנות שאינן מאפים.

מדובר ביוזמה של עמותת ויגן פרנדלי, שפנתה לאחרונה למבחר בתי קפה ומאפיות במטרה 'לטבען' את המאפים, בלי שהטעם או האיכות ייפלו משל המוצר המקורי. מנכ"ל עמותת ויגן פרנדלי, עומרי פז, אמר ל-ynet: "החברות יעשו את זה לא בהכרח למען שיפור האיכות, הבריאות, או למען בעלי חיים, אלא כי זה ישתלם להן. המטרה שלנו היא שרוב המאפים בישראל יהפכו לטבעוניים. זה אמנם אתגר, אבל עבור כל חברה שסיימנו לעבוד איתה על מוצר, הוא יצא מאוד דומה למקור או טעים יותר".

מטרת העמותה היא שהפריט הטבעוני לא יהיה לצד הפריט הקיים, אלא במקומו. ויגן פרנדלי תסייע למפעלים ולרשתות הקפה המובילים בישראל להוציא את הרכיבים מן החי מהמוצרים שלהם בעזרת הקונדיטורית הבינלאומית טל האוזן, והיא מציעה ליווי צמוד של מומחים בתחום המזון הטבעוני. לדברי עומרי פז, "המטרה שלנו היא שתוך שנתיים שלוש 60%-70% מהמאפים בישראל יהיו טבעוניים... אנחנו רוצים לשנות את השוק. כרגע רוב החברות ייצאו עם מוצר אחד או שניים, אבל אנחנו במטרה להוכיח שזה עובד".

הקונדיטורית טל האוזן אומרת: "לרוב, אנחנו מורידים את העלות של הפריטים, כי ביצים זה מוצר יקר יחסית וכשמדובר בשומן, תלוי בסוג השומן בו משתמשים. גיליתי שכשמורידים ביצים וחלב אפשר להרגיש את הטעם של שאר הרכיבים. למשל בקרם שקדים פתאום ממש חשים בטעם המרציפני של השקדים".

לדברי ויגן פרנדלי, היא כבר מפתחת מוצרים במסגרת הפרויקט לחברות כמו נאמן, פיס אוף קייק, מיסטר דונאטס, אנטקוביץ', דוידוביץ וביסקוטי.

רשת לה פרינה, לדוגמה, כבר השיקה עוגת מוקה-פאדג' בחושה טבעונית שהחליפה את העוגה החלבית, ולדברי עומרי פז המהלך חסך שימוש בכ-12 אלף ביצים, 218 קילוגרם חמאה ו-243 ליטר חלב. מהרשת נמסר: "אנשים בכלל לא הרגישו שהחלפנו את המוצר החלבי במוצר טבעוני".

אילו מאפים יהפכו לטבעוניים?
לה פרינה  עוגת מוקה-פאדג'
מיסטר דונאטס  קאפקייקס
פיס אוף קייק  קיש בטטה
מאפיית דוידוביץ  מאפינס
לחמים  עוגת שוקולד נוגט
רולדין  עוגה בחושה, עוגת פס
אנטקוביץ'  עוגה בחושה
ביגה  בראוניז
איתנ'ס  עוגת ספוג

לכתבה המלאה:
מהפכת הטבעונות השקטה של בתי הקפה



טבעונות   |   מפת האתר   |   חיפוש באתר   |   אודות האתר   |   תנאי שימוש באתר   |   כתבו לנו
קירות שקופים   |   הון שלטון מזון   |   איך לעבור לטבעונות   |   טבעונים עושים עסקים
המדע קבע: טבעונות היא התזונה הבריאה ביותר
עקבו אחרינו: פייסבוק טוויטר יוטיוב אינסטגרם פינטרסט הרשמה לניוזלטר ערוצי RSS